• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • 2ggrpappa
    Neblina skrev 2011-08-01 00:02:49 följande:
    Absolut inte, jag anser att det är inkörningsporten till att kunna gå över till starkare droger.
    Har noll tolerans mot det.
    måste protestera lite. Visst cannabis kan medföra att man prova andra (tyngre) droger, men inkörningsporten är väl alkoholen? Jag menar man börjar dricka och tycker det är häftigt och så springer man på nån som har cannabis och så är det häftigt och sedan....men alkohol är lagligt så det räknas kanske inte
  • Neblina
    2ggrpappa skrev 2011-08-01 00:31:56 följande:
    måste protestera lite. Visst cannabis kan medföra att man prova andra (tyngre) droger, men inkörningsporten är väl alkoholen? Jag menar man börjar dricka och tycker det är häftigt och så springer man på nån som har cannabis och så är det häftigt och sedan....men alkohol är lagligt så det räknas kanske inte
    Jag har inte sagt att alkoholen inte påverkar en att testa, men det jag menar är att när man väl tagit steget och testat cannabis. Blir fast vid ruset som sedan oftast avtar om man använder för ofta så är det väldans lätt att testa tyngre saker med bettydligt större risk för beroende. Hänger du med hur jag menar?
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Pallas
    Neblina skrev 2011-08-01 00:27:21 följande:
    Nej då, men jag anser inte att man ska behöva kasta upp statistik för att få komma med en personlig åsikt, vad statistiken nu skulle säga skulle i vilket fall som hellst inte förändra min syn på droger. Vissa vill försköna droger vissa avskyr droger och alla har vi våra åsikter där. Ska man behöva lämna statistik för att man tycker färgen grön är ful till exempel blir det inget direkt diskussionsforum.
    Om du vill kan du se mina frågor som retoriska. Andra kanske kan använda dem till att reflektera lite över sina åsikter. Personligen tycker att det intressanta med diskussionsforum är just att få reda på inte bara hur folk resonerar, utan också varför de gör det.
  • 2ggrpappa
    Neblina skrev 2011-08-01 00:37:14 följande:
    Jag har inte sagt att alkoholen inte påverkar en att testa, men det jag menar är att när man väl tagit steget och testat cannabis. Blir fast vid ruset som sedan oftast avtar om man använder för ofta så är det väldans lätt att testa tyngre saker med bettydligt större risk för beroende. Hänger du med hur jag menar?
    Jo, jag förstår. Den som börjar röka cannabis stannar sällan vid det. Jag antar att ett nytt rus uppleves som häftigt och coolt. Och det är lättare att fastna i de tyngre drogerna har jag förstått.
  • Karolinan01

Svaret på ts fråga är ja. Vill även se att man inför en lag som tillåter innehav för eget bruk.

• Neblina
    Pallas skrev 2011-08-01 00:44:31 följande:
    Om du vill kan du se mina frågor som retoriska. Andra kanske kan använda dem till att reflektera lite över sina åsikter. Personligen tycker att det intressanta med diskussionsforum är just att få reda på inte bara hur folk resonerar, utan också varför de gör det.
    Ja jag tyckte det var ganska glasklart varför jag har mina åsikter, har man sett sina bästa vänner börja med cannabis för att sedan gå över till tyngre droger när effekten inte är lika påtaglig. För att sedan dö i tungt missbruk då finns det inte varken statistik eller  andra saker som kan förändra ens åsikter i frågan inte ens få en att fundera faktiskt.
    Vissa kanske kan röka på för att testa en eller två gånger, men jag anser att dessa gånger är aldeles för många gånger och närmare tungt missbruk.
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • hemvärnet

Socker är väl ändå inkörsporten till alla droger. Det är garanterat det första rus man känner.

• Rani

Ok och ok...man får ju vara medveten om att det är olagligt och det finns risker. Men så länge det bara drabbar en själv så. Lite oansvarigt om man har barn kan jag tycka.

• Krokig Krokofant

Suck, jag blir så less på allt tram som skrivs här. Majoriteten av dem som konsumerar cannabis går inte över till tyngre droger. Det är bara en liten procent.

Det finns inte en enda arketyp av cannabiskonsumenter. Vissa röker cannabis socialt i grupp, andra röker för det kreativa i ruset, en tredje röker för att hon/han ogillar berusa sig på alkohol, en fjärde röker i medicinskt syfte och en femte röker i jakt på olika kickar osv.

Använd lite sunt förnuft, nära hälften av alla danskar har konsumerat cannabis. I köpenhamnsområdet med christiania kan jag föreställa mig att siffran är ännu högre. Har hälften av alla danskar blivit tunga narkomaner fast i drogträsket? Nix!

Det finns en mycket stor del tunga hemlösa narkomaner i Köpenhamn, och gissa vad, de är SVENSKAR! Så kallade "metadonflyktningar".

ÄN EN GÅNG, MAJORITETEN AV CANNABISKONSUMENTERNA GÅR INTE ÖVER TILL TYNGRE DROGER!!!!

One by one, one by one.
  • Millie84

Jag själv har aldrig testat det och kommer heller aldrig att göra det. Om man själv känner att det är någt som måste testas så visst, jag har inte det behovet :)

Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)