• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er alla gravida IVF-are.

Jag plussade på ruvdag 13, på vår första IVF genom RMC Lpkg.

Hoppas vi blir ett gäng som kan följas åt, hela långa året nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 06:33
    Vill bara tillägga att det visade sig vara enäggstvillingar som gömde sig i min mage

Bf 20 dec, men jag får nog räkna med nov snarare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 07:26
    Dumt att man inte kan ta bort tillägg här inledning men hur eller hur så är det bara ett foster nu för det andra har tillbakabildats. Så räknar med 20 dec som bf igen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:56
    Denna länk för magbilder och andra bilder: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m59685330.html

Denna länk är vår BF-lista.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60586536.html
  • Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan
  • chantii
    SinnerSaint skrev 2011-05-02 13:45:49 följande:
    Strax är det dags för ytterligare VuL för mig, men dag är det det tillväxt VUL som rmc vill ha svaren ifrån Så vi ska mäta liten och förhoppningsvis få se hjärtat å så Ska även få provsvar på blodprovet från i morse å få veta hur högt hcg:t är Skriver sen å uppdaterar hur det gått någon mer som har vul i veckan?
    Japp skall på torsdag. Är i vecka 7 nu. Hade tid nästa vecka, men jag kan inte vänta så länge....
    Är jätte nervös.
  • Busan10

Hej hoppar in lite här, har läst ganska mycket i tråden så dax att göra mig till känna!
    Gravid i v6, snart v7..

Är det nån mer än jag som är rädd för att sluta med progesteronet? jag skulle slutat på TD men läst att många fortsätter fram till VUL för att minska risken för missfall.
    första gången det har lyckats på oss, 3dje försöket. Har aldrig varit gravid innan så jag vill inte sluta ta proggisar och sen få missfall.. Jag har ju några kvar så varför inte ta dom?
    Är det nån som delar mina tankar?

• SinnerSaint

vet inte riktigt vad jag ska skriva eller säga om besöket hos gyn idag.
    Vi kollade att allt var som det skulle och så och visste var det det.
    Min doktor som kollat mig varannan dag i nästan 3 veckor nu hade liksom vanannan inne att veta vad hon skulle titta efter så det gjorde hon och hittade pyret. HJärtat slog fint och när hon var färdig råkade hon se något mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ett foster till!!!!! Och hjärtat slog på det med.
    Eftersom vi bara satt in ett ägg så är det alltså enäggstvillingar och vi ska ha två bebisar
    Vet inte riktigt vad jag känner för allt detta, väldigt svårsmält när man varit inställd på npgot helt annat i flera veckor liksom. Ni kan läsa mer i min blogg...

Helt sjukt iaf!!!! Tänk att så som vi längtat så blev det plötsligt säker dubbelglödje, men också dubbla problem och utgifter Herregud säger jag bara! Inget verkar omöjligt i denna värld?!

För övrigt ligger levervärdet kvar högt och min vita bllodkroppar stiger tyvärr, men de vet inte varför, då jag inte har någon infektion (som jag vet iaf).

Nu har jag skrivit av mig iaf, hehe. Oväntade nyheter kan man säga!

• phillie12

Hahahahaha! Fytusan vad sjukt det måste kännts SinnerSaint! Hahaha, ja men... GRATTIS eller dubbelgrattis då!!! :)) Hahaha, vad roligt! Har du märkt något exempelvis att dina hcg-värden varit extra höga då? 
    Ska läsa mer på din blogg!

Välkommen Busan10! Jag tjatade till mig ett paket Crinone till faktiskt. Och nu när jag var på apotelet idag såg jag att det fanns ÄNNU ett paket, så jag ska nog fortsätta ett bra tag till, det är ju inte farligt. Inte Crinone iaf och det är så skönt för psyket att ha iaf... Så tänker jag! Fortsätt du, men du kan ju säga till din klinik att du tänker göra det?  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • AKIG
    SinnerSaint skrev 2011-05-02 17:18:07 följande:
    Min doktor som kollat mig varannan dag i nästan 3 veckor nu hade liksom vanannan inne att veta vad hon skulle titta efter så det gjorde hon och hittade pyret. HJärtat slog fint och när hon var färdig råkade hon se något mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Eftersom vi bara satt in ett ägg så är det alltså enäggstvillingar och vi ska ha två bebisar
    Vet inte riktigt vad jag känner för allt detta, väldigt svårsmält när man varit inställd på npgot helt annat i flera veckor liksom. Ni kan läsa mer i min blogg...

Helt sjukt iaf!!!! Tänk att så som vi längtat så blev det plötsligt säker dubbelglödje, men också dubbla problem och utgifter Herregud säger jag bara! Inget verkar omöjligt i denna värld?!

För övrigt ligger levervärdet kvar högt och min vita bllodkroppar stiger tyvärr, men de vet inte varför, då jag inte har någon infektion (som jag vet iaf).

Härligt!
  • Ocean Pearl

Sinner Saint: Ett stort GRATTIS till två!!!!! Förstår att det måste vara chokerande att få ett sånt besked, men vilken lycka. Bara du får smälta nyheten lite så kommer du säkert glädja dig enormt. 

Vi satte ju in två ägg, så vi är lite spända på att se om det är en eller två. Min man hoppas på två och själv är jag lite klyven med tanke på allt praktiskt och allt jobb som blir, men innerst inne hoppas nog jag med på tvåSkrattande . 

Skönt att gå in i vecka 8 imorgon. Just nu vill jag bara att tiden ska gå så man kommer över vecka 12 i alla fall. På torsdag i nästa vecka den 12:e ska vi på vul. Jag fick ändra tiden eftersom min man inte kunde följa med den 10:e och det är klart han också vill vara med. Jag längtar så enormt mycket till vul så man får se att allt är bra, nu inbillar man sig allt möjligt konstigt.

Annars har det varit så där. Jag har legat däckad i maginfluensa i 4 dagar, men nu är jag på benen igen. Har fortfarande inte så mycket symtom, lite lätt illamående på eftermiddagen/kvällen och väldigt hård i magenRynkar på näsan.

Hoppas ni mår bra alla andra! 

• chantii

SINNERSAINT!!

Grattis, vilken lycka.

Vi satt också in två, och på torsdag får vi se.....

Busan 10

Jag tar också Crinone, vet inte när jag vågar sluta med dom....hade varit skönt att slippa. Jag kanske slutar när man varit på VUL, då man vet att allt är bra.

• Busan10
    SinnerSaint skrev 2011-05-02 17:18:07 följande:

Grattis! förstår att ni är chockade! jag har aldrig tänkt tanken på att det faktiskt kan bli tvillingar fast man bara sätter in ett ägg :)
  • Busan10

phillie och chantii, va skönt att jag inte är ensam :)
    Jag funderar på om jag ska dra ner på proggisarna sakta istället för att sluta tvärt,
    tar två om dagen nu, kanske tar 1om dagen i en vecka sen en halv i en vecka till...
    känns lite "farligt" att sluta hux flux bara! men som sagt, det är ju mest för att lugna mitt sinne.

• SinnerSaint

chantii: Jag satte bara in ett ägg, så det blir enäggs Håller tummarna för dig =)
    Inget tjuvtestande????

Busan; Ne den tanken har vi absolut inte haft heller =) Och inte med tanke att jag sett den ena varannan dag i flera veckor liksom hehe

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan