Inlägg från: AK47 |Visa alla inlägg
  • AK47

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Det är okey att berusa sig ja, folk har gjort det genom tider och beteendet lär inte upphöra snart.

Pallas skrev 2011-07-30 22:19:46 följande:
    Är det ok att ställa sig på E4:an i semesterrusningstrafik och skifta ett hjul med punktering? Självklart. Jag anser att det borde vara lika ok att röka på som att ta ett glas vin. Eller byta däck på E4:an.

Jag vet inte du försöker vara lustig, tragiskt, sarkastiskt eller vad.
    Jag ser i alla fall inga som helst likheter mellan att sitta hemma framför datorn och röka en joint och att riskera sitt eget och andras liv på motorvägen i rusningstrafik. Skål
  • AK47
    Pallas skrev 2011-07-30 22:38:22 följande:
    Jag har bytt hjul på E4:an i dag. Att inte göra det hade varit ännu farligare, eftersom det bara var en tidsfråga innan det smällde. Jag fick göra en snabb bedömning av riskläget och min bedömning av situationen var att vi var tvugna att lämna kanten så snart det bara gick, annars skulle nån få sätta livet till. Hade jag haft en joint hade jag garanterat rökt den, för så nära döden som jag var i dag, har fett mig behov av någon slags ångestdämpning. Nu tar jag ett glas vin istället.

Ett ? Du menar att du är på tredje flaskan?
  • AK47
    Pallas skrev 2011-07-30 22:56:28 följande:
    Ja, joo, men det vågade jag inte skriva. Vi befinner oss ju på FL och mina barn skulle bli LVU:ade för vem, VEM, skulle köra till akuten om det hände något?!?!

Du givetvis, är man inte i skick att springa så får man ta bilen för att inte trilla och slå sig.
  • AK47
    Neblina skrev 2011-08-01 00:02:49 följande:
    Absolut inte, jag anser att det är inkörningsporten till att kunna gå över till starkare droger.
    Har noll tolerans mot det.

Den teorin har aldrig haft några ben att stå på och den är sedan länge omkullkastad.
    Du får komma med nått mer hållbart om du vill döma ut stora delar av samhället omkring dig.
    2ggrpappa skrev 2011-08-01 00:28:14 följande:
    Det är olagligt, så då är det inte okej. Om man är i ett annat land där det är okej att röka så är det okej. Varje människa har väl ansvar för sig och sin kropp. Att testa är en sak, att använda cannabis är en helt annan sak. Det kanske låter vuxet och hämtat ur någon bok, men det är skadligt, och tyvärr så är det väl ofta att den som röker prova gärna andra droger, och då är det lätt att fastna i det beroendet istället.
    Varför skall man testa? Visst man är väl nyfiken på hur det funkar. Droger och alkohol har blivit ett sätt att koppla av, men det kan man väl göra nykter också? Oj, jag låter som en riktigt moralpredikare...men jag har förlorat många kompisar i drogerna. självmord, överdos, ihjälslagna, kört ihjäl sig jagade av poliser...
    Men det var inte frågan...
    Nej, det är inte okej att testa, inte i Sverige.

Kolla varför det är olagligt så kan vi diskutera hur klor och intelligent man är om man följer lagar som bevisligen skadar mer än hjälper .... eller rättare skadar endast hjälper inget.

Ja, det låter så där politiskt korrekt på nått sätt att säga att det är skadligt, jämfört med vad? i vilka sammanhang?
    Nej, cannabis får ingen att prova andra droger.

Det är naturligt att berusa sig, det summerar temat.
  • AK47
    Neblina skrev 2011-08-01 00:48:49 följande:
    Ja jag tyckte det var ganska glasklart varför jag har mina åsikter, har man sett sina bästa vänner börja med cannabis för att sedan gå över till tyngre droger när effekten inte är lika påtaglig. För att sedan dö i tungt missbruk då finns det inte varken statistik eller  andra saker som kan förändra ens åsikter i frågan inte ens få en att fundera faktiskt.
    Vissa kanske kan röka på för att testa en eller två gånger, men jag anser att dessa gånger är aldeles för många gånger och närmare tungt missbruk.

Jag har två släktingar som har gått bort i trafikolyckor, därför leder bilar till döden och jag uppmanar alla jag känner att inte medvetet begå självmord.
    Det vad jag har sett och erfarit är den slutgiltiga sanningen och jag VET att det räcker att sätta sig i en bil för att vara så mycket närmare begravningen.
    Låter det vettigt? nej?

En minimal andel av cannabisrökare finner cannabisrus opassande och fastnar i andra droger, för det är det som är kärnan i den teorin vad? cannabis - tyngre missbruk.
    Det finns dock folk som testar andra droger av nyfikenhet, använder dom med sunt förnuft och sköter sina liv.
  • AK47
    Neblina skrev 2011-08-01 11:18:35 följande:
    Inte alls jag har rätt till min personliga åsikt.
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/

Det har jag också, jag kan påstå att jorden är platt vilket dom allra flesta vet att så är inte fallet eller hur?
  • AK47
    Neblina skrev 2011-08-01 11:25:33 följande:
    Ja det är din rätt att påstå det om du vill, it's a free country fortfarande :)

Ju, jag kan påstå vad jag vill men påstår jag helt absurda saker kommer folk komma och tillrättavisa mig.
    Samma sak som du har råkat ut för
  • AK47
    Neblina skrev 2011-08-01 11:33:15 följande:
    ja fast att tillrättavisa någon annans personliga åsikt efter vad den gått igenom tar jag knappast åt mig av

Okey, då tar vi det från början, du inser kanske att din närmiljö, det vad du har sett kan inte projekteras över på andra?
    På samma sätt som mina döda släktingar på inget sätt talar för hur andra hanterar sina fordon.

Jag kan ta att du har fått för dig att cannabis leder till skit för att du har sett nån enstaka gå fel väg i livet men det tar inte bort dom resterande 95 % av drogbrukare som aldrig kommer få problem med sina droger.

Nej, såna åsikter har ingen som helst verklighetsförankring.
  • AK47
    Kaupa Jaur skrev 2011-08-01 11:35:24 följande:
    Nej... Av den anledning att fler människor far illa pga haschrökande, det drabbar inte bara den som röker på. Barn blir omhändertagna, folk blir misshandlade, folk blir påkörda.... Allt pga så kallade "milda" droger.

Så nej, inget knark är ok.

Nej, men vi far alla illa på grund av lagstiftningen mot cannabis.
    Det kostar oss astronomiska summor och det ställer till verkliga skador på samhället och individen.

Ja, det är fruktansvärt att barn kan bli omhändertagna för att föräldrar röker cannabis, en mycket giltig anledning att genast avskaffa vansinnet vi kallar restriktiv narkotikapolitik.
    Ingen blir misshandlad av cannabisrökare, du måste i det fallet förväxla drogen med alkohol som står bakom 80 % av våldsbrott.
    Att det finns idioter som kör bilar berusade är inget jag hänger på droger, om man sedan ska se till rena fakta så finns det gott om forskning som tyder på att man på inget sett kör sämre om man är cannabispåverkad, man kör mer försiktig och defensivt.
    fast det spelar ingen större roll i sammanhanget, man ska inte hantera fordon i onykter tillstånd.

Jag håller med, knark är INTE OKEY, politiken som klumpar ihop hundratals unika droger under knarkflaggan måste GENAST avskaffas.
  • AK47
    Neblina skrev 2011-08-01 14:15:41 följande:
    Ja du får tycka vad du vill men det förändrar inte varken min åsikt eller ståndpunkt i att cannabis är inkörningsporten för en del att gå över till tyngre saker.
    Så spelar liksom ingen roll vad varken statistik eller annat säger, jag har fortfarande MIN åsikt efter det jag sätt, sedan om folk kan aceptera det eller inte spelar inte mig någon roll faktiskt.

Men då så, jorden ÄR platt och i centrum av universum, jag skiter stort i att modern forskning säger att så är inte fallet.
    Det är min åsikt och den orubblig.
    Jag bryr mig heller inte att man idiotförklarar sig själv med åsikter som saknar stöd i verkligheten.

I det verkliga livet så finns det bara en "inkörsport" och det är den första drogen man använder, vad det är skiftar från människa till människa men i mitt fall var det nikotin, följd av alkohol, cannabis sen kom koffein och en del andra droger.
  • AK47
    Kaupa Jaur skrev 2011-08-01 15:35:25 följande:
    Jag vill att alla människor i min närhet är nyktra, icke påtända, icke under avtändning och dessutom skadar det inte om man har de flesta av sina hjärnceller kvar.

Varje gång man drar en joint skadar ca 0,2 % av hjärnans kapacitet. Knark gör dig dum och farlig. Cannabis är knark. 

Det är en önskan du aldrig kommer att uppfylla.
    Snackar vi om cannabis endast så har du tur i så fall för den innebär ingen "avtändning/baksmälla" den förstör heller inte hjärnan, tvärt om så har man sett under kontrollerade former i laboratorium att cannabis hjälper till att återskapa hjärnceller som har gått förlorade vid degenerativa sjukdomar som parkinsons.

Det som gör en dum och farlig är inbillningen att hundratals olika unika droger kan buntas ihop under knarkflaggan.
    Cannabis är en drog, en av dom mildaste vi har tillgång till.
  • AK47
    Kaupa Jaur skrev 2011-08-01 15:46:04 följande:
    Japp, tar vara på din sista mening: jag är emot droger och i och med det har jag också svarat på ts. Tack och hej!

