• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • trettioplus

Om man kalkylerat med riskerna och är beredd att ta dem, tycker jag i princip att vad som helst är okej att prova. Däremot anser jag att det är oansvarigt att prova droger som man inte har koll på.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • en rund boll
    Free Spirit skrev 2011-07-17 13:37:13 följande:
    Dei som anser det er ok å bruke/teste  cannabis? (hasch, marijuana)..har dere selv vert avhengi av desse stoffer og har dere nære venner som er avhengi?

Ja, jag anser att det  är okej och jag har haft en sambo som har varit beroende.
  • Pallas

Är det ok att ställa sig på E4:an i semesterrusningstrafik och skifta ett hjul med punktering? Självklart. Jag anser att det borde vara lika ok att röka på som att ta ett glas vin. Eller byta däck på E4:an.

• AK47

Det är okey att berusa sig ja, folk har gjort det genom tider och beteendet lär inte upphöra snart.

Pallas skrev 2011-07-30 22:19:46 följande:
    Är det ok att ställa sig på E4:an i semesterrusningstrafik och skifta ett hjul med punktering? Självklart. Jag anser att det borde vara lika ok att röka på som att ta ett glas vin. Eller byta däck på E4:an.

Jag vet inte du försöker vara lustig, tragiskt, sarkastiskt eller vad.
    Jag ser i alla fall inga som helst likheter mellan att sitta hemma framför datorn och röka en joint och att riskera sitt eget och andras liv på motorvägen i rusningstrafik. Skål
  • Pallas
    AK47 skrev 2011-07-30 22:27:55 följande:
    Det är okey att berusa sig ja, folk har gjort det genom tider och beteendet lär inte upphöra snart.Jag vet inte du försöker vara lustig, tragiskt, sarkastiskt eller vad.
    Jag ser i alla fall inga som helst likheter mellan att sitta hemma framför datorn och röka en joint och att riskera sitt eget och andras liv på motorvägen i rusningstrafik. Skål
    Jag har bytt hjul på E4:an i dag. Att inte göra det hade varit ännu farligare, eftersom det bara var en tidsfråga innan det smällde. Jag fick göra en snabb bedömning av riskläget och min bedömning av situationen var att vi var tvugna att lämna kanten så snart det bara gick, annars skulle nån få sätta livet till. Hade jag haft en joint hade jag garanterat rökt den, för så nära döden som jag var i dag, har fett mig behov av någon slags ångestdämpning. Nu tar jag ett glas vin istället.
  • AK47
    Pallas skrev 2011-07-30 22:38:22 följande:
    Jag har bytt hjul på E4:an i dag. Att inte göra det hade varit ännu farligare, eftersom det bara var en tidsfråga innan det smällde. Jag fick göra en snabb bedömning av riskläget och min bedömning av situationen var att vi var tvugna att lämna kanten så snart det bara gick, annars skulle nån få sätta livet till. Hade jag haft en joint hade jag garanterat rökt den, för så nära döden som jag var i dag, har fett mig behov av någon slags ångestdämpning. Nu tar jag ett glas vin istället.

Ett ? Du menar att du är på tredje flaskan?
  • Pallas
    AK47 skrev 2011-07-30 22:45:35 följande:
    Ett ? Du menar att du är på tredje flaskan?
    Ja, joo, men det vågade jag inte skriva. Vi befinner oss ju på FL och mina barn skulle bli LVU:ade för vem, VEM, skulle köra till akuten om det hände något?!?!
  • AK47
    Pallas skrev 2011-07-30 22:56:28 följande:
    Ja, joo, men det vågade jag inte skriva. Vi befinner oss ju på FL och mina barn skulle bli LVU:ade för vem, VEM, skulle köra till akuten om det hände något?!?!

Du givetvis, är man inte i skick att springa så får man ta bilen för att inte trilla och slå sig.
  • holy shit

Ja det är okej. Det enda kruxet som jag ser är att det är olagligt och att den som röker riskerar att bli lagförd.

Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)