Inlägg från: etthjerta |Visa alla inlägg
  • etthjerta

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

wow! Vilken superbra tråd! Hade inte en aning om att man kunde göra såhär! Och jag som har två jätteutstående bruna  i armhålan som jag gått runt och stört mig på så sjukt mkt i flera år nu! Förvånad

Här ska nypas! Men tror inte jag vågar klippa så prövar med tråden först Flört

• etthjerta

Blev ni väldigt ömma och röda på själva födelsemärket? Obestämd

Har haft min tråd på nu i sen i fredagskväll och det enda som har hänt är att jag är sjukt öm! Kan det bero på att jag knöt med tandtråd och inte sytråd? Obestämd

HJÄLP!!! Gråter

• etthjerta
    Jessica82 skrev 2011-06-20 17:55:44 följande:
    jag hade oxå lite tjockare tråd till en början och det verkade inte funka, letade fram lite tunnare tråd och redan nästa dag började den svartna, så prova ta bort tandtråden
    Jag har bytt ut den nu mot sytråd ohch det gör inte alls lika ont längre! Drömmer satte på ett plåster också för säkerhets skull så tråden inte ramlar av så lätt.. hoppas det funkar!! Vill ju bli av med det fula eländet så fort som möjligt Tungan ute
  • etthjerta
    UmmAlina skrev 2011-06-20 19:00:51 följande:

Menar ni på riktigt att ni stryper era leverfläckar???

Vet inte om jag hade vågat det....

Japp Tungan ute  Kan ju va värt att prova iaf! Lätt värt det om man blir av med dom Glad
  • etthjerta
    Kaupa Jaur skrev 2011-06-20 18:55:43 följande:
    Håll i er nu... Men jag klipper bort mina födelsemärken med avbitartång. Ja, jag kanske är lite galen... Men det gör inte överdrivet ont och det funkar! Har tagit bort ett tiotal på egen hand och bara en har fått ärrbildning för jag fick inte med allt. Behandlar  tungblåsor likadant....

Ett tips om man vill att det ska gå snabbare, var bara noga med hygienen och sprita tången först.
    Jaadu,jag har försökt å klippa bort mina med nagelsaxen men det gör så jäääääääävla ont så jag klarar inte av det! Vet inte om mina sitter på ett känsligt ställe (nedanför armhålan typ) men jag står inte ut! Beundrar er som klarar av det för det skulle gå så sjukt mkt fortare och smidigare Tungan ute
  • etthjerta

Men hur hårt snörar ni åt? Jag snörade åt tills det nöp till typ och gjorde två dubbelknutar Tungan ute tänkte att det kanske tar längre tid om tråden sitter lösare.. x)  ,

Min e röd och svullen nu typ,går det i rätt riktning?! Förvånad

• etthjerta
    emme 86 skrev 2011-06-21 21:05:44 följande:
    Den fläcken som ja snörpte igår har fått en vätskefylld blåsa på sig, det äcklig ut.
    Har börjat bli mörk oxå så förhoppningsvis skrumpnar den snart.
    Min har med vätskat lite grann,men inte så farligt.. Nu börjar den bli svart på ena sidan så hoppas den ramlar av snart Tungan ute
    UmmAlina skrev 2011-06-21 20:38:21 följande:

Men är det inte farligt att göra det?

Jag kan liksom inte tänka mig att det kan vara bra...

Hmm,fast det e ju död vävnad du liksom stryper blodtillförseln till... Tror inte det är farligt sålänge det inte blir inflammerat elr så Glad Samma princip som om du skulle strypa blodtillförseln till vilken kroppsdel som helst, tex ett finger. Det blir först blått och du tappar känseln, sen (efter oerhört lång tid) skulle det trilla av.. Men nu e det ju bara ett litet födelsemärke,förmodligen därför det går så pass fort Glad
  • etthjerta

Nee,min som jag snörade åt svällde bara up och blev nästintill inflammerad och gjorde skitont så nu blev jag less och klippte bort dom båda två! Tog xylocainsalva och en nagelsax Skrattande Det kändes faktiskt inte så mkt som jag trodde att det skulle göra,var beredd på at det skulle göra betydligt mer ont! Slutet gott allting gott! Flört

• etthjerta
    Oreos skrev 2011-06-22 19:06:30 följande:
    Roligt att se att så många hakat på. :)

Jag skulle strypa en till på magen ikväll, jag råkade dra åt lite väl hårt och skar av den med sytråden, det blödde, mycket. Och gör fortfarande om jag lyfter på plåstret..
    Hm,men den försvann iaf Flört
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?