Shadilly skrev 2011-01-15 22:02:45 följande:
Jag tar gärna del av problemet med alla felaktigt förbjudna mangabilder i det här landet om du bara visar mig var det beskrivs. Jag har inte hört om några...
Den här lagen har funnits I MÅNGA ÅR och det har gått utmärkt utan att målningar av nakna barn förbjudits. Jag är inte orolig för att nån ska fjutta på en Zorntavla av den anledningen.
Man söker ju inte specifikt efter tecknad barnporr och slänger bort den fotograferade så ditt resonemang verkar sakna poäng där. Åtal för innehav av tecknad barnporr sker inte på bekostnad av annan lagföring.
Jag har ingen aning om ifall det drabbat tio bilder, en enda eller kanske ingen alls än så länge. Och det är inte så intressant. Jag vill bara inte ha morallagar som
kan leda till att konstnärliga verk förbjuds. Jag är fortfarande helt med på förbudet mot äkta barnporr. Även där kan misstag begås, men så länge syftet är att försvåra för dem som begår verkliga övergrepp mot barn och sedan sprider bilder av övergreppen så är jag beredd att leva med några enstaka felaktigt censurerade bilder. I det fallet helgar faktiskt ändamålet medlen. Men man bör vara
mycket försiktig mot censur. Att förbjuda tecknade bilder är att beträda ett sluttande plan.