• jahl

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er och grattis till alla plus! Glad

Tänkte haka på, plussade häromdagen på ruvardag 14 - men riktiga testet ska tas på torsdag... det är då kliniken sagt att jag ska testa. Men plusset var oerhört starkt! Glad men vågar inte riktigt jubla ännu...

Har fått två embryon insatta så det kan ju vara två även här.... vem vet!

• jahl

htsny2001: Låter inte kul! När man äntligen får det där plusset vill man ju att allt bara ska flyta på! Håller tummarn för att allt är okej med er!

Imorgon är min "riktiga" testdag, efter det vill de ha ett VUL men vet ej när, hoppas man hinner innan vi åker på semester nästa söndag till Rhodos. Tycker jag att vi är värda efter allt IVF:ande!

Inga större symtom här heller. Mina bröst ömmar något nu bara, annars känner jag mest av ligamenten hela tiden, speciellt om jag reser mig för fort. Annars inget... men å andra sidan kände jag inte så mycket vid förra graviditeten (har en dotter på snart 3 år som kom till utan ivf hjälp, men det tog tid) .

Jag kommer ha BF 10 januari 2012 om uträkningskalendrar på nätet stämmer...

• jahl

Hej! Var ett tag sen jag var inne här, men lägger såklart till mig på listan!

BF
    15/12 - Cathy. 1 IVF
    20/12 - SinnerSaint. 1 IVF.
    20/12 - Ocean Pearl
    20/12 - Myggan01. 1 IVF
    22/12- travtjej 1 IVF
    24/12- Chantii 2 FET
    29/12 - Pechi, 4 IVF
    1/1 - Lyxmamma, 5 IVF, 1 FET
    1/1 - AKIG, 3 IVF.
    2/1 - Hannibunny80 1 IVF
    5/1 - Phillie10, 2 IVF/ICSI (Två dagar innan min födelsedag! :) ) 
    10/1 - jahl, 2 IVF/ICSI

Får vänta ytterligare två veckor innan det är dags för VUL för att kolla att allt står rätt till, men att jag känner mig riktigt rejält gravid är det ingen tvekan om, trött och svullen, rentav fet trots att jag inte gått upp något sedan före IVF starten... bara aningen illamående - mest när jag är hungrig... :)

• jahl

Förresten chantii va kul! Jag drar till Rhodos med familjen och en familj till nästa söndag, vi kände att vi kunde vara värda det efter IVF:andet... men bokade redan i februari.... :) Hur som helst skönt att vila upp sig lite!
    Vem vet vi kanske ses nån pool!

• jahl

Ocean Pearl Grattis till de två!!!  Fick två embryon insatt och är spänd på att få veta om det är en eller två i min mage! Nu längtar jag till mitt vul....

chantii: vi kommer vara på något nytt ställe som hette mykonos eller nåt sånt... det är inte jag som bokat, jag bara hänger med!  Glad

• jahl

fipochi: det är troligen ligamenten som spökar som livmodern hänger i. Jag hade de känningarna vid min förra graviditet och den här gången får jag som kramper i sidan om jag sätter mig upp hastigt eller på fel sätt, det kan dra även när jag går och när jag har nyst några gånger har jag fått riktigt ont. Men är inte speciellt oroligt över det!

Härligt med era VUL som verkar gå bra! GladJag väntar på mitt om lite mer än en vecka, ska bli så spännande och skönt och få veta om allt är bra, men innan dess som sagt semester i en vecka.

Ska bara försöka komma över min bihåleinflammation som jag åkt på (inte så kul att flyga och vara i värmen när man är kass i bihålorna) och så visade det sig att mitt blodvärde inte var så bra, (två prov visade på 102 och 107) så nu har jag blivit beordrad  järntabletter i åtminstonde sex veckor framöver!

• jahl

Hej är åter hemma efter en veckas semester på Rhodos som bjöd på sol o regn! :) imorron väntar mitt första VUL! Lite nervigt! Är nu i v 7+4

• jahl

Hej på er! Jag är tacksam som sluppit mycket symptom förutom tröttheten o låga blodvärdet o liiiite illamående när jag är hungrig! Igår var vi på VUL och vi såg TVÅ små korvar på 1,5 cm med tickande hjärtan! Lite omtumlande men vi visste att chansen fanns! Hoppas att de håller i nu bara... Är i v 7+6

• jahl

Tack tack! O grattis till alla er andra som har bra VUL i bagaget! Jag tror inte hugg i magen behöver betyda något farligt, livmodern växer o det känns rejält ibland! men är man orolig ska man kolla upp det! Vi håller alla tummar vi kan för varandra! Kramar till er!

• jahl

htsny2001: jösses vilken skrämselgrej! Härligt att höra att bebisen lever! Måste varit riktigt läskigt, men skönt nu att de kan hålla lite koll på dig... Håller med SinnerSaint -- tänka positivt kan vara det bästa även om det inte alltid är lätt!

Myggan och Chantii: härligt att höra att ni mår bättre!

Själv spydde jag första gången häromdagen och är nu 8+5 och allt är lugnt.

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan