• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

asap skrev 2012-03-02 09:19:58 följande:
    Hanna - Everest? Är de bra, alltså? För vi satsade på deras overall i vinter efter mycket velande och fick inse att det skulle vi inte ha gjort! De gick sönder på samma ställe på alla fyra benen och har nu lämnats åter till butiken. Aldrig mer Everest-overall.
    Alla fyra benen? Vilken lustig overall!  

Jag har ingen erfarenhet av Everest barnkläder. Min strategi är att köpa dyra märken (Pop, Isbjörn) när de säljs ut och sedan sälja dem vidare. Då får jag bra funktion (och smärtfri reklamation om det skulle behövas) till samma pris som de billigare kläderna. Men det krävs ju lite meck när man säljer. Det är klart... Vilket medför att vinterkläder säljer jag på Tradera och tar hela vinsten. Billigare saker orkar jag inte hålla på med och lämnar in för provisionsförsäljning. Vi har begränsat lagringsutrymme och kan inte spara allt, fastän jag så klart sparar saker som jag är extra kär i. 
  • Somnat

Asap:
    Jag är glad att du inte förtydligade. Det gav upphov till så intressanta bilder i mitt huvud!

Lime:
    I min värld ersätter inte overallen de fodrade galonstället (för 200:- på Gekås. Funkar toