• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • AK47
    Kaupa Jaur skrev 2011-08-01 15:51:24 följande:
    Haha, du har faktiskt rätt: jag dricker inte, röker inte och dricker inte kaffe! Snopet va? Nä, om man skulle ta sig en lina och köra ihjäl lite barn kanske, det är ju bra med droger!

Nej, det finns fyra sorters människor med såna "åsikter"
    Rabiata nykterister som anser sig vara på nått sätt bättre än andra och predikar sin livstill som om den betydde nått.
    Folk som har lyssnat för mycket på statlig propaganda, har aldrig hört talas om källkritik och tror på det första skitet dom hör.
    Föredetta missbrukare som har blivit "rehabiliterade" och skyller egna misstag på döda ting (till den skaran sållar in folk som står bakom "rehabiliteringen" och hjärntvättar sina patienter)
    Och dom som har levt med missbrukare och har fått för sig att alla drogbrukare beter sig så för att den dom levde med gjorde det.

25 % chans att pricka rätt, ibland lyckas man.

Men hur som helst så kan det väl inte ha undgått dig att rabiata nykterister hör till en försvinnande liten minoritet bland drogbrukare i samhället, dom allra flesta använder sig av droger lagliga som olagliga.
    Jag skulle inte kalla 99% afv samhället för "påtända, under avtändning och eller att dom har drogat bort hjärnan.
  • Pallas
    Kaupa Jaur skrev 2011-08-01 15:35:25 följande:
    Varje gång man drar en joint skadar ca 0,2 % av hjärnans kapacitet. Knark gör dig dum och farlig. Cannabis är knark. 
    Jag ser gärna en källa på det påståendet.
  • AK47
    Pallas skrev 2011-08-01 16:06:46 följande:
    Jag ser gärna en källa på det påståendet.

Optimist

Det är ett hysteriskt påstående om man tänker efter betyder det att om man röker så där 500 joppar så tar man "slut" på hjärnan och slutar att andas?
  • Neblina
    Pallas skrev 2011-08-01 14:30:38 följande:
    Men bekymrar det dig inte att dina åsikter är grundade på anekdoter? Det du anser är som att säga att det inte är farligt att röka, eftersom ett par människor i din närhet rökt två paket om dagen hela sitt liv och blev 90 år.
    inte alls, alla grundar inte sina åsikter på statistik utan även på personliga erfarenheter.
    Sedan skrev jag att JAG anser det vara inkörsporten till tyngre missbruk, med det läste man visst inte.
    Alltså ignorerade man att detta är min personliga åsikt inte ett påstående för att så här är det.
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Neblina
    AK47 skrev 2011-08-01 14:30:16 följande:
    Men då så, jorden ÄR platt och i centrum av universum, jag skiter stort i att modern forskning säger att så är inte fallet.
    Det är min åsikt och den orubblig.
    Jag bryr mig heller inte att man idiotförklarar sig själv med åsikter som saknar stöd i verkligheten.

I det verkliga livet så finns det bara en "inkörsport" och det är den första drogen man använder, vad det är skiftar från människa till människa men i mitt fall var det nikotin, följd av alkohol, cannabis sen kom koffein och en del andra droger.
    Ja jag är inte förvånad längre över att man inte får ha personliga åsikter efter det man sett, utan att behöva slänga upp statistik, åsikter kan ju alldrig vara okej utan påbackning
    Det är skillnad på att hävda saker och ha en åsikt, så snälla försök se skillnaden är du snäll.
    Du skriver som att du tolkar att jag hävdar att så är det,  fastän jag enbart sagt min personliga åsikt att jag anser att det är inkörningsporten.

Men ja nästa gång ska jag be om att få statistik för någon som svär över hundar som  kröker rygg på kyrkogården, för jag vill ju ha statistik över om det är vanligt. annars kan man ju inte ha en sådan åsikt
  • AK47
    Neblina skrev 2011-08-01 17:00:18 följande:
    Ja jag är inte förvånad längre över att man inte får ha personliga åsikter efter det man sett, utan att behöva slänga upp statistik, åsikter kan ju alldrig vara okej utan påbackning
    Det är skillnad på att hävda saker och ha en åsikt, så snälla försök se skillnaden är du snäll.
    Du skriver som att du tolkar att jag hävdar att så är det,  fastän jag enbart sagt min personliga åsikt att jag anser att det är inkörningsporten.

Men ja nästa gång ska jag be om att få statistik för någon som svär över hundar som  kröker rygg på kyrkogården, för jag vill ju ha statistik över om det är vanligt. annars kan man ju inte ha en sådan åsikt

Det är skitsamma om du slänger fram skit som ett påstående, "personlig åsikt" eller en slutgiltig sanning, ett felaktig påstående är ett felaktig påstående hur du än väljer att presentera det.

Sen är man en klok människa om man kan ta till sig det vad andra säger och inse sina brister i form av skeva åsikter utan verklighetsförankning

Hundar på kyrkogården har inget att göra med att du smutskastar 100 000 tals människor runt om i landet som råkar använda cannabis.
    En gång för alla, cannabis leder inte till tyngre missbruk, det finns inget i drogen som får folk att längta efter andra droger.
  • Neblina
    AK47 skrev 2011-08-01 19:03:28 följande:
    Det är skitsamma om du slänger fram skit som ett påstående, "personlig åsikt" eller en slutgiltig sanning, ett felaktig påstående är ett felaktig påstående hur du än väljer att presentera det.

Sen är man en klok människa om man kan ta till sig det vad andra säger och inse sina brister i form av skeva åsikter utan verklighetsförankning

Hundar på kyrkogården har inget att göra med att du smutskastar 100 000 tals människor runt om i landet som råkar använda cannabis.
    En gång för alla, cannabis leder inte till tyngre missbruk, det finns inget i drogen som får folk att längta efter andra droger.
    Jaha så då har dessa personer inte dött då menar du eftersom man inte får ha åsikter baserat på saker som har hänt. åter igen skillnaden mellan att ha en personlig åsikt och hävda något, är två helt skillda ting.
    Vill folk ta åt sig så varsegod, jag är emot droger liksom många andra.
  • jagvetalltsomvanligt01

lite knark dödar inte, vad vore rollingstones utan knark, ingenting...

• Eisa

Jag vet typ ingenting om droger men jag är inte sugen att prova då jag föredrar att leva livet nyktert och allvarligt.

• AK47
    Neblina skrev 2011-08-01 19:11:19 följande:
    Jaha så då har dessa personer inte dött då menar du eftersom man inte får ha åsikter baserat på saker som har hänt. åter igen skillnaden mellan att ha en personlig åsikt och hävda något, är två helt skillda ting.
    Vill folk ta åt sig så varsegod, jag är emot droger liksom många andra.

Det har dom säkert, cannabis var dock inte det som bidrog till det eller var den direkta orsaken.

Om du nu ska presentera nått som en åsikt utan nån som helst uppbackning så underlättar det att skriva att du TROR att så är fallet.
    Så kan vi som vet lite bättre säga dig hur det är för det går inte riktigt ihop med din tro.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)