jaghopparhögt skrev 2011-07-14 01:14:44 följande:
Vette sjutton du om cb verkligen är så harmlöst. Jag tycker att rusnivån och bakfyllan på cb tyvärr är så låg att de många börjar röka det som cigaretter och snart går småpåverkade konstant. Och efter att ha rökt dagligen i ett år så märks skadorna absolut. Plus att det sliter väldigt mycket på lungorna, betydligt mer än vanlig tobak.
Alkohol är nog faktiskt bättre eftersom vanligt brukar oftast inte pallar för många fyllor på raken.
Jag kan instämma i en sak, cannabisens brist på akuta biverkningar gör den till en "lömsk" drog, speciellt om nån har lyssnat för mycket på propagandan och får för sig att eftersom propagandan inte stämmer det minsta så måste det vara tvärt om och plantan är helt harmlös.
Jag kan dock inte hålla med att det hör till vanligheten att folk börjar av den anledningen röka konstant, det beror helt på människan och anledningen till att man röker.
En arbetslös soffpotatis "riskerar" ju att förgylla sin tid med rökelse kontinuerligt då man har inte mycket annat för sig, en person med många bollar i luften tar hand om bollarna först.
Med det sagt så finns det gott om folk som använder cannabis som en genväg eller hjälpmedel i vardagen och sköter sina liv även eller på grund av att dom är "småpåverkade" hela tiden.
Cannabis innehåller med tjära än vanliga sig så långt stämmer det, kontinuerlig rökning bidrar nog inte till ökat lugnkapacitet men det är inte mer än så som händer.
Det är även en klassisk tankevurpa, cannabis innehåller mer tjära, en vanlig rökare får i sig däremot 4-8 gånger mer tobak i sig om dagen än dem mest inbitna cannabisrökare.
Kan verkligen inte hålla med om att alkohol skulle på nått sätt vara "bättre", vi kan börja med att alkoholens rus kommer ifrån för hög toxitet, med enkla ord man förgiftar sig själv för att bli berusad, givetvis har det sitt pris i form av baksmälla och andra oönskade effekter.
Sedan så har man rusets negativa sidor i form av aggressivitet och allmänt hjärnbefriat beteende.
sedan så kan man inte glömma att det finns folk som "pallar" för många fyllor på raken, man börjar med en återställare och så kör man vidare, beroendet så alkohol skapar i såna situationer får cannabis"beroende" framstå som en promenad i parken jämfört med att bestiga en skyskrapa utan skyddsutrustning