Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
Vad tycker ni?
Vad tycker ni?
Svaret på ts fråga är ja. Vill även se att man inför en lag som tillåter innehav för eget bruk.
Socker är väl ändå inkörsporten till alla droger. Det är garanterat det första rus man känner.
Ok och ok...man får ju vara medveten om att det är olagligt och det finns risker. Men så länge det bara drabbar en själv så. Lite oansvarigt om man har barn kan jag tycka.
Suck, jag blir så less på allt tram som skrivs här. Majoriteten av dem som konsumerar cannabis går inte över till tyngre droger. Det är bara en liten procent.
Det finns inte en enda arketyp av cannabiskonsumenter. Vissa röker cannabis socialt i grupp, andra röker för det kreativa i ruset, en tredje röker för att hon/han ogillar berusa sig på alkohol, en fjärde röker i medicinskt syfte och en femte röker i jakt på olika kickar osv.
Använd lite sunt förnuft, nära hälften av alla danskar har konsumerat cannabis. I köpenhamnsområdet med christiania kan jag föreställa mig att siffran är ännu högre. Har hälften av alla danskar blivit tunga narkomaner fast i drogträsket? Nix!
Det finns en mycket stor del tunga hemlösa narkomaner i Köpenhamn, och gissa vad, de är SVENSKAR! Så kallade "metadonflyktningar".
ÄN EN GÅNG, MAJORITETEN AV CANNABISKONSUMENTERNA GÅR INTE ÖVER TILL TYNGRE DROGER!!!!
Jag själv har aldrig testat det och kommer heller aldrig att göra det. Om man själv känner att det är någt som måste testas så visst, jag har inte det behovet :)