• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Skönt med lite längre sömn! Jag har också hört talas om ett barn som alltid kliver upp mellan 5.45-6.15, men som sedan helgen vaknat till runt 5.45 och gått att söva om till 7...

Och ni har säkert rätt som vanligt - Barcelona får det bli!  

• Somnat

Inte ens lite vipp på rumpan för att fira?

Barba:
    Usch, stackars J. Hoppas hon slipper kräkas mer!

• Somnat

Blomster: Det kanske är anti-vitusprogrammet? Jag hade samma problem tidigare. Blev bättre om jag väntade lääänge efter att jag startat datorn, och aldrig klickade på något när CPU-anv var hög (hade en mätare uppe konstant). Tills jag tröttnade och avinstallerade programmet..

• Somnat

Lime:
    Helt rätt, man måste ju faktiskt hålla det man lovar!

G jobbar med "installationer". Han gillar att bygga lååånga, ormliknande skulpturer med saker som han hittar. Den senaste började i hans säng och gick via hans rum och hallen in i vardagsrummet. Sak, efter sak, efter sak... Han ger skapelserna namn också. När vi frågade vad gårdagens hette fick vi svaret:
    "Shaun!"
    "Shaun?"
    "Shaun the Sheep!"
    Jag förstod inte kopplingen själv, men säger han det, så... 

• Somnat

Pampers är det enda som fungerar på G. Och då inte i hänseendet att de håller tätt (vilket de iofs gör) utan för att de "andas" bättre än samtliga andra modeller av engångsblöjor som vi provat. Och vi har provat en hel del. Han blir helt enkelt ap-röd i rumpan av de andra, Libero inkluderat. Vi använder iofs enbart "Dry Nights" både natt som dag, så andra modeller av Pampers uttalar jag mig inte om. Tycker dessutom att de är smidigare än andra tillverkares blöjor - De är mycket tunnare. Han har Pampers på föris också pga rumpan. De andra barnen har Bambino (tror jag det heter).

Har precis kommit till jobbet efter lucia-tåget.  Men. Herre. Gud. Så. Söta. De. Var!!! Jag har sett fram emot lucia så länge och det var tom finare än jag trodde det skulle vara. G hade tomtenisse-pyjamas och tomteluva, men när man frågade honom om han var tomtenisse svarade han: "Nej! Bame!" och pekade på sig själv. Mammas lilla fining!

• Somnat
    Piggley Wink skrev 2011-12-13 10:01:41 följande:
    Somna: Libero är tunnare sen något halvår.
    Så bra! Då är det bara det där med att det är text på dem då, som tydligen ställer till med problem för vissa...

Jag tycker också det är intressant att barn reagerar så olika på blöjorna. Men fram för allt är jag glad över att det finns så mycket att välja på så alla kan hitta något som passar. Det var en sak som jag inte alls förstod innan jag fick barn...

Johlinn:
    Vad tråkigt att missa firandet. Hoppas E går på föris där man får ta kort så de kommer hem med bildbevis!  
  • Somnat

Persefone:
    Vilken stol var det ni hade? Tror att vi kommer att komma i samma läge nästa vinter...

• Somnat
    Älgen skrev 2011-12-15 10:34:05 följande:
    Vad har ni för modell? 
    Vi hade inte så mycket val pga bilen vi hade tidigare, så vi har en Acta Graco Duologic 2. Den har isofix, vilket är anledningen till att den tar så lite plats. Dock är isofixfästen bara godkända till 18 kg. Jag har för mig att han sa att man kan fästa med remmar och bälte efter det, samt att det finns förlängningsdelar till bältet, men jag är inte alls säker...
  • Somnat

...och i morgon är det Downton Abbey - Bakom kulisserna. Bara så ni vet!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13