• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er alla gravida IVF-are.

Jag plussade på ruvdag 13, på vår första IVF genom RMC Lpkg.

Hoppas vi blir ett gäng som kan följas åt, hela långa året nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 06:33
    Vill bara tillägga att det visade sig vara enäggstvillingar som gömde sig i min mage

Bf 20 dec, men jag får nog räkna med nov snarare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 07:26
    Dumt att man inte kan ta bort tillägg här inledning men hur eller hur så är det bara ett foster nu för det andra har tillbakabildats. Så räknar med 20 dec som bf igen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:56
    Denna länk för magbilder och andra bilder: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m59685330.html

Denna länk är vår BF-lista.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60586536.html
  • Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan
  • htsny2001

Jag började blöda i måndags, gick till akuten. Det var mkt blod+vätska i magen. Läkare misstänkte det var en gulkroppshormom cysta som spruckit. Tog hcg blod test och det var 525 som är normal. Idag kommer det mer blod. Jag är jätte nervös. Ska till akuten igen eftersom läkare vill följa mig och det blir ett nytt hcg test. Vet inte hur ska jag klarar mig tills jag får svar från hcg provet. Hoppas hcg stigger.

• Ryggen11

Htsny2001, samma här jag känner just nu knappt någonting. Ömma bröst lite sväld på magen, mina blåmärken känns mot byxkanten. Oj htsny2001 inte bra, stackars dig stor tröst kram!!!

• jahl

htsny2001: Låter inte kul! När man äntligen får det där plusset vill man ju att allt bara ska flyta på! Håller tummarn för att allt är okej med er!

Imorgon är min "riktiga" testdag, efter det vill de ha ett VUL men vet ej när, hoppas man hinner innan vi åker på semester nästa söndag till Rhodos. Tycker jag att vi är värda efter allt IVF:ande!

Inga större symtom här heller. Mina bröst ömmar något nu bara, annars känner jag mest av ligamenten hela tiden, speciellt om jag reser mig för fort. Annars inget... men å andra sidan kände jag inte så mycket vid förra graviditeten (har en dotter på snart 3 år som kom till utan ivf hjälp, men det tog tid) .

Jag kommer ha BF 10 januari 2012 om uträkningskalendrar på nätet stämmer...

• Busan10

Idag har vi varit på VUL och tittat om allt såg bra ut, och det gjorde det :)
    Men vi blev dock lite chockade då vi precis som sinnersaint fick se två foster, vi fick bara ett ägg tillbaka också! Sen bökade hon runt ett tag till och vips, så var det tre!! TRE?!? OMG. hon fick hämta in överläkaren och dom var helt chockade också.. En var dock svagare och mindre än de andra två och hade lite lägre hjärtslag.
    Ska in på en till koll nästa vecka för att se om den lilla har gått bort eller om den växt i kapp de andra.

• AKIG
    Busan10 skrev 2011-05-11 18:41:49 följande:
    Idag har vi varit på VUL och tittat om allt såg bra ut, och det gjorde det :)
    Men vi blev dock lite chockade då vi precis som sinnersaint fick se två foster, vi fick bara ett ägg tillbaka också! Sen bökade hon runt ett tag till och vips, så var det tre!! TRE?!? OMG. hon fick hämta in överläkaren och dom var helt chockade också.. En var dock svagare och mindre än de andra två och hade lite lägre hjärtslag.
    Ska in på en till koll nästa vecka för att se om den lilla har gått bort eller om den växt i kapp de andra.
    wow va häftigt!
  • htsny2001

Varit hos läkare, gav HCG prov. HCG värde såg bra ut -- 1109 (dubbel från måndags). Läkare på kliniken i Köpenhamn var nöjd med resultatet. Men det finns fortfarande vätska i buken, cysta som blöder....och det blöder lite från cirvical (vet inte riktigt hur stavar man ).  Som läkare sa - att HCG går upp är bra och tallar mot missfal, men blödning och andra grejer tallar för det. Så nu vågar jag inte hoppas för mkt, humor är helt nere, mannen försöker trösta och säger att allt ska gå bra, men.....

• phillie12

Busan10! Herregud vad sjukt!!! Men GRATTIS!!! Känner igen ditt nick från en annan tråd, har du gjort IVF i Malmö?

Hoppas att det löser sig htsny2001 och att det inte är någon fara.

Nu ska jag gå och lägga mig, är så jääääkla trött! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Ynklan

Hej! Jag plussade idag efter mitt sjunde ivf-försök! Känns helt otoligt!

• SinnerSaint

Ynklan: grattis!!!! Ni får gärna skumma bakåt å hitta listan så ni kan skriva in er på den alla nykomlingar Busan: OMG! Jag tyckte vi höll på att svimma Hur känns det då? Hoppas du på tre eller?Jag blev ju så chokar då jag gjort typ 10 VUL innan och det hela tiden varit en, så jg var mest ledsen, men nu har det lagts sig och jag har accepterat det Men helt sjukt att vi kort Ivf samtidigt och vara satt in ett ägg vi måste ju verkligen följas å jämföra tecken Hur mår du? Jag mår ju inte dåligt alls, men har fått ont i ichiasnerven så har svårt att röra mig rätt vad det är. Men inte mycket till illamående vilket jag är glad för:) Vilken vecka är du i?

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan