• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • Neblina

Absolut inte, jag anser att det är inkörningsporten till att kunna gå över till starkare droger.
    Har noll tolerans mot det.

Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Pallas
    Neblina skrev 2011-08-01 00:02:49 följande:
    Absolut inte, jag anser att det är inkörningsporten till att kunna gå över till starkare droger.
    Har noll tolerans mot det.
    Du anser. Har du några belägg för det du anser?
  • Neblina
    Pallas skrev 2011-08-01 00:05:07 följande:
    Du anser. Har du några belägg för det du anser?
    Belägg, tja folk omkring mig har börjat med hasch och sedan gått över till tyngre saker för att de inte får samma effekt av haschen.
  • Pallas
    Neblina skrev 2011-08-01 00:07:16 följande:
    Belägg, tja folk omkring mig har börjat med hasch och sedan gått över till tyngre saker för att de inte får samma effekt av haschen.
    Flera av de missbrukare jag känner har först börjat röka och sen druckit alkohol. Jag vill se ett statistiskt samband innan jag köper det du anser. Inte nog med det, jag vill också se personlighetsprofiler på de personer som går vidare till missbruk av tyngre substanser. I min, helt ogrundade, mening är missbruk nästan alltid en form av självmedicinering.
  • Neblina
    Pallas skrev 2011-08-01 00:15:17 följande:
    Flera av de missbrukare jag känner har först börjat röka och sen druckit alkohol. Jag vill se ett statistiskt samband innan jag köper det du anser. Inte nog med det, jag vill också se personlighetsprofiler på de personer som går vidare till missbruk av tyngre substanser. I min, helt ogrundade, mening är missbruk nästan alltid en form av självmedicinering.
    Behöver inte redovisa någonting, jag sa min åsikt och du frågade om jag hade belägg, ja jag har belägg för de åsikter jag har, vilket jag även delgivit dig. Om du köper mina åsikter bryr jag mig faktiskt inte om, jag tänker inte slåss med näbbar och  klor för att folk ska köpa mina åsikter.
  • Pallas
    Neblina skrev 2011-08-01 00:19:27 följande:
    Behöver inte redovisa någonting, jag sa min åsikt och du frågade om jag hade belägg, ja jag har belägg för de åsikter jag har, vilket jag även delgivit dig. Om du köper mina åsikter bryr jag mig faktiskt inte om, jag tänker inte slåss med näbbar och  klor för att folk ska köpa mina åsikter.
    Nä, det behöver du såklart inte, men då kanske en annan typ av skriftlig kommunikation passar dig bättre än ett diskussionsforum?
  • Neblina
    Pallas skrev 2011-08-01 00:23:41 följande:
    Nä, det behöver du såklart inte, men då kanske en annan typ av skriftlig kommunikation passar dig bättre än ett diskussionsforum?
    Nej då, men jag anser inte att man ska behöva kasta upp statistik för att få komma med en personlig åsikt, vad statistiken nu skulle säga skulle i vilket fall som hellst inte förändra min syn på droger. Vissa vill försköna droger vissa avskyr droger och alla har vi våra åsikter där. Ska man behöva lämna statistik för att man tycker färgen grön är ful till exempel blir det inget direkt diskussionsforum.
  • murderdoll13

Klart det är okej. Om man känner för det.

• 2ggrpappa

Det är olagligt, så då är det inte okej. Om man är i ett annat land där det är okej att röka så är det okej. Varje människa har väl ansvar för sig och sin kropp. Att testa är en sak, att använda cannabis är en helt annan sak. Det kanske låter vuxet och hämtat ur någon bok, men det är skadligt, och tyvärr så är det väl ofta att den som röker prova gärna andra droger, och då är det lätt att fastna i det beroendet istället.
    Varför skall man testa? Visst man är väl nyfiken på hur det funkar. Droger och alkohol har blivit ett sätt att koppla av, men det kan man väl göra nykter också? Oj, jag låter som en riktigt moralpredikare...men jag har förlorat många kompisar i drogerna. självmord, överdos, ihjälslagna, kört ihjäl sig jagade av poliser...
    Men det var inte frågan...
    Nej, det är inte okej att testa, inte i Sverige.

• Neblina
    2ggrpappa skrev 2011-08-01 00:28:14 följande:
    Det är olagligt, så då är det inte okej. Om man är i ett annat land där det är okej att röka så är det okej. Varje människa har väl ansvar för sig och sin kropp. Att testa är en sak, att använda cannabis är en helt annan sak. Det kanske låter vuxet och hämtat ur någon bok, men det är skadligt, och tyvärr så är det väl ofta att den som röker prova gärna andra droger, och då är det lätt att fastna i det beroendet istället.
    Varför skall man testa? Visst man är väl nyfiken på hur det funkar. Droger och alkohol har blivit ett sätt att koppla av, men det kan man väl göra nykter också? Oj, jag låter som en riktigt moralpredikare...men jag har förlorat många kompisar i drogerna. självmord, överdos, ihjälslagna, kört ihjäl sig jagade av poliser...
    Men det var inte frågan...
    Nej, det är inte okej att testa, inte i Sverige.
    Håller med dig, förlorat många vänner som börjat med harsh sedan har effekten svalnat och då ska man "bara" testa något nytt, eftersom hash ruset var så härligt. Vips 3 år senare sitter de i knarkträsket och många dör tyvärr.
    Därför är  det noll tollerans helt för min del.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)