solstugan skrev 2011-01-06 17:09:54 följande:
men det är ju fakta att det är ett stort prroblem med alkohol och drogmissbruk och jag tycker inte att varesej den ena eller den andra drogen är bättre än den andra. för mej finns det inga "light-droger" som är mer ok. du har rätt, många klarar alkoholen utmärkt. jag har oxå druckit stora mängder utan att känna någonting utav det. men det är långt ifrån varje gång. missbrukarna som syns på staden är bara en liten liten del av alla. men ska vi dra det lite längre så kostar det otroliga summor att så många har problem med alkohol och droger. många kriminella är missbrukare, behandlingar och torken är inte billigt, ja det går att dra hur långt som hellst.
men så har jag heller inte fått uppleva "svensson-sidan" av alkoholen. jag har växt upp i en missbruksfamilj och sett alla de mörka sidorna. både av alkohol och droger. jag önskar ingen att hamna där och som någon skrev, hur många är lyckliga av att använda? ÄKTA lycka?
och jag menar inte att jag ser ner på folk som kan dricka med måtta.
Ja, det är ett stort problem för människor som inte riktigt kan hantera sina missbruk sen spelar det ingen roll vad det är för något. Om det är mat (Fetmarelaterade sjukdomar som belastar samhället och sjukvården något enprmt) eller det andra du tar upp. Det är ingen skillnad mellan Alkohol och Cannabis men den ena är lagligt i Sverige medan den andra är olagligt.
Varför? Är det mer "fint" att dricka än att röka Cannabis?
Jag kan förstå att det känns jobbigt för dig att folk sitter och förespråkar lagändring för Cannabis men man bör hålla isär sina egna känslor från det som faktiskt är bra för samhället och från Fakta.
Nej, varför skulle du se ner på folk som kan dricka med måtta?