• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er alla gravida IVF-are.

Jag plussade på ruvdag 13, på vår första IVF genom RMC Lpkg.

Hoppas vi blir ett gäng som kan följas åt, hela långa året nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 06:33
    Vill bara tillägga att det visade sig vara enäggstvillingar som gömde sig i min mage

Bf 20 dec, men jag får nog räkna med nov snarare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 07:26
    Dumt att man inte kan ta bort tillägg här inledning men hur eller hur så är det bara ett foster nu för det andra har tillbakabildats. Så räknar med 20 dec som bf igen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:56
    Denna länk för magbilder och andra bilder: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m59685330.html

Denna länk är vår BF-lista.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60586536.html
  • Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan
  • phillie12

Tack så mycket allihopa och igen: Grattis själva! ;) 
    Vad skönt att det slutat blöda Cathy!!!

Sinnersaint: Hur kommer det sig egentligen att du gör blodprov så ofta? Jobbar du på sjukhus eller? :) Svårt att föreställa mig annars hur det skulle gå till, haha. Men jag blev lite nyfiken. Själv känner jag att jag inte orkar oroa mig mer liksom, så då kan jag lika gärna skita i blodprov och liksom försöka njuta av att jag faktiskt ÄR gravid nu, hur det än går liksom. Lätt att säg förstås ;)

Kram på er! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • SinnerSaint

Phille: jag är överstimulerad och pga det så har mina leverrdeb stigit och vägrar gå ner. Så de håller stenkoll på mig Nästan all vätska är borta nu, men mina äggstockar har inte minskat alls tyvärr den ena är 10x8cm och den andra är typ 9x7 cm. De ska ligga runt 4x3 cm. Jag lider ju inte jättemycket av det nu när vätskan typ är borta och jag kan röra på mig, men det känns ju varje gång jag reser mig upp å så. Negativt är också att blodet blir för tjockt när man blir överstimulerad och man kan riskera blodpropp, så jag får ta blodförtunnande sprutor i magen varje kväll. De är vidriga kan jag säga, svider och gör ont, och ger enorma blåmärken. Men som sagt positivt är att få följa graviditeten så noga Antgaligen kommer jag få gå på mycket tätare kontroller hela tiden tror jag Jaha, det blev lite långt. Men för övrigt mår jag illa nu nästan hela dagarna, det går över framåt sena kvällen och håller sig borta på natten. Men maår redan lite illa och jag har i te ens stigit upp än Hur högt upp i magen känner ni något? Jag kön ner nämligen som träningsvärk ända upp i magen. Tyvärr känner jag ju inte så mycket vid livmodern eftersom äggstockarna värker där hehe men konstigt var också på sista VUL:t så tyckte hon att ena äggstocken lagt sig lite framför livmodern, jag hoppas den inte ställer till med problem???!

• Cathy

SinnerSaint; jättetråkigt att höra att du blivit överstimulerad. Å va det måste vara jobbigt med ännu fler sprutor..Dina äggstockar är fortfarande verkligen stora..Förstår att det värker kring äggstockarna..Bra iaf att de har stenkoll på dig! Hoppas att det snart ska bli bättre! kram

• SinnerSaint

Rättelse: skulle stå levervärden i början av texten. Cathy: ja sprutorna är dryga men annars lider jag inte av det så Mycket För övrigt har Jag inte mått illa idag! Hoppas att det bestämt sig för att sluta nu å inte komm tillbaka alls Fast det vore nog för bra för att vara sant Hoppas allt är bra med er andra Hur mår ocean och kommer inte ihåg vem som mer är beräknad till den 20 dec ??? Vi går ju in i vecka 8 på tisdag

• phillie12

Usch ja vad hemskt med överstimulering och sprutor som svider. :( Blev lite överstimulerad förra gången och minns hur svullen jag kände mig då! Nu är du ju snart i vecka 8 och lika svullen som jag var då! Suck! Har du inte ont? Men som sagt, man får ta det negativa med det positiva: du får ju följa graviditeten! :) 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Lyxmamma

Sinner Saint: Fy vad jobbigt det låter för dig med överstimuleringen! Hoppas verkligen att de kan få bukt med allting snarast!

Cathy: Hur går det för dig?! Inget med blod? Hoppas verkligen att allt är bra med dig!

Själv gick jag in i v. 6 idag - när siffran trillar upp en siffra så känns det alltid så himla härligt! Hoppas verkligen att allt är som det ska där inne. Har haft två MA där barnen dött men vägrat komma ut. Inte så roligt att upptäcka det låååångt senare och trott att allting varit bra så jag är tyvärr lite smånervös hela tiden. Vill kunna slappna av men det är lättare sagt än gjort. Efter tre missfall blir man lite nojig. Det fina i kråksången är dock att jag har fått en dotter så jag hoppas att det blir ett till barn den här gången.

• phillie12

Grattis till vecka 6 Lyxmamma! Usch, förstår att du är orolig. Får du något mot missfall så att säga? När är det dags för VUL? Håller tummar och tår för att det ska gå vägen den här gången, det tror jag allt! :) 
    Kram!  

• Lyxmamma
    phillie12 skrev 2011-05-02 10:06:13 följande:
    Grattis till vecka 6 Lyxmamma! Usch, förstår att du är orolig. Får du något mot missfall så att säga? När är det dags för VUL? Håller tummar och tår för att det ska gå vägen den här gången, det tror jag allt! :) 
    Kram!  
    Tack så jättemycket phillie!! Får ingenting extra för jag har haft två missfall i en tidigare relation och ett i min nuvarande. De gör bara missfallsutredningar om du haft tre på raken med samma man. Konstigt men sant! Däremot så har jag bett om att få fortsätta med Crinone fram till VULet den 19 maj för att säkerställa att det åtminstone inte är för låga progesteronhalter som orsakar missfallen. Det har de gått med på men de poängterar att de inte tror på det över huvud taget.... Men jag är glad att de sa ja i alla fall även om Crinonet i sig inte är så trevligt att ha och göra med Nu känner jag i alla fall att jag gör någonting och det är bättre för sinnet och oron.

Kram tebax!
  • SinnerSaint

Strax är det dags för ytterligare VuL för mig, men dag är det det tillväxt VUL som rmc vill ha svaren ifrån Så vi ska mäta liten och förhoppningsvis få se hjärtat å så Ska även få provsvar på blodprovet från i morse å få veta hur högt hcg:t är Skriver sen å uppdaterar hur det gått någon mer som har vul i veckan?

• phillie12

Ja, det är verkligen jättekonstigt Lyxmamma! 3 missfall är ju tre missfall liksom?! Förstår inte hur de tänker där. Två missfall borde vara tillräckligt! haha, jag har också tjatat till mig ett paket extra Crinone ju! Fast fick också höra tusen gånger att deeeet hjälper inte ett smack! Men det håller iaf mitt sinne lugnare. Nu när jag var och hämtade ut paketet fick jag veta att det finns ännu ett paket på receptet, tar vi det sen! ;) 

Åh, vad spännande SinnerSaint! Lycka till och berätta allt sen!  

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan