Inlägg från: Neblina |Visa alla inlägg
  • Neblina

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Absolut inte, jag anser att det är inkörningsporten till att kunna gå över till starkare droger.
    Har noll tolerans mot det.

Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Neblina
    Pallas skrev 2011-08-01 00:05:07 följande:
    Du anser. Har du några belägg för det du anser?
    Belägg, tja folk omkring mig har börjat med hasch och sedan gått över till tyngre saker för att de inte får samma effekt av haschen.
  • Neblina
    Pallas skrev 2011-08-01 00:15:17 följande:
    Flera av de missbrukare jag känner har först börjat röka och sen druckit alkohol. Jag vill se ett statistiskt samband innan jag köper det du anser. Inte nog med det, jag vill också se personlighetsprofiler på de personer som går vidare till missbruk av tyngre substanser. I min, helt ogrundade, mening är missbruk nästan alltid en form av självmedicinering.
    Behöver inte redovisa någonting, jag sa min åsikt och du frågade om jag hade belägg, ja jag har belägg för de åsikter jag har, vilket jag även delgivit dig. Om du köper mina åsikter bryr jag mig faktiskt inte om, jag tänker inte slåss med näbbar och  klor för att folk ska köpa mina åsikter.
  • Neblina
    Pallas skrev 2011-08-01 00:23:41 följande:
    Nä, det behöver du såklart inte, men då kanske en annan typ av skriftlig kommunikation passar dig bättre än ett diskussionsforum?
    Nej då, men jag anser inte att man ska behöva kasta upp statistik för att få komma med en personlig åsikt, vad statistiken nu skulle säga skulle i vilket fall som hellst inte förändra min syn på droger. Vissa vill försköna droger vissa avskyr droger och alla har vi våra åsikter där. Ska man behöva lämna statistik för att man tycker färgen grön är ful till exempel blir det inget direkt diskussionsforum.
  • Neblina
    2ggrpappa skrev 2011-08-01 00:28:14 följande:
    Det är olagligt, så då är det inte okej. Om man är i ett annat land där det är okej att röka så är det okej. Varje människa har väl ansvar för sig och sin kropp. Att testa är en sak, att använda cannabis är en helt annan sak. Det kanske låter vuxet och hämtat ur någon bok, men det är skadligt, och tyvärr så är det väl ofta att den som röker prova gärna andra droger, och då är det lätt att fastna i det beroendet istället.
    Varför skall man testa? Visst man är väl nyfiken på hur det funkar. Droger och alkohol har blivit ett sätt att koppla av, men det kan man väl göra nykter också? Oj, jag låter som en riktigt moralpredikare...men jag har förlorat många kompisar i drogerna. självmord, överdos, ihjälslagna, kört ihjäl sig jagade av poliser...
    Men det var inte frågan...
    Nej, det är inte okej att testa, inte i Sverige.
    Håller med dig, förlorat många vänner som börjat med harsh sedan har effekten svalnat och då ska man "bara" testa något nytt, eftersom hash ruset var så härligt. Vips 3 år senare sitter de i knarkträsket och många dör tyvärr.
    Därför är  det noll tollerans helt för min del.
  • Neblina
    2ggrpappa skrev 2011-08-01 00:31:56 följande:
    måste protestera lite. Visst cannabis kan medföra att man prova andra (tyngre) droger, men inkörningsporten är väl alkoholen? Jag menar man börjar dricka och tycker det är häftigt och så springer man på nån som har cannabis och så är det häftigt och sedan....men alkohol är lagligt så det räknas kanske inte
    Jag har inte sagt att alkoholen inte påverkar en att testa, men det jag menar är att när man väl tagit steget och testat cannabis. Blir fast vid ruset som sedan oftast avtar om man använder för ofta så är det väldans lätt att testa tyngre saker med bettydligt större risk för beroende. Hänger du med hur jag menar?
  • Neblina
    Pallas skrev 2011-08-01 00:44:31 följande:
    Om du vill kan du se mina frågor som retoriska. Andra kanske kan använda dem till att reflektera lite över sina åsikter. Personligen tycker att det intressanta med diskussionsforum är just att få reda på inte bara hur folk resonerar, utan också varför de gör det.
    Ja jag tyckte det var ganska glasklart varför jag har mina åsikter, har man sett sina bästa vänner börja med cannabis för att sedan gå över till tyngre droger när effekten inte är lika påtaglig. För att sedan dö i tungt missbruk då finns det inte varken statistik eller  andra saker som kan förändra ens åsikter i frågan inte ens få en att fundera faktiskt.
    Vissa kanske kan röka på för att testa en eller två gånger, men jag anser att dessa gånger är aldeles för många gånger och närmare tungt missbruk.
  • Neblina
    AK47 skrev 2011-08-01 11:05:54 följande:
    Den teorin har aldrig haft några ben att stå på och den är sedan länge omkullkastad.
    Du får komma med nått mer hållbart om du vill döma ut stora delar av samhället omkring dig.
    2ggrpappa skrev 2011-08-01 00:28:14 följande:
    Det är olagligt, så då är det inte okej. Om man är i ett annat land där det är okej att röka så är det okej. Varje människa har väl ansvar för sig och sin kropp. Att testa är en sak, att använda cannabis är en helt annan sak. Det kanske låter vuxet och hämtat ur någon bok, men det är skadligt, och tyvärr så är det väl ofta att den som röker prova gärna andra droger, och då är det lätt att fastna i det beroendet istället.
    Varför skall man testa? Visst man är väl nyfiken på hur det funkar. Droger och alkohol har blivit ett sätt att koppla av, men det kan man väl göra nykter också? Oj, jag låter som en riktigt moralpredikare...men jag har förlorat många kompisar i drogerna. självmord, överdos, ihjälslagna, kört ihjäl sig jagade av poliser...
    Men det var inte frågan...
    Nej, det är inte okej att testa, inte i Sverige.
    Kolla varför det är olagligt så kan vi diskutera hur klor och intelligent man är om man följer lagar som bevisligen skadar mer än hjälper .... eller rättare skadar endast hjälper inget.

Ja, det låter så där politiskt korrekt på nått sätt att säga att det är skadligt, jämfört med vad? i vilka sammanhang?
    Nej, cannabis får ingen att prova andra droger.

Det är naturligt att berusa sig, det summerar temat.
    Inte alls jag har rätt till min personliga åsikt.
  • Neblina
    AK47 skrev 2011-08-01 11:24:10 följande:
    Det har jag också, jag kan påstå att jorden är platt vilket dom allra flesta vet att så är inte fallet eller hur?
    Ja det är din rätt att påstå det om du vill, it's a free country fortfarande :)
  • Neblina
    AK47 skrev 2011-08-01 11:28:40 följande:
    Ju, jag kan påstå vad jag vill men påstår jag helt absurda saker kommer folk komma och tillrättavisa mig.
    Samma sak som du har råkat ut för
    ja fast att tillrättavisa någon annans personliga åsikt efter vad den gått igenom tar jag knappast åt mig av
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)