• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • HelenaMaria
    delirium skrev 2011-01-15 18:26:27 följande:
    hahah ja det känns igen
    min idé av "fest" är ju iaf inte att sitta i en soffa och titta på tv i fem timmar och sen trycka i sig en hamburgare.. . 
    Nej, fast man "festar" väl inte när man röker eller?
  • HelenaMaria

En leglisering med tillhörande åldersgräns tror jag skulle vara mer positivt än negativt. Hellre att det finns en åldersgräns än att fler och fler 12-åringar röker. Jag tycker inte att 12-åringar ska dricka heller men när det gäller alkohol har staten i varje fall markerat att det är 18/20 år som gäller. Vad gäller cannabis säger de bara att det inte är ok överhuvudtaget vilket många uppenbarligen skiter i.

• HelenaMaria
    TrueBlood skrev 2011-01-06 16:32:55 följande:
    Töntigt att testa enligt mig! Varför ska man liksom???
    Hm.. varför testar man alkohol -en drog som uppenbarligen kan leda till mycket elände och olycka? Om jag vill sitta och fnittra framför tv:n och äta chips så tycker inte jag att staten borde bry sig om det. Om jag stannar hemma och sköter mig istället för att gå på krogen att röja så borde det ses som något positivt men icke..
  • delirium
    Shaw skrev 2011-01-15 19:00:20 följande:
    Haha nä, kanske inte fest - men kanske ett roligt tidsfördriv. Om inte annat blir ju hamburgaren (eller vad man nu vill trycka i sig) så god att man nästan blir religiös.
    jo det kan vara trevligt men vissa tar det där överstyr, tycker jag ;) 
  • delirium
    HelenaMaria skrev 2011-01-16 10:16:59 följande:
    Nej, fast man "festar" väl inte när man röker eller?
    Enligt vissa puffare är det så.. Det är lite trist tycker jag. Har endel bekanta som inte vill gå på vissa fester eftersom det inte är okej att röka där.. För dem kretsar det mer eller mindre runt cannabis, de verkar inte kunna ha roligt utan att vara pårökta. 
    Det är väl inget farligt med det egentligen, men kanske inte så jätteroligt sällskap alla gånger 
  • MammaG

Ja, det är ok i samma utsträckning som det är ok att "testa" alkohol.

Tror inte heller på den absoluta kopplingen till tyngre missbruk. Sedan blir ju den som är pårökt inte den skarpaste kniven i lådan (men det är inte någon som är full heller)

• MammaG
    Suck och suck skrev 2011-01-05 23:44:48 följande:
    Så vi ska då förbjuda alkohol istället?
    Ja, i konsekvensens namn borde även alkohol vara förbjudet. Jag tycker inte det är värre med någon som  röker en joint då och då än någon som dricker.
    Människan har alltid berusat sig på det ena eller det andra
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)