• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • RockingSkåne

Nej, varför skulle det vara fel? Så länge man inte låter sig bli beroende är det ej farligt! Bra mycket farligare och dricka sig stupfull! Men det är min åsikt!

• I Blackrose I
    Memmii skrev 2011-02-17 18:06:30 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Eller ja, det är väl kanske OK om man är så dum och vill göra det, men jag har aldrig testat och jag skulle ALDRIG göra det.
    Varför är det så viktigt att märkera dumheten i det hela? Vad har det med TS att göra?
    Du som är så "klok" som "ALDRIG" skulle testa det, varför är dom som testar dumma?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • MymlanMy

Cannabis är en överreklamerad och glorifierad drog. Den är dessutom så pass farlig att man kan drabbas av psykos även om man inte regelbundet använder drogen. Det enda fall där jag tycker det är försvarbart att använda cannabis är vid svår smärta, som exempelvis vid cancer,  då drogen anses ge smärtlindring och ökad aptit.

• I Blackrose I
    MymlanMy skrev 2011-02-17 21:58:21 följande:
    Cannabis är en överreklamerad och glorifierad drog. Den är dessutom så pass farlig att man kan drabbas av psykos även om man inte regelbundet använder drogen. Det enda fall där jag tycker det är försvarbart att använda cannabis är vid svår smärta, som exempelvis vid cancer,  då drogen anses ge smärtlindring och ökad aptit.
    Ja, skrämselpropaganda är underskattad.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • krank
    MymlanMy skrev 2011-02-17 21:58:21 följande:
    Nopps, inga psykoser AV drogen, Den kan i sällsynta fall dra upp befintliga problem till ytan men cannabis har på inget sätt ensamrätt på den punkten, tror det är stress och traumatiska upplevelser som är den största utlösande faktorn om nått bubblar under ytan.
    Så farlig är fel ord verkligen fel ord om man ser till andra berusningsmedel som serveras fritt framför oss.
  • RockingSkåne

Hahaha.... Har nu läst igenom hela tråden! Förvånad att det är så många som tror det är livsfarligt att testa.....

Jag är absolut ingen som glorifierar droger och droganvändande men jag har testat det ena och det andra när jag var ung och nyfiken och det har inte skadat mig! Tvärtom så vet jag nu vad det innebar och det var kul när det begav sig! US of A rocks! 
    Kan dessutom tillägga att jag inte använder droger idag och jag umgås inte med folk som drogar idag men tycker att alkoholister är ungefär lika patetiska som pundare! Ser ingen skillnad där. Beroende är beroende...

• talare
    RockingSkåne skrev 2011-02-17 22:09:29 följande:
    Hahaha.... Har nu läst igenom hela tråden! Förvånad att det är så många som tror det är livsfarligt att testa.....

Jag är absolut ingen som glorifierar droger och droganvändande men jag har testat det ena och det andra när jag var ung och nyfiken och det har inte skadat mig! Tvärtom så vet jag nu vad det innebar och det var kul när det begav sig! US of A rocks! 
    Kan dessutom tillägga att jag inte använder droger idag och jag umgås inte med folk som drogar idag men tycker att alkoholister är ungefär lika patetiska som pundare! Ser ingen skillnad där. Beroende är beroende...
    word. jag tycker man likagärna kan hålla sig från alkohol och cigaretter också.
  • krank
    RockingSkåne skrev 2011-02-17 22:09:29 följande:

Men... nu handlade tråden om cannabis, hur fick du in pundare här?
    Annars så nej, i det fallet så är inte beroende som beroende då cannabis inte skapar en sådan medan alkohol kan döda dig ... av abstinensen
  • Kitsune
    krank skrev 2011-02-17 22:06:43 följande:
    Nopps, inga psykoser AV drogen, Den kan i sällsynta fall dra upp befintliga problem till ytan men cannabis har på inget sätt ensamrätt på den punkten, tror det är stress och traumatiska upplevelser som är den största utlösande faktorn om nått bubblar under ytan.
    Så farlig är fel ord verkligen fel ord om man ser till andra berusningsmedel som serveras fritt framför oss.
    Jag har förälder som är schizofren så skulle i så fall tänka mig att ge vissa människor som har minst en förälder med sådana psykiska sjukdomar råd till försiktighet. Jag skulle inga våga prova för den risken ändå  finns att stimulerande droger underlättar en utveckling till schizofreni med tanke att en förälder sig som har sjukdomen ökar risken med 15 %.
    Everything the State says is a lie, and everything it has it has stolen.
  • krank
    Kitsune skrev 2011-02-17 22:54:48 följande:
    Jag har förälder som är schizofren så skulle i så fall tänka mig att ge vissa människor som har minst en förälder med sådana psykiska sjukdomar råd till försiktighet. Jag skulle inga våga prova för den risken ändå  finns att stimulerande droger underlättar en utveckling till schizofreni med tanke att en förälder sig som har sjukdomen ökar risken med 15 %.
    ju, det kan jag instämma till, OM man nu har en sådan historik i släkten så kan det hända att cannabis kan vara en av faktorer som får det att bubbla till ytan. å andra sidan samma gäller alla andra droger, stress traumatiska händelser och så vidare, har man det i släkten så har man helt enkelt lättare att falla över gränsen.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)