• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er alla gravida IVF-are.

Jag plussade på ruvdag 13, på vår första IVF genom RMC Lpkg.

Hoppas vi blir ett gäng som kan följas åt, hela långa året nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 06:33
    Vill bara tillägga att det visade sig vara enäggstvillingar som gömde sig i min mage

Bf 20 dec, men jag får nog räkna med nov snarare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 07:26
    Dumt att man inte kan ta bort tillägg här inledning men hur eller hur så är det bara ett foster nu för det andra har tillbakabildats. Så räknar med 20 dec som bf igen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:56
    Denna länk för magbilder och andra bilder: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m59685330.html

Denna länk är vår BF-lista.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60586536.html
  • Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan
  • Busan10

Ja vilken omställning! Jag har en bekant som vi tyckte var väldigt stor under graviditeten, vi skämtade hej vilt "är du SÄKER på att det inte är två där inne.." hela tiden, och så kom det ut två sen Skrattande den ena hade legat bakom den andra på rutin UL så dom fick en smärre chock, killen fick åka och shoppa en uppsättning till när hon var på BB..

Så häftigt med enäggstvillingar! hur ser man skillnad på dem egentligen? tänk om man blandar ihop dom Tungan ute

• SinnerSaint

Ja, vi har hunnit diskutera massor sånt redan. hehe. De blir ju genetiska kopior men kan se olika ut ändå. Men annars lär man sig kanske det efter tag. Jag vet faktiskt inte man får väl ha bb-bandet kvar länge tills man vet vem som är vem haha!

• Busan10

Nån annan som delar min oro med att det kanske inte är "vårt" embryo man är gravid med...?
    det har ju faktiskt hänt förväxlingar, jag går i Falun och där är dom minst sagt fumliga med ihopbladning av telefonnummer och ringer till fel personer och pratar om andra par osv... Hmm...

När vi satt in vårt ägg sa barnmorskan "ja jag ser att ni fått två ägg tillbaka.." Nej sa jag, vi hade då bara ett i frysen, har jag fått två?!? vems har jag då fått? så rättade hon sig och sa oj jag såg lite fel på datumen.. Ja Ja.. :/

• Busan10

En som jag känner körde nagellack på tårna med olika färg för att va helt säker =D
    hon hade lite jobbigt när dom växte upp för i fyra års åldern kom dom på att dom var exakt lika så dom körde ofta, Jag är Karin, Nej jag är Emma fast dom hade bytt, busungar, snacka om förvirrande :)

• Busan10

Det går nog bra! Dubbel glädje! =)

• phillie12

Haha! Vilken bra idé med nagellack! :)

SinnerSaint, du frågade i min blogg när jag har BF, den 5:e januari - två dagar innan min födelsedag!

Jag tänker bara på det där med crinonen, om man tar det ända fram till VUL:et måste det ju avar skitäckligt för den som gör det, haha, för det blir ju som en jäkla klump där inne med crinone! Nu har det inte kommit ut så mycket heller på senaste (förlåt alla hemska detaljer, haha) så det måste ju vara helt förstoppat där inne!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • chantii
    SinnerSaint skrev 2011-05-02 20:48:40 följande:

chantii: Jag satte bara in ett ägg, så det blir enäggs Håller tummarna för dig =)
    Inget tjuvtestande????

Busan; Ne den tanken har vi absolut inte haft heller =) Och inte med tanke att jag sett den ena varannan dag i flera veckor liksom hehe

Hur kan jag tjuvtesta?Förvånad Gravid är jag, om det är med två eller en, får jag se på torsdag. Men jag tror på en. Då jag mår så bra, borde väl må sämre om det var två

Busan10

JAg tar bara en på kvällen. Gjort det hela tiden.

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan