Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
Vad tycker ni?
Vad tycker ni?
Nej, varför skulle det vara fel? Så länge man inte låter sig bli beroende är det ej farligt! Bra mycket farligare och dricka sig stupfull! Men det är min åsikt!
Cannabis är en överreklamerad och glorifierad drog. Den är dessutom så pass farlig att man kan drabbas av psykos även om man inte regelbundet använder drogen. Det enda fall där jag tycker det är försvarbart att använda cannabis är vid svår smärta, som exempelvis vid cancer, då drogen anses ge smärtlindring och ökad aptit.
Hahaha.... Har nu läst igenom hela tråden! Förvånad att det är så många som tror det är livsfarligt att testa.....
Jag är absolut ingen som glorifierar droger och droganvändande men jag har testat det ena och det andra när jag var ung och nyfiken och det har inte skadat mig! Tvärtom så vet jag nu vad det innebar och det var kul när det begav sig! US of A rocks!
Kan dessutom tillägga att jag inte använder droger idag och jag umgås inte med folk som drogar idag men tycker att alkoholister är ungefär lika patetiska som pundare! Ser ingen skillnad där. Beroende är beroende...