• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er alla gravida IVF-are.

Jag plussade på ruvdag 13, på vår första IVF genom RMC Lpkg.

Hoppas vi blir ett gäng som kan följas åt, hela långa året nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 06:33
    Vill bara tillägga att det visade sig vara enäggstvillingar som gömde sig i min mage

Bf 20 dec, men jag får nog räkna med nov snarare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 07:26
    Dumt att man inte kan ta bort tillägg här inledning men hur eller hur så är det bara ett foster nu för det andra har tillbakabildats. Så räknar med 20 dec som bf igen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:56
    Denna länk för magbilder och andra bilder: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m59685330.html

Denna länk är vår BF-lista.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60586536.html
  • Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan
  • SinnerSaint

Typ akupressur band man har runt handlederna med en liten knapp på insidan som trycker på en punkt på handleden som motverkar sjösjuka, Åksjuka och graviditetsillamående Jag är också trött ju, jag undrat om man ka göra något åt det? Gick upp vid alv 7 som vanligt (är morgonpigg) och vid 8 somnade jag igen efter att bara tittat på tv å ätit lite. Sov en hel timme. Igår sov jag två timmar mitt på dagen, hur är det möjligt? Har typ aldrig i hela mitt liv somnat en enda gång mitt på dagen! Å upp på det sover jag ca 10 timmar på natten nu... Och hänger ändå inte ihop pga tröttheten hehe!

• Cathy

Jag har mått bara bra - förutom ömma/spända bröst, molvärk och en massa gaser hihi. Kände mig lite illamående igår morse och under dagen, för första gången. Har sovit som en stock sedan jag plussade, bättre en någonsin. Väldigt väldigt märkligt.

SinnerSaint; köpte du sea-bandet på apoteket?

• AKIG

Kul och höra hur ni andra mår...rätt lika med andra ord Glad
    Trevlig helg på er!

• Cathy

Tjejer! Behöver er hjälp! Var igår på första VUL och har sedan dess haft bruna flytningar. Ganska rikliga för har bytt trosskyddet flera gånger redan idag. Och har molvärk, fast värre än hittills. Någon annan som varit på VUL och fått flytningar efter det?

• Myggan01
    Cathy skrev 2011-04-29 12:57:28 följande:
    Tjejer! Behöver er hjälp! Var igår på första VUL och har sedan dess haft bruna flytningar. Ganska rikliga för har bytt trosskyddet flera gånger redan idag. Och har molvärk, fast värre än hittills. Någon annan som varit på VUL och fått flytningar efter det?
    Jag tycker du ska prata med en barnmorska istället för fråga oss "hobby googlare" :) Jag har lovat mig själv att inte analysera allt i minsta detalj och googla, fråga folk på nätet osv blir jag bara knäpp av,  jag vet ju heller aldrig om källorna är tillförlitliga och vi är alla olika. Jag har hittat en bra barnmorska och en bra läkare som verkligen lyssnar. Lycka till:)
  • phillie12

Hej allihop! Jag är med i gemet igen! 
    Hcg:et hade stigit spikrakt uppåt så allt är väl och jag är gravid! :)

Jag mår bra förutom att jag är så jääääklarns trött. Verkligen helt sjukt, som alla er andra.

Cathy, jag kan tyvärr inte heller svara på din fråga. 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • SinnerSaint

Grattis här med phille Själv har jag sovit två gånger idag och är ändå helt slut som människa. Det står på Google att det brukar gå över runt vecka 8-10 så jag hoppas det ger med sig bästa vecka för mig då Cathy: man kan få bruna flytningar eller med blod efter främst när de känner med fingratna men även efter VUL så hoppas att det är det. Men jag skulle ringa gynakuten om jag vore du och få komma in och kolla och göra blod prov på beta hcg. Och kanske ett blodprov till dagen efter för att se att det ökar

• Cathy

Jag ringde både gyn akuten och kliniken och båda tyckte jag skulle avvakta. Det var förmodligen VUL:et, det har  nämligen slutat nu.

• Cathy
    phillie12 skrev 2011-04-29 18:53:38 följande:

Jag mår bra förutom att jag är så jääääklarns trött. Verkligen helt sjukt, som alla er andra.

GRATTIS! Härligt!

• AKIG
    phillie12 skrev 2011-04-29 18:53:38 följande:

Härligt!
Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan