• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • Johanninen

Frågan var "Vad tycker ni?" Jag tycker inte att det är ok. Sen får andra knarkkrama hur mycket de vill, jag tycker i alla fall att det inte är okej, och inget kan ändra på den åsikten.

Och min åsikt är en riktlinje för mig och vilka jag väljer att umgås med. Visar det sig att någon i min umgängeskrets röker på, så väljer jag i fortsättningen bort att umgås med den personen. JAG vill inte ha sådant i min närhet.

Visste faktiskt inte att åsikter behövde vara grundade i forskning? Vilken färg är finast, blå eller grön? Kan tyvärr inte svara på det, finns ingen forskning i frågan?

• Zuanna

Enligt mig är det helt okej, absolut. Cannabis är organiskt och är skonsammare mot kroppen än vad alkohol är. Jag har själv provat det och jag anser att ruset är lugnare och skönare.

• Rakad Apa

Varför skulle det inte vara okej?

• CherryD

Jag skulle aldrig testa själv men tycker att det är helt upp till var och en att bestämma det!
    Så ja, jag tycker att det är okej.

• Amre

Har rensat upp bland en del inägg. Håll god ton och undvik personliga påhopp. Tack! / Amre

• notetur nomen
    Amre skrev 2011-07-16 17:37:18 följande:
    Har rensat upp bland en del inägg. Håll god ton och undvik personliga påhopp. Tack! / Amre

Varför?
    Vist, det fanns en som har fulständigt idiotförklarat sig i tråden men det är bra att såna inlägg står kvar så andra slipper upprepa samma misstag
    Du har alltså rensat två dagars debatt här.
    Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something
  • Free Spirit

Dei som anser det er ok å bruke/teste  cannabis? (hasch, marijuana)..har dere selv vert avhengi av desse stoffer og har dere nære venner som er avhengi?

• carnitas01
    Johanninen skrev 2011-07-14 16:38:53 följande:
    Frågan var "Vad tycker ni?" Jag tycker inte att det är ok. Sen får andra knarkkrama hur mycket de vill, jag tycker i alla fall att det inte är okej, och inget kan ändra på den åsikten.

Och min åsikt är en riktlinje för mig och vilka jag väljer att umgås med. Visar det sig att någon i min umgängeskrets röker på, så väljer jag i fortsättningen bort att umgås med den personen. JAG vill inte ha sådant i min närhet.

Visste faktiskt inte att åsikter behövde vara grundade i forskning? Vilken färg är finast, blå eller grön? Kan tyvärr inte svara på det, finns ingen forskning i frågan?
    Det blir fel när din åsikt ska gälla andra, en påtvingande åsikt är det du har som anser man med åtgärder som i straff, förnedring osv är helt okey för din åsikt anser det är okey.

Sen att du är absolutist och det är din åsikt att det är bra för dig, visst okey för mig.
    Men när du anser det är okey att skada andra för att upprätthålla sin egen åsikt, då är vi jävligt fel ute.

Sen fallerar du totalt till att med ord förklara på vad din åsikt är baserad på, låter mest som massa fördomar.
  • Rakad Apa
    Free Spirit skrev 2011-07-17 13:37:13 följande:
    Dei som anser det er ok å bruke/teste  cannabis? (hasch, marijuana)..har dere selv vert avhengi av desse stoffer og har dere nære venner som er avhengi?

Det är väldigt ovanligt att folk blir beroende av cannabis.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)