Men självklart att du är, dricker inte alkohol, pimplar inte kaffe och cigg har du aldrig hört talas om.
    Eller du kanske bara är emot medicinska och nyttoväxter som cannabis råkar vara.
  • AK47
    Kaupa Jaur skrev 2011-08-01 15:51:24 följande:
    Haha, du har faktiskt rätt: jag dricker inte, röker inte och dricker inte kaffe! Snopet va? Nä, om man skulle ta sig en lina och köra ihjäl lite barn kanske, det är ju bra med droger!

Nej, det finns fyra sorters människor med såna "åsikter"
    Rabiata nykterister som anser sig vara på nått sätt bättre än andra och predikar sin livstill som om den betydde nått.
    Folk som har lyssnat för mycket på statlig propaganda, har aldrig hört talas om källkritik och tror på det första skitet dom hör.
    Föredetta missbrukare som har blivit "rehabiliterade" och skyller egna misstag på döda ting (till den skaran sållar in folk som står bakom "rehabiliteringen" och hjärntvättar sina patienter)
    Och dom som har levt med missbrukare och har fått för sig att alla drogbrukare beter sig så för att den dom levde med gjorde det.

25 % chans att pricka rätt, ibland lyckas man.

Men hur som helst så kan det väl inte ha undgått dig att rabiata nykterister hör till en försvinnande liten minoritet bland drogbrukare i samhället, dom allra flesta använder sig av droger lagliga som olagliga.
    Jag skulle inte kalla 99% afv samhället för "påtända, under avtändning och eller att dom har drogat bort hjärnan.
  • AK47
    Pallas skrev 2011-08-01 16:06:46 följande:
    Jag ser gärna en källa på det påståendet.

Optimist

Det är ett hysteriskt påstående om man tänker efter betyder det att om man röker så där 500 joppar så tar man "slut" på hjärnan och slutar att andas?
  • AK47
    Neblina skrev 2011-08-01 17:00:18 följande:
    Ja jag är inte förvånad längre över att man inte får ha personliga åsikter efter det man sett, utan att behöva slänga upp statistik, åsikter kan ju alldrig vara okej utan påbackning
    Det är skillnad på att hävda saker och ha en åsikt, så snälla försök se skillnaden är du snäll.
    Du skriver som att du tolkar att jag hävdar att så är det,  fastän jag enbart sagt min personliga åsikt att jag anser att det är inkörningsporten.

Men ja nästa gång ska jag be om att få statistik för någon som svär över hundar som  kröker rygg på kyrkogården, för jag vill ju ha statistik över om det är vanligt. annars kan man ju inte ha en sådan åsikt

Det är skitsamma om du slänger fram skit som ett påstående, "personlig åsikt" eller en slutgiltig sanning, ett felaktig påstående är ett felaktig påstående hur du än väljer att presentera det.

Sen är man en klok människa om man kan ta till sig det vad andra säger och inse sina brister i form av skeva åsikter utan verklighetsförankning

Hundar på kyrkogården har inget att göra med att du smutskastar 100 000 tals människor runt om i landet som råkar använda cannabis.
    En gång för alla, cannabis leder inte till tyngre missbruk, det finns inget i drogen som får folk att längta efter andra droger.
  • AK47
    Neblina skrev 2011-08-01 19:11:19 följande:
    Jaha så då har dessa personer inte dött då menar du eftersom man inte får ha åsikter baserat på saker som har hänt. åter igen skillnaden mellan att ha en personlig åsikt och hävda något, är två helt skillda ting.
    Vill folk ta åt sig så varsegod, jag är emot droger liksom många andra.

Det har dom säkert, cannabis var dock inte det som bidrog till det eller var den direkta orsaken.

Om du nu ska presentera nått som en åsikt utan nån som helst uppbackning så underlättar det att skriva att du TROR att så är fallet.
    Så kan vi som vet lite bättre säga dig hur det är för det går inte riktigt ihop med din tro.
  • AK47
    The past is now skrev 2011-08-01 19:32:15 följande:
    Valet är upp till den enskilde jag gör det inte. Har aldrig provat och kommer aldrig att prova. Oavsett drog så kan det räcka med en enda gång så är du fast. Det intresserad mig föga.

Det finns nog bara en drog som kan skapa det du nämner och det är inte cannabis.

För övrigt är det upp till användaren, en vanlig människa med ett vanlig liv "fastnar" inte bara i missbruk så där.
    Det krävs mycket mer än så.
  • AK47
    The past is now skrev 2011-08-01 19:40:28 följande:
    Det tror inte jag...att det krävs mycker mer än så alltså. Är du tillfälligt i en svacka i livet räcker nog...

Nej det gör det inte, speciellt inte i fallet cannabis som förutom sveriges värsta knarket är även en mycket bra antidepressiv medicin.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)