• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er alla gravida IVF-are.

Jag plussade på ruvdag 13, på vår första IVF genom RMC Lpkg.

Hoppas vi blir ett gäng som kan följas åt, hela långa året nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 06:33
    Vill bara tillägga att det visade sig vara enäggstvillingar som gömde sig i min mage

Bf 20 dec, men jag får nog räkna med nov snarare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 07:26
    Dumt att man inte kan ta bort tillägg här inledning men hur eller hur så är det bara ett foster nu för det andra har tillbakabildats. Så räknar med 20 dec som bf igen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:56
    Denna länk för magbilder och andra bilder: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m59685330.html

Denna länk är vår BF-lista.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60586536.html
  • Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan
  • SinnerSaint

Chantii; ja förlt såklart! Haha! Jag mår ju inte speciellt dåligt och har ju uppenbarligen två haha har inte spytt eller nått. En del illamående men inte sp farligt att man bli liggande typ Tack alla för grattisen har fortfarande inte smält allt, och det finns en liten klump i magen hehe-)

• Myggan01

Gnäll-fia nr 1 är jag. Går in i vecka 8 nu och tycker att all mat smakar dåligt, jag mår illa hela tiden men kräks inte. Jag har migrän 4 ggr i veckan och är heltidssjukskriven.  jag hoppas verkligen att detta försvinner så jag kan börja njuta av graviditeten. Hur mår ni?

• AKIG

Sjukt TRÖTT det är skit jobbigt att jobba....sen molvärk av och till men tröttheten är hemsk just nu!
    Men jag ska inte klaga =)

• SinnerSaint

Myggan: jag mår nog precis som dig men postafenen hjälper mig nästan helt med illamåendet. Och sen äter jag bara det jag är sugen på, struntar just nu i vad som är bra att äta eller ej, knäcke fungerar bra med lite extra salt på, nektariner ( som typ inte går att få tag på så det fick bli typ omogna plommon , potatismos, bakad potatis med någon röra i fungerar också. Alltså inte mycket protein, men jag håller mig mätt iaf och avokadoröra på rostbröd Något som är helkonstigt är att jag klrar typ inte ens att se godis ( svarta nappar går fint) utan att vilja spy! Och o vanliga fall äter jag nog något 100g godis, är typ socker beroende, äter absolut inget sött alls nu. Hur konstigt son helst Akig: känner mig exakt likadan. Jag sover typ en timme varje eftermiddag, ibland även på förmiddagen och är ändå lika trött

• Myggan01

Jag har också postafen men jag tycker inte det funkar så där jätte bra. Jag har också tröttheten, känns som jag går omkring i en annan värld. Min läkare sa att bara jag får i mig vatten så är det ingen fara. Ska knapra lite knäck, det funkar för mig också fast jag inte alls e sugen.

• SinnerSaint

Då är derby drygt det fungerade inte för mig förra veckan men igår och idag har det fungerat ganska bra Hoppas tröttheten försvinner efter denna vecka typ

• phillie12

Haha! SinnerSaint, min mamma hade läst din blogg! Hade väl hittat dit genom min, hon tyckte det var helt otroligt också (såklart, det tycker ju alla)! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • SinnerSaint

Haha så tokigt ja det är ju ganska sjukt ska ringa rmc idag och bara fråga hur vanligt det är att få enäggs efter ivf

• phillie12

Ja gör det! 
    Jag har hört förut att det är liiite vanligare med enäggstvillingar efter IVF och särskilt ICSI då (har ni gjort ICSI?) men att det inte finns några som helst vetenskapliga belägg för det och att det händer så sällan så det finns typ inte underlag för det heller. Men jag har hört och läst det lite här och var! :) 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • SinnerSaint

På rmc sa de att det var mycket ovanligt men att det hände någongång typ de var trevliga och undrade hur jag mådde å så

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan