• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • Fridayyy

Jag har också gjort det med en. Tog en vecka. Funkade bra tycker jag som ändå är lite känslig för sådana här saker, det var därför jag inte ville ha den bortskuren.

• Trasseltroll
    lollisen skrev 2011-06-10 10:32:49 följande:
    Då har du tur som inte fick ett stort missprydande ärr, själv hade jag inte samma tur alls. Många läkare prioriterar inte hur resultatet blir, då de enbart vill avlägsna fläcken eller så, men ibland kan man ha tur..
    Jag fick också jättefula ärr när jag tog bort 5 stycken på ryggen...det var vid två olika tillfällen och två olika läkare. Ena gången skars 2 bort och den andra gången blev det laser på dom andra 3. Lika fula ärr blev det av båda varianterna! Ser ut som att jag har blivit skjuten eller nått... Som ärr efter skott alltså. Sen har jag lasrat bort en i ansiktet också och det blev bra...men tyvärr växte den tillbaka igen: (
  • Björnmossa

Var lite orolig att jag testat på ett för stort och att det inte skulle funka, men tror det gör det! Första tråden (har knutit om tre gånger med olika färger, ser galet ut) sitter inte tajt längre och det är som ett litet sår så jag tror det lossnar i ena kanten. Sen börjar det se fel ut i färgen också, ljusbrunt liksom. Började i måndags eftermiddag och nu är det tidigt lördag morgon, drygt fyra dagar alltså. De flesta här har sagt att det tar mellan ungefär fyra dagar och en vecka och jag tänker mig att det kanske blir en vecka i mitt fall då eftersom jag började med det största. Spännande!

• Trasseltroll

SÅ! Den blev svart, hård och ihopskrumpen men ville inte lossna, så jag klippte bort den i morse!Skrattande Kändes knappt och blödde inget så den lär ha varit stendöd... Så skööönt att vara av med den!!

• Saian

Vilken bra tråd!! Nu ska jag samla mod och knyta den första ikväll har jag tänkt. Om det funkar bra så tar jag de andra två som jag vill bli av med.

Någon som vet om man kan ha plåster över som skydd? Den jag tänkt börja med sitter vid bh-bandet och dottern gillar dessutom att pilla på den... 

• Björnmossa
    Trasseltroll skrev 2011-06-12 12:56:30 följande:
    SÅ! Den blev svart, hård och ihopskrumpen men ville inte lossna, så jag klippte bort den i morse!Skrattande Kändes knappt och blödde inget så den lär ha varit stendöd... Så skööönt att vara av med den!!
    Funderar på det men lär väl inte kunna klippa så nära kanten att det inte blir kvar lite skorv, eller? Hur gjorde du?
  • Björnmossa
    Saian skrev 2011-06-12 13:02:03 följande:
    Vilken bra tråd!! Nu ska jag samla mod och knyta den första ikväll har jag tänkt. Om det funkar bra så tar jag de andra två som jag vill bli av med.

Någon som vet om man kan ha plåster över som skydd? Den jag tänkt börja med sitter vid bh-bandet och dottern gillar dessutom att pilla på den... 
    Jag har kört plåster, huden gillar det inte riktigt men över själva märket funkar det bra. Har bytt plåster varannan dag och satt ömsom på längden, ömsom på tvären för att skona.
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?