• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • SilverEmma

Det har jag aldrig hört talas om...men säger en läkare det så borde man ju kunna lita på det.

• sandiberu

Japp! Funkade kanon :) Hade en på halsen som skavde när jag hade halsband på mig. Den ramlade av efter ett par dagar bara.

• Oreos
    sandiberu skrev 2011-06-02 08:35:03 följande:
    Japp! Funkade kanon :) Hade en på halsen som skavde när jag hade halsband på mig. Den ramlade av efter ett par dagar bara.
    Ah, låter bra. :) Men gjorde det ont?
  • sandiberu

Det gör inte särskilt ont heller förresten. Bara nyper till lite just när man drar åt tråden. Sen känns ingenting.

• Oreos
    SilverEmma skrev 2011-06-02 08:28:16 följande:
    Det har jag aldrig hört talas om...men säger en läkare det så borde man ju kunna lita på det.
    Haha, jag var lite skeptisk, men han sa att dom egentligen inte tog bort födelsemärken av skönhetsskäl, så det är antingen hemma eller privat klinik..
  • Oreos
    sandiberu skrev 2011-06-02 08:36:27 följande:
    Det gör inte särskilt ont heller förresten. Bara nyper till lite just när man drar åt tråden. Sen känns ingenting.
    Låter bra. Ska ta mod till mig och göra det nu. (Jag är en mes, haha!)
  • SilverEmma

Hmm...jag har några små på halsen som stör mig. Ska faktiskt testa det! Ska man bara ta en sytråd och knyta runt den? Sen lämna tråden tills den trillar av?

• Themis

Jadå, både mamma coh jag har tagit bort små "plippar" flera gånger, det är bara att dra åt lite björntråd/sytråd om eländet så skrumpnar de och trillar av.

Selfishness is not living as one wishes to live, it is asking others to live as one wishes to live. ~Oscar Wilde~
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?