• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • AK47
    Neblina skrev 2011-08-01 11:33:15 följande:
    ja fast att tillrättavisa någon annans personliga åsikt efter vad den gått igenom tar jag knappast åt mig av

Okey, då tar vi det från början, du inser kanske att din närmiljö, det vad du har sett kan inte projekteras över på andra?
    På samma sätt som mina döda släktingar på inget sätt talar för hur andra hanterar sina fordon.

Jag kan ta att du har fått för dig att cannabis leder till skit för att du har sett nån enstaka gå fel väg i livet men det tar inte bort dom resterande 95 % av drogbrukare som aldrig kommer få problem med sina droger.

Nej, såna åsikter har ingen som helst verklighetsförankring.
  • AK47
    Kaupa Jaur skrev 2011-08-01 11:35:24 följande:
    Nej... Av den anledning att fler människor far illa pga haschrökande, det drabbar inte bara den som röker på. Barn blir omhändertagna, folk blir misshandlade, folk blir påkörda.... Allt pga så kallade "milda" droger.

Så nej, inget knark är ok.

Nej, men vi far alla illa på grund av lagstiftningen mot cannabis.
    Det kostar oss astronomiska summor och det ställer till verkliga skador på samhället och individen.

Ja, det är fruktansvärt att barn kan bli omhändertagna för att föräldrar röker cannabis, en mycket giltig anledning att genast avskaffa vansinnet vi kallar restriktiv narkotikapolitik.
    Ingen blir misshandlad av cannabisrökare, du måste i det fallet förväxla drogen med alkohol som står bakom 80 % av våldsbrott.
    Att det finns idioter som kör bilar berusade är inget jag hänger på droger, om man sedan ska se till rena fakta så finns det gott om forskning som tyder på att man på inget sett kör sämre om man är cannabispåverkad, man kör mer försiktig och defensivt.
    fast det spelar ingen större roll i sammanhanget, man ska inte hantera fordon i onykter tillstånd.

Jag håller med, knark är INTE OKEY, politiken som klumpar ihop hundratals unika droger under knarkflaggan måste GENAST avskaffas.
  • Neblina
    AK47 skrev 2011-08-01 11:39:17 följande:
    Okey, då tar vi det från början, du inser kanske att din närmiljö, det vad du har sett kan inte projekteras över på andra?
    På samma sätt som mina döda släktingar på inget sätt talar för hur andra hanterar sina fordon.

Jag kan ta att du har fått för dig att cannabis leder till skit för att du har sett nån enstaka gå fel väg i livet men det tar inte bort dom resterande 95 % av drogbrukare som aldrig kommer få problem med sina droger.

Nej, såna åsikter har ingen som helst verklighetsförankring.
    Ja du får tycka vad du vill men det förändrar inte varken min åsikt eller ståndpunkt i att cannabis är inkörningsporten för en del att gå över till tyngre saker.
    Så spelar liksom ingen roll vad varken statistik eller annat säger, jag har fortfarande MIN åsikt efter det jag sätt, sedan om folk kan aceptera det eller inte spelar inte mig någon roll faktiskt.
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • AK47
    Neblina skrev 2011-08-01 14:15:41 följande:
    Ja du får tycka vad du vill men det förändrar inte varken min åsikt eller ståndpunkt i att cannabis är inkörningsporten för en del att gå över till tyngre saker.
    Så spelar liksom ingen roll vad varken statistik eller annat säger, jag har fortfarande MIN åsikt efter det jag sätt, sedan om folk kan aceptera det eller inte spelar inte mig någon roll faktiskt.

Men då så, jorden ÄR platt och i centrum av universum, jag skiter stort i att modern forskning säger att så är inte fallet.
    Det är min åsikt och den orubblig.
    Jag bryr mig heller inte att man idiotförklarar sig själv med åsikter som saknar stöd i verkligheten.

I det verkliga livet så finns det bara en "inkörsport" och det är den första drogen man använder, vad det är skiftar från människa till människa men i mitt fall var det nikotin, följd av alkohol, cannabis sen kom koffein och en del andra droger.
  • Pallas
    Neblina skrev 2011-08-01 14:15:41 följande:
    Men bekymrar det dig inte att dina åsikter är grundade på anekdoter? Det du anser är som att säga att det inte är farligt att röka, eftersom ett par människor i din närhet rökt två paket om dagen hela sitt liv och blev 90 år.
  • Kaupa Jaur
    AK47 skrev 2011-08-01 11:44:22 följande:
    Nej, men vi far alla illa på grund av lagstiftningen mot cannabis.
    Det kostar oss astronomiska summor och det ställer till verkliga skador på samhället och individen.

