Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article12807647.abSå fruktansvärt tragiskt!!!!
Men i artikeln så framgår det ju att mamman var vegan och troligen ingen duktig en (det går att få i sig allt endå, men ofta behövs tillskott, som går att få som vegansk)
Så mamman måste ju också ha haft brist på näringsämnen och troligen mått dåligt pga det
synd att barnet fick lida för henne otänksamhet men det är ju inte amningens fel egentligen utan mammans kost.
Och visst vissa mammor äter bra och varierat men mjölken blir endå näringsfattig men då märker man det ganska snabbt på barnet, och det gjorde dom ju också här men föräldrarna ville inte inse det och ge barnet vård, har inget med själva amningen att göra utan föräldrarnas beslut.
Dom kunde ju ha gett barnet ersättning men att barnet var allergisk mot den och reagerat med att må dåligt och inte gå upp, men om föräldrarna inte söker hjälp för det så gör dom ju lika mycket fel som dom gjorde nu.
Om du vägrar ett barn vård den behöver eller inse att det finns ett problem så är ju det, det största problemet, inte själva orsaken till problemet, för det är svårt att veta orsaken alltid.
Alla kan säga att tex. fiskleverolja är jätte bra och livsnödvändigt men om jag är allergisk mot det så spelar det ingen roll hur bra det är, det är endå inte bra för just mig.
Vissa barn mår inte bra av modersmjölken av olika orsaker och vissa barn mår inte bra av ersättning, man måste anpassa och inte dra alla över en kam.
Jag anser att modersmjölk är bäst i första hand, men om det inte går, så går det inte och ersättning är det bästa då.