• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Blomsteröga skrev 2011-10-22 23:44:45 följande:
    Somna, Jag tycker precis tvärtom. Jag förstår mig på android, men inte I-phone. Vad är I-tunes t ex En android är det bara att plugga in i datorn och klippa och klistra  
    Datorn? Varför pratar du om datorer? Jag trodde det var telefoner vi pratade om?

Vi har varit på fjärilshuset på eftermiddagen. Tjosan, hejsan vad det var varmt där inne! Men värt ett besök ändå om man är smart nog att ha på sig linne. Och ev ett ombyte till barnet då det kan, inte för att mitt någonsin skulle få sådana ideér, lägga sig ner på det geggiga golvet för att studera fiskarna på nära håll. Fiskar, förresten... "Haj! Haj!", ropade G när han fick se dem. Inte jämförbara med spigg i storlek, med andra ord.

• Somnat
    Norrlandssyster skrev 2011-10-24 08:42:27 följande:
    Vad gjorde jag utan er? Hjärta
    Försmäkta utan snus på en öde ö i 14 dagar?

Nu har jag en brännande fråga till alla stockholmare: Chefen har trillat och slagit i huvudet (eller något liknande. Skilsmässa, kanske?) och kräver en after work. Vi har för inte alltför länge sedan femkampat på Grönan, bowlat och spelat boule. Finns det några andra aktiviteter som inte kräver så mycket förkunskaper och som ligger lagom till? Att bara tränga in 15 pers vid en bardisk brukat fungera så där bra, nämligen. 
  • Somnat

Något med tävlingsmoment i är bra, som laserdome eller curling. Curling hade varit en toppkandidat om det legat närmare, eftersom vi hade Anette Norberg som föreläsare på vår kick off förra hösten. Chefen hade hamnat bredvid henne på flyget när hon just bärgat sitt andra OS-guld i Vancover. Men skjuta honom tycker jag låter som en toppenaktivitet. Ska föreslå det!

• Somnat
    Älgen skrev 2011-10-24 21:57:48 följande:
    Somna, O'Learys vid Norrtull har massa saker man kan göra. Kolla här www.olearys.se/Default.aspx?CMSLanguageID=15&... dessutom hyfsat nära.
    Tack och bock! Dessutom krypavstånd hem till fam Persefone. Ni vill inte ha ett gäng forskare på oväntat besök? Kan säker göra susen för illamående!
  • Somnat

Hormonstinn:
    Uasch! Hoppas hon kryar på sig snart, krakan!

Persefone:
    Tyvärr gör vi ju inte det, men senast idag (när folk kollade in min mage. De gör det och liksom väntar på att jag ska säga att jag är gravid. Vilket är irriterande. Iaf...) tänkte jag på hur jävligt det var att forska MED graviditetsillamående... Skönt att du får vara hemma, iaf. Och hoppas att du mår bättre!  

• Somnat

Pysslig:
    Vilken brutta som kissar på toaletten! G är inte ett dugg intresserad av att sitta där. Pottan är bättre. Dock är en av våra pottor drabbad av design och han är inte så välutrustad så när han kissar i den sprids det över hela golvet. Trevligt! Kalsonger är fö till för att kissas i, tycker G. Det är bara när han kör Kalle Anka style som han kommer ihåg att gå på pottan. 

• Somnat
    *sitter här och är ganska nöjd över att vi har Pampers*

Cissi:
    Jag är fullständigt övertygad om att det inte är något fel på er uppfostran. Om jag trott det hade jag ju inte låtit A vara kvar...

Fiji:
    G är precis likadan. Så fort kallingarna åker på fungerar de som blöja. 
     På förskolan har han blöja på heltid och hemma kör vi Kalle Anka style. Eller som Gabriel glatt ropar när han kommer hem och drar av sig byxor, blöja och strumpor: "Nakenfis!" (Sedan måste man föreställa sig att han ser fantastiskt glad ut och står som ett "X" (armarna upp och benen brett isär) när han gör det för att man ska få hela bilden klar för sig). Det är roligt med barn!
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13