Ja, det är fruktansvärt att barn kan bli omhändertagna för att föräldrar röker cannabis, en mycket giltig anledning att genast avskaffa vansinnet vi kallar restriktiv narkotikapolitik.
    Ingen blir misshandlad av cannabisrökare, du måste i det fallet förväxla drogen med alkohol som står bakom 80 % av våldsbrott.
    Att det finns idioter som kör bilar berusade är inget jag hänger på droger, om man sedan ska se till rena fakta så finns det gott om forskning som tyder på att man på inget sett kör sämre om man är cannabispåverkad, man kör mer försiktig och defensivt.
    fast det spelar ingen större roll i sammanhanget, man ska inte hantera fordon i onykter tillstånd.

Jag håller med, knark är INTE OKEY, politiken som klumpar ihop hundratals unika droger under knarkflaggan måste GENAST avskaffas.
    Jag vill att alla människor i min närhet är nyktra, icke påtända, icke under avtändning och dessutom skadar det inte om man har de flesta av sina hjärnceller kvar.

Varje gång man drar en joint skadar ca 0,2 % av hjärnans kapacitet. Knark gör dig dum och farlig. Cannabis är knark. 
  • AK47
    Kaupa Jaur skrev 2011-08-01 15:35:25 följande:
    Jag vill att alla människor i min närhet är nyktra, icke påtända, icke under avtändning och dessutom skadar det inte om man har de flesta av sina hjärnceller kvar.

Varje gång man drar en joint skadar ca 0,2 % av hjärnans kapacitet. Knark gör dig dum och farlig. Cannabis är knark. 

Det är en önskan du aldrig kommer att uppfylla.
    Snackar vi om cannabis endast så har du tur i så fall för den innebär ingen "avtändning/baksmälla" den förstör heller inte hjärnan, tvärt om så har man sett under kontrollerade former i laboratorium att cannabis hjälper till att återskapa hjärnceller som har gått förlorade vid degenerativa sjukdomar som parkinsons.

Det som gör en dum och farlig är inbillningen att hundratals olika unika droger kan buntas ihop under knarkflaggan.
    Cannabis är en drog, en av dom mildaste vi har tillgång till.
  • Kaupa Jaur
    AK47 skrev 2011-08-01 15:40:55 följande:
    Det är en önskan du aldrig kommer att uppfylla.
    Snackar vi om cannabis endast så har du tur i så fall för den innebär ingen "avtändning/baksmälla" den förstör heller inte hjärnan, tvärt om så har man sett under kontrollerade former i laboratorium att cannabis hjälper till att återskapa hjärnceller som har gått förlorade vid degenerativa sjukdomar som parkinsons.

Det som gör en dum och farlig är inbillningen att hundratals olika unika droger kan buntas ihop under knarkflaggan.
    Cannabis är en drog, en av dom mildaste vi har tillgång till.
    Japp, tar vara på din sista mening: jag är emot droger och i och med det har jag också svarat på ts. Tack och hej!
  • AK47
    Kaupa Jaur skrev 2011-08-01 15:46:04 följande:
    Japp, tar vara på din sista mening: jag är emot droger och i och med det har jag också svarat på ts. Tack och hej!

Men självklart att du är, dricker inte alkohol, pimplar inte kaffe och cigg har du aldrig hört talas om.
    Eller du kanske bara är emot medicinska och nyttoväxter som cannabis råkar vara.
  • Kaupa Jaur
    AK47 skrev 2011-08-01 15:49:19 följande:
    Men självklart att du är, dricker inte alkohol, pimplar inte kaffe och cigg har du aldrig hört talas om.
    Eller du kanske bara är emot medicinska och nyttoväxter som cannabis råkar vara.
    Haha, du har faktiskt rätt: jag dricker inte, röker inte och dricker inte kaffe! Snopet va? Nä, om man skulle ta sig en lina och köra ihjäl lite barn kanske, det är ju bra med droger!
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)