• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er alla gravida IVF-are.

Jag plussade på ruvdag 13, på vår första IVF genom RMC Lpkg.

Hoppas vi blir ett gäng som kan följas åt, hela långa året nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 06:33
    Vill bara tillägga att det visade sig vara enäggstvillingar som gömde sig i min mage

Bf 20 dec, men jag får nog räkna med nov snarare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 07:26
    Dumt att man inte kan ta bort tillägg här inledning men hur eller hur så är det bara ett foster nu för det andra har tillbakabildats. Så räknar med 20 dec som bf igen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:56
    Denna länk för magbilder och andra bilder: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m59685330.html

Denna länk är vår BF-lista.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60586536.html
  • Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan
  • phillie12

Hur räknar ni? För på BF-uträknaren kan man välja att räkna från befruktningen, men är befruktningen ÄP-dagen eller dagen efter när man kan se att det faktiskt är befruktat? Hmm...

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Myggan01
    phillie12 skrev 2011-04-26 09:30:24 följande:
    HEJ! 
    Får jag snälla vara med här?
    Jag gråter fortfarande för vi testade plus bara för en och en halv timme sen! Så jäkla fantastiskt! Jag trodde aldrig jag skulle få skriva de här orden: Jag är gravid!!!
    Andra färskförsöket med hjälp av ICSI på RMC Malmö. Fick tillbaka en femcelling med lite fragmentering på dag 2! Idag är RD 11! Jag är så jäkla glad!  Ska räkna ut när BF är men tror det är 2 dagar innan min födelsedag! 
    Grattis! va roligt
  • Alrua
    HEJ! 
    Jag gråter fortfarande för vi testade plus bara för en och en halv timme sen! Så jäkla fantastiskt! Jag trodde aldrig jag skulle få skriva de här orden: Jag är gravid!!!
    Andra färskförsöket med hjälp av ICSI på RMC Malmö. Fick tillbaka en femcelling med lite fragmentering på dag 2! Idag är RD 11! Jag är så jäkla glad!  Ska räkna ut när BF är men tror det är 2 dagar innan min födelsedag! 
    FAN VA GÖTT gumman:)))))
    Blir tårögd själv.

GRATTIS GRATTIS GRATTIS
    .:. There is always hope .:.
  • Alrua

Hej hej,

Jag är inte riktigt här, men hoppas få hänga med i tråden snart :)

Kör just nu korta metoden på RMC i Malmö.
    Och det gör mig glad och lättad att läsa att flera av Er plussade redan på första försöket.
    Hoppas att jag blir också en av Er snart :)

Kram

.:. There is always hope .:.
  • chantii
    SinnerSaint skrev 2011-04-26 08:56:21 följande:
    Jag tror att alla räknar ÄP/ÄL som vecka 2+0, så FET borde ju vara typ 2+2? antar att du hade ägglossning någon dag innan fet eller? Eller sätter man in det samma dag som äL?

Jag hade ÄL den 3april insättning den 7

Alltså jag känner mig inte mkt gravid Jätte deppigt tycker jag. Mår alla illa och har ont i brösten?

• Cathy
    HEJ! 
    Stort grattis!!
  • Pechi

Hej hopp tjejer,

Jag får oxå äntligen skriva att jag är Gravid! Trodde aldrig den dagen skulle komma. Nu har vi fått vårt första + någonsin efter vårt 4:e IVF. Lever fortfarande i lala land och går på rosa moln. BF är 29/12. Skrattande
    Nu håller jag tummarna att alla små knottar stannar kvar till dec-jan. Vi fick tillbaka 2 ägg så det blir spännande att se om det blir tvillingar.

• Pechi
    Lyxmamma skrev 2011-04-25 15:25:44 följande:
    BF
    20/12 - SinnerSaint. 1 IVF.
    20/12 - Ocean Pearl20/12 - Myggan01. 1 IVF
    24/12- Chantii 2 FET
    26/12? - AG, 1 IVF
    1/1 - Lyxmamma, 5 IVF, 1 FET
    29/12 - Pechi, 4 IVF
  • Lycklig vill ha mer

Åh vilken härlig tråd, kul att se att så många lyckas. Jag hoppar in här också och hoppas verkligen att jag får stanna kvar. Jag fick plus i morse på många dagar efter TD men jag har helt enkelt inte vågat testa. Ville leva kvar i min lilla bubbla av hopp lite till. I morse kände jag dock att jag var tvungen att gå vidare och testade och då var det ett efterlängtat plus i stället för det hemska minuset som många gånger tidigare. Idag är jag i v5+1 och räknar man äp som ägglossning så är det bf 25/12.

Tilläggas bör att detta var vårt femte och sjätte embryo som jag ruvat på. 3 negativa och ett väldigt tidigt missfall (4+4) tidigare. Nu snurrar tankarna, först och främst. Ska det verkligen stanna kvar hos oss den här gången och i så fall kan det vara två stycken? Vi fick tillbaka två väldigt fina embryon så möjligheten finns ju.

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan