• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er alla gravida IVF-are.

Jag plussade på ruvdag 13, på vår första IVF genom RMC Lpkg.

Hoppas vi blir ett gäng som kan följas åt, hela långa året nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 06:33
    Vill bara tillägga att det visade sig vara enäggstvillingar som gömde sig i min mage

Bf 20 dec, men jag får nog räkna med nov snarare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 07:26
    Dumt att man inte kan ta bort tillägg här inledning men hur eller hur så är det bara ett foster nu för det andra har tillbakabildats. Så räknar med 20 dec som bf igen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:56
    Denna länk för magbilder och andra bilder: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m59685330.html

Denna länk är vår BF-lista.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60586536.html
  • Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan
  • Myggan01
    AKIG skrev 2011-05-14 08:55:03 följande:
    Jag blir skit nervös på min kropp.....
    Idag känns brösten knappt (bara lite om jag klämmer) ingen molvärk bara trötthet, och på måndag är det vul är så sjukt rädd för att det ska gå åt skogen igen.......

Ni alla har ni ömma bröst JÄMT eller kommer det och går på er oxå?
    det kommer och går, min ultraljuds tant sa att det är vanligt att symtomen kommer och går, sen ju längre in i graviditeten så vänjer sig kroppen och då känns det mindre. Men jag vet hur det känns och börjar en tanke så matas den på. Mitt tips (som jag försöker leva efter) det blir barn tills nått annat är bevisat och undvik googla på ämnet, skräckhistorier är inte bra att läsa. känns det ändå inte bättre så gör ett ulreljud eller prata med bm
  • jahl

Hej! Var ett tag sen jag var inne här, men lägger såklart till mig på listan!

BF
    15/12 - Cathy. 1 IVF
    20/12 - SinnerSaint. 1 IVF.
    20/12 - Ocean Pearl
    20/12 - Myggan01. 1 IVF
    22/12- travtjej 1 IVF
    24/12- Chantii 2 FET
    29/12 - Pechi, 4 IVF
    1/1 - Lyxmamma, 5 IVF, 1 FET
    1/1 - AKIG, 3 IVF.
    2/1 - Hannibunny80 1 IVF
    5/1 - Phillie10, 2 IVF/ICSI (Två dagar innan min födelsedag! :) ) 
    10/1 - jahl, 2 IVF/ICSI

Får vänta ytterligare två veckor innan det är dags för VUL för att kolla att allt står rätt till, men att jag känner mig riktigt rejält gravid är det ingen tvekan om, trött och svullen, rentav fet trots att jag inte gått upp något sedan före IVF starten... bara aningen illamående - mest när jag är hungrig... :)

• jahl

Förresten chantii va kul! Jag drar till Rhodos med familjen och en familj till nästa söndag, vi kände att vi kunde vara värda det efter IVF:andet... men bokade redan i februari.... :) Hur som helst skönt att vila upp sig lite!
    Vem vet vi kanske ses nån pool!

• Ocean Pearl

Var och gjorde vul i torsdags. Det visade två små tickande hjärtanSkrattande. Det känns underbart! Vi ska tillbaka på onsdag igen och göra ett nytt vul för hon kunde bara mäta den ena. Den andra låg så långt bak att hon inte kom åt att mäta den ordentligt. Hoppas, hoppas allt ser bra ut och att bägge växer som de ska. Vi får se vad hon säger på onsdag.

Kul att det har blivit så många i den här tråden nu!  

• SinnerSaint

Å va roligt ocean! Som du kan läst så har ju en av mina slutat slå, men jag ska dit på torsdag och titta igen Hur mår du ? Kram

• jahl

Ocean Pearl Grattis till de två!!!  Fick två embryon insatt och är spänd på att få veta om det är en eller två i min mage! Nu längtar jag till mitt vul....

chantii: vi kommer vara på något nytt ställe som hette mykonos eller nåt sånt... det är inte jag som bokat, jag bara hänger med!  Glad

• htsny2001

Nu har jag varit borta från familjeliv 1 vecka. Veckan var väldigt jobbigt med alla blödningar, HCG prov och VUL undersökningar.... brrrr.
    Tog sista HCG prov i fredags och den var helt OK, HCG stiger som det ska. På VUL undersökning har läkaren hittat 1 hinnsäck i rätt storlek och kanske 1 till:) Han sa att det var för tidigt att se till 100% om den andra var en tvilling eller lite blod, jag var i v. 4+4. Men allt såg bra ut och det var mkt lättnad. Nu är jag "utskriven" från akut i Lund eftersom dem inte misstänker utomkveds länge.
    Nu det  är bara att vänta till VUL på kliniken den 30 maj. Det blir lååånga och nervösa 2 veckor. Hoppas hoppas att allt ska gå bra.
     Jag känner ingenting. Är det någån mer som har inte symptomer??

• htsny2001

BF
    15/12 - Cathy. 1 IVF
    20/12 - Ocean Pearl
    20/12 - Myggan01. 1 IVF
    22/12- travtjej 1 IVF
    24/12- Chantii 2 FET
    29/12 - Pechi, 4 IVF
    1/1 - AKIG, 3 IVF.
    2/1 - Hannibunny80 1 IVF
    10/1 - jahl, 2 IVF/ICSI
    12/1 - htsny2001, 2 IVF

• Ryggen11
    BF
    15/12 - Cathy. 1 IVF
    20/12 - Ocean Pearl
    20/12 - Myggan01. 1 IVF
    22/12- travtjej 1 IVF
    24/12- Chantii 2 FET
    29/12 - Pechi, 4 IVF
    1/1 - AKIG, 3 IVF.
    2/1 - Hannibunny80 1 IVF
    10/1 - jahl, 2 IVF/ICSI
    12/1 - htsny2001, 2 IVF
    10/1 - ryggen11, 2 IVF (om uträkningskalendern stämmer)
Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan