• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Juni:
    Ska du använda det för fånen eller för datorn? Är det enbart via datorn funkar väl fejjan? 

• Somnat

Är man inloggad på skype ploppar det ju upp när andra kommer online. Man kan säkert stänga av det, men jag brukar stänga av Skype istället. Jag är lite paranoid över att kameran ska tas över av ngn tredje part så de kan... Tja... Se mig sitta framför datorn och äta godis.

• Somnat
    Piggley Wink skrev 2011-11-05 10:22:14 följande:
    Vad är det?
    Men hallå? Är du inte 30+, eller?

Min ICQ sa "Har du skickat den där "Elefantbajs 2000"?" från Nile City när ngn skickade en fil. Och lät som en gammal skrivmaskin när man skrev. Att jag orkade! Obestämd

Om man tycker Fejjan är för ineffektivt kan man byta operatör/abonnemang till ngn där man får skicka "gratis" sms. Med Halebop får man några tusen sms/månad eller när man laddar kontantkortet med 200 eller något liknande. Till exempel.
  • Somnat
    Piggley Wink skrev 2011-11-06 20:53:22 följande:
    Somna: Felet med fejjan är att det stör fokus när man pluggar
    Det förstod jag! Inte för att det någonsin händer mig. Jag är en stark kvinna som står emot sådana frestelser, serru!. *visslar och tittar efter regn samtidigt som jag döljer huvudet i sanden*

På gmail-chatten kan man ju ha videosamtal också om man vill! Och byta bakgrunden så den ser ut som ett 8-bitars spel. Inte för att jag skulle göra en sådan sak. Nejdå! Jag är mooogen!

Sarah:
    FB-app och FL-app... Men man hinner inte skriva så mycket för FL-appen tillåter inte att man vänder på telefonen och skriver med båda händerna, så det tar tiiid.

Johlinn:
    Jag behöver expertråd: På Gs förskola tillagas maten på restaurangkök och varmhålls ett par-tre timmar. Nu har det blivit en issue ang saltnivåerna i maten. Jag tycker naturligtvis att de ska vara anpassade till barn, men som jag förstått bryter varmhållning under en 2-3 timmarsperiod ner väldigt mycket av näringsämnena i maten. Om jag måste välja min strid, är det viktigare att försöka minimera tiden varmhållning-servering eller anpassa saltinnehållet till barnnivåer? 
  • Somnat

Tack, Johlinn! Det var min spontana känsla också! Och tack för länkarna!

• Somnat

Blomster:
    Kanske vispade du inte ägg och socker tillräckligt länge?

Sarah:
    FL-appen finns bara till fån. Så det är väl ytterligare ett svar till din fråga - Man hinner läsa bättre om man har en fån. Ibland skriver man också, men jag föredrar att skriva från datorn. Men som du säger själv - Det är det svårt att hinna med...

Mrs Fisk:
    Skönt att han somnade till slut. Här sover också lill-skit medan mannen är iväg på pizza-och-filmkväll. Skönt att ha lägenheten för sig själv!  

• Somnat
    Ela skrev 2011-11-08 08:03:04 följande:
    Ah, nu blir man ju lite nostalgisk igen. För fyra år sedan höll jag på att preppas för snitt (efter att ha fått vänta lääänge) och sedan trollades en alldeles underbar ihopknycklad stor liten tjej fram. Och nu är hon världens bästa storasyster. Klok som en bok och kan alltid argumentera för sin sak. Vilken unge vi har fått alltså!
    Grattis, T!  {#emotions_dlg.flower}

(Jag är dock inte speciellt förvånad över att madame är klok som en bok och kan argumentera... )

F.ö tycker jag det är rätt av Alex att sälja stolarna. Till skillnad från honom tycker jag iofs att de är snygga, men sådana där stolsben trasslar alltid in sig i varandra. Jättestörigt!
    Mrs Firren skrev 2011-11-07 20:23:14 följande:
    Somna - Förstår precis! Inget behov av sällskap där inte.
    Nej, precis! Fast jag njöt inte av ensamheten så länge. Somnade med boken på näsan kl 22... (Brukar vara vaken till 23.30). Vilket iofs var tur. G vaknade och grät 30 min både kl 23 och 2. Osäkert varför. Magknip? Men det var inte sådan där hysterisk gråt... Nåja, det blev bättre av magmassage (förutom när man försökte "pumpa" med benen. Gillades INTE) och vaggvisa och i morse var han glad som en lärka så det blev Föris i alla fall.
  • Somnat
    cilla67 skrev 2011-11-08 14:19:27 följande:
    Assar, nej, det liskom... inte föll sig så... att jag dokumenterade det hela.
    Hehe... 
    cilla67 skrev 2011-11-08 14:19:27 följande:
     men just den här varianten av all-in-experiment har man ju aldrig gjort! 
    ...och där kom själva kärnan till varför folk ägnar sig åt biologisk forskning fram. (Vi sysslar ju med "vi testar 100 ggr och ser vad som händer. Händer samma sak 95-100 ggr av 100 kan man nog säga att det är så"-principen. Till skillnad från matematiker som forskar fram bevis som står sig 100 av 100 gånger. Alltid. Och aldrig involverar tvål i form av guldfiskar. Annat än i teorin.)

• Somnat

Cissi:
    Nja... Någon måtta får det allt lov att vara!

Ela:
    Mer dravel åt folket! Hoppas ni får en toppenkväll!

• Somnat
    Galia skrev 2011-11-08 09:02:02 följande:
    Somna: Om du brukar vara vaken till 23.30 - hur kommer det sig att du valde ditt nick?
    Jag tar igen det på morgonen. Och förmiddagen. Och eftermiddagen.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13