• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • Karolinan01
    AK47 skrev 2011-08-01 11:44:22 följande:
    ... politiken som klumpar ihop hundratals unika droger under knarkflaggan måste GENAST avskaffas.
  • The past is now

Valet är upp till den enskilde jag gör det inte. Har aldrig provat och kommer aldrig att prova. Oavsett drog så kan det räcka med en enda gång så är du fast. Det intresserad mig föga.

• AK47
    The past is now skrev 2011-08-01 19:32:15 följande:
    Valet är upp till den enskilde jag gör det inte. Har aldrig provat och kommer aldrig att prova. Oavsett drog så kan det räcka med en enda gång så är du fast. Det intresserad mig föga.

Det finns nog bara en drog som kan skapa det du nämner och det är inte cannabis.

För övrigt är det upp till användaren, en vanlig människa med ett vanlig liv "fastnar" inte bara i missbruk så där.
    Det krävs mycket mer än så.
  • The past is now
    AK47 skrev 2011-08-01 19:35:44 följande:
    Det finns nog bara en drog som kan skapa det du nämner och det är inte cannabis.

För övrigt är det upp till användaren, en vanlig människa med ett vanlig liv "fastnar" inte bara i missbruk så där.
    Det krävs mycket mer än så.
    Det tror inte jag...att det krävs mycker mer än så alltså. Är du tillfälligt i en svacka i livet räcker nog...
  • AK47
    The past is now skrev 2011-08-01 19:40:28 följande:
    Det tror inte jag...att det krävs mycker mer än så alltså. Är du tillfälligt i en svacka i livet räcker nog...

Nej det gör det inte, speciellt inte i fallet cannabis som förutom sveriges värsta knarket är även en mycket bra antidepressiv medicin.
  • Neblina
    AK47 skrev 2011-08-01 19:20:58 följande:
    Det har dom säkert, cannabis var dock inte det som bidrog till det eller var den direkta orsaken.

Om du nu ska presentera nått som en åsikt utan nån som helst uppbackning så underlättar det att skriva att du TROR att så är fallet.
    Så kan vi som vet lite bättre säga dig hur det är för det går inte riktigt ihop med din tro.
    De flesta brukar kunna förstå vad man menar när man skriver min åsik ( vilket bettyder min och inte resten av samhället, jag är bara en person ), sedan är det ju givetvis jätte tråkigt om man sitter och överanalyserar ord och får det till något som det inte alls menat. men jag anser faktiskt inte att jag ska behöva vara övertydlig i det jag skriver, vi är ju trots allt alla vuxna människor i denna tråd
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • 2ggrpappa
    AK47 skrev 2011-08-01 19:03:28 följande:
    Det är skitsamma om du slänger fram skit som ett påstående, "personlig åsikt" eller en slutgiltig sanning, ett felaktig påstående är ett felaktig påstående hur du än väljer att presentera det.

Sen är man en klok människa om man kan ta till sig det vad andra säger och inse sina brister i form av skeva åsikter utan verklighetsförankning

