• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er alla gravida IVF-are.

Jag plussade på ruvdag 13, på vår första IVF genom RMC Lpkg.

Hoppas vi blir ett gäng som kan följas åt, hela långa året nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 06:33
    Vill bara tillägga att det visade sig vara enäggstvillingar som gömde sig i min mage

Bf 20 dec, men jag får nog räkna med nov snarare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 07:26
    Dumt att man inte kan ta bort tillägg här inledning men hur eller hur så är det bara ett foster nu för det andra har tillbakabildats. Så räknar med 20 dec som bf igen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:56
    Denna länk för magbilder och andra bilder: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m59685330.html

Denna länk är vår BF-lista.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60586536.html
  • Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan
  • Myggan01
    SinnerSaint skrev 2011-05-23 19:47:05 följande:
    Myggan: Ah, jag gör så eller typ trycker på magen eller vad man säger. Hplätt upp benen vet precis vilken känsla du menar mår du något bättre?
    nja illamåendet e det samma, sover dåligt på nätterna, får svettningar och hjärtklappning...märkligt. ska till bm snart och kolla blod
  • SinnerSaint

Jag sover också otroligt dÅligt. Vaknar runt 3-4 och måste gå på tia å kan inte somna på en timme minst sen. Är helt klarvaken. Å så har jag avsmak för den mesta maten fortfarande men mitt illamående är ju som tur är borta. Vi går ju in i nu vecka nu och denna vecka och nästa vecka börjar bebis få näring genom moderkakan å progesteronet ökar så då kan man hoppas att illamår det avtar Du kan ju annars beställa en progesteronkräm som finns och som jag vet har hjälpt många. Finns på nätet kram

• NinaNypon

Det är nog inte fullt så förstoppat av Crinone där nere som man kan tro, Phillie10. Jag gjorde mitt första VUL när jag var "full av" Crinone och dom verkade inte ha några problem att hitta Så fortsätt du lugnt med Crinonet.

• chantii

Ja crione får dom "skopa" ut lite innan dom kollar..hihi. 

En fråga, har ni molvärk, eller någon värk  i magen? Jag känner ingetting Ibland undrar jag om man är gravid.... 

• anmaelli

Hejsan!
    Jag tänkte hoppa in här, jag plussade på testdagen och är nu i vecka 5 (4+6) om man räknar med äggplock som ÄL, är det rätt?

BF är i så fall den 24/1.

Inga känningar än förutom molvärk och lite stick i magen. Är överstimulerad och har varit inlagd i 1 vecka på sjukhus. Nu är jag hemkommen men sjukskriven tills vidare, troligen 2-3 veckor till. Inte roligt alls och så har jag alldeles för mycket tid att tänka och oroa sig....

UL planerat till v.24, så 3 veckor dit!
    Gör dock UL lite titt som tätt i och med överstimuleringen, men igår syntes fortfarande ingenting. När såg ni något första gången? Har satt in två embryon så vi är, som så många av er andra här, spända på om det är ett eller två...

Kram!

• phillie12

Tack så hemskt mycket för era svar htsny2001, Ninanypon och chantii! :) Då fortsätter jag med gott "samvete" då! 

Jag har inte haft någon molvärk alls och har varit lite orolig över det, men så idag har jag haft JÄTTEmycket molvärk och blev såklart hyperorolig över det istället! Så, jag tror att allt är normalt ;) Och att man är orolig över allt ändå.

Välkommen hit anljoos! :) Hur många hoppas du på? ;)  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • anmaelli
    phillie10:
    Tack för välkomnandet! :)
    Vet jag att allt kommer gå bra så får det gärna vara två :) Så har man det här med barn avklarat liksom!
    Men eftersom det är större risker med två så är det som att det skulle vara skönt med en...kanske man kan slappna av lite mer... svårt det där! Huvudsaken är att det blir nån över huvud taget. Dagarna går SÅÅÅ långsamt.
  • phillie12

Ja, klart att det är viktigast att det är en åtminstone! :) Tänk att du inte trodde alls på dina två små, och så blev det såhär bra! Fantastiskt! :) Det var ju likadant för oss, vårt embryo var ju "bara" bra och så var det ändå bättre än bäst! :)

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • turlid70
    chantii skrev 2011-05-24 15:54:32 följande:

Ja crione får dom "skopa" ut lite innan dom kollar..hihi. 

En fråga, har ni molvärk, eller någon värk  i magen? Jag känner ingetting Ibland undrar jag om man är gravid.... 

Samma här, känner nada, inget i magen inget i brösten, är fulständigt panikslagen. Har varit överstimulerat med en ballong till magen, idag är magen mycket bättre och då vill man känna något, men icke. Fast jag ser ut som gravid i 5e månaden minst, att folk inte frågat än...

När kommer illamåendet, ni som har fått det?
  • anmaelli
    phillie10:
    Ja, det är konstigt, man har kastats mellan hopp och förtvivlan massor av gånger, hoppas att det inte blir mer sånt nu utan att allt bara blir till det positiva :)
    De sa på kliniken när jag ringde och meddelade att jag fått plus att... ja just det... du satte in två embryon av likvärdig kvalitet... då får vi se om det blir två. Vet inte om det kan spela roll om de är likvärdig kvalitet på dem eller inte, men jag tolkade det nästan lite så. Den som lever får se! :D

Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan