• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • Elli47

Mamma brukade göra så Själv har jag låtit ta bort mina med laser hos privatläkare. Trist med såna där "svampar" som nästan fastnar i halsduken

• Oreos
    SilverEmma skrev 2011-06-02 08:45:01 följande:
    Hmm...jag har några små på halsen som stör mig. Ska faktiskt testa det! Ska man bara ta en sytråd och knyta runt den? Sen lämna tråden tills den trillar av?
    Ja man tar en ´tråd och drar åt hårt, sen får den sitta kvar till fläcken ramlar av. :)
  • viseversa
    Oreos skrev 2011-06-02 08:36:13 följande:
    Ah, låter bra. :) Men gjorde det ont?
    Nej det gjorde inte ont. stack till liten när man knöt tråden runt men annars gjorde det inte ont. 
  • viseversa
    SilverEmma skrev 2011-06-02 08:45:01 följande:
    Hmm...jag har några små på halsen som stör mig. Ska faktiskt testa det! Ska man bara ta en sytråd och knyta runt den? Sen lämna tråden tills den trillar av?
    japp exakt. Knyt hårt så du verkligen stryper blodtillförseln. 
  • viseversa
    SilverEmma skrev 2011-06-02 08:52:56 följande:
    Känns som att man riskerar att "skära" av fläcken med vanlig sytråd...
    Nej det är ingen större risk. och skulle det hända så blöder det bara lite. Jag har knipt av en "plupp" med naglarna en gång och det blödde liite liite men läkte fint. Dock är det "bekvämare" med sytråd. Känns minde.
  • viseversa
    Oreos skrev 2011-06-02 08:56:34 följande:
    Hmm, man måste nog vara två för att få till det.. en som 'håller upp' fläcken och en som drar åt.. typist..
    nej knyt en "öppen" knut innan. och sen sätter du bara den över fläcken och drar åt. Visst kanske svårt om den sitter på något ställe som är svårt att komma åt. Men sitter den tillgängligt kan man göra det själv. 
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?