Hundar på kyrkogården har inget att göra med att du smutskastar 100 000 tals människor runt om i landet som råkar använda cannabis.
    En gång för alla, cannabis leder inte till tyngre missbruk, det finns inget i drogen som får folk att längta efter andra droger.
    Men kan användandet av Cannabis bidra till ett "sug" efter en häftigare kick? Cannabis är olagligt och de som röker vet om att de gör nåt olagligt. Det är väl lätt hänt att man röker på fler gånger efter ett tag, för att få sitt rus. Om man hör talas om andra droger och deras rus så blir man kanske lite sugen på att testa de, och efter som de också är olagliga så spelar det ingen roll. (bara en tanke jag har)  Jag skulle kunna skriva att jag tror och anser att cannibisruset kan få folk att vilja söka efter andra "häftigare" rus, för det är väl det går ut på att berusa sig?
    Sedan kan man väl säga att av de där 100000-tals som användet cannabis, så är det väl inte alla som kan hantera sitt brukande? Jag menar att några röker på bara för att deras kropp behöver det. Det kanske är de som går över till tyngre droger senare i livet. (fortfarande bara en tanke)
  • Krokig Krokofant
    2ggrpappa skrev 2011-08-02 02:43:09 följande:
    Men kan användandet av Cannabis bidra till ett "sug" efter en häftigare kick? Cannabis är olagligt och de som röker vet om att de gör nåt olagligt. Det är väl lätt hänt att man röker på fler gånger efter ett tag, för att få sitt rus. Om man hör talas om andra droger och deras rus så blir man kanske lite sugen på att testa de, och efter som de också är olagliga så spelar det ingen roll. (bara en tanke jag har)  Jag skulle kunna skriva att jag tror och anser att cannibisruset kan få folk att vilja söka efter andra "häftigare" rus, för det är väl det går ut på att berusa sig?
    Sedan kan man väl säga att av de där 100000-tals som användet cannabis, så är det väl inte alla som kan hantera sitt brukande? Jag menar att några röker på bara för att deras kropp behöver det. Det kanske är de som går över till tyngre droger senare i livet. (fortfarande bara en tanke)
    Jag tror absolut inte att användandet av cannabis bidrar till ett sug efter en häftigare kick. Anser du t.ex. att alkoholruset gör att du blir intresserad av tyngre droger? Majoriteten av de som provar cannabis går inte vidare just av den anledningen att tyngre droger är farligare.

Du kan få en kick helt lagligt genom att inhalera bensin, det är bara att knalla ner till närmaste ICA och köpa kemiskt ren bensin på flaska. Problemet är bara att du skadar din hjärna avsevärt. Jag som upplevt både alkoholrus och cannabisrus ett otal gånger ser det inte som attraktivt att boffa bensin och det gör inte majoriteten av alla cannabis- och alkoholkonsumenter heller.

De personer som väljer att gå över till tyngre droger gör det av andra anledningar än att de rökt cannabis. Det kan handla om att man vill utforska vilka sinnestillstånd olika droger försätter en i eller ren och skär självdestruktivitet. Det finns ju också de som blivit beroende av mediciner så som antidepressiva eller smärtstillande, listan kan göras lång. Men dessa är inte den typiska cannabiskonsumenten.

Självklart finns det de cannabiskonsumenter som inte kan hantera sitt rökande på en förnuftig nivå, men det har ingeting med cannabis att göra. Det finns personer som inte klarar av att sköta sin ekonomi, ska ekonomi förbjudas? Det finns personer som inte kan sköta sina husdjur, ska husdjur förbjudas?
    One by one, one by one.
  • Krokig Krokofant
    Neblina skrev 2011-08-01 23:27:14 följande:
    De flesta brukar kunna förstå vad man menar när man skriver min åsik ( vilket bettyder min och inte resten av samhället, jag är bara en person ), sedan är det ju givetvis jätte tråkigt om man sitter och överanalyserar ord och får det till något som det inte alls menat. men jag anser faktiskt inte att jag ska behöva vara övertydlig i det jag skriver, vi är ju trots allt alla vuxna människor i denna tråd
    Neblina, jag förmodar att du är en intelligient människa som kritiskt granskar fakta och väljer vetenskap framför anekdoter.

Som AK47 säger, ett felaktigt påstående är ett felaktigt påstående oavsett om man väljer ge det olika epitet som personlig åsikt, självupplevd erfarenhet osv.

Får man fråga varför du, är infrågasatt, väljer inte försvara sanningshalten i din åsikt utan försvara rätten till att ha en åsikt? Är det för att du vet att din åsikt inte klarar en faktagranskning?
    One by one, one by one.
  • Slats
    2ggrpappa skrev 2011-08-02 02:43:09 följande:
    Jag menar att några röker på bara för att deras kropp behöver det. 
    Cannabis är ej fysiskt beroendeframkallande, därför är detta påstående helt inkorrekt. Dock kan cannabis, liksom allting annat i världen, vara psykiskt beroendeframkallande. Det orsakas av psyket, ej plantan. 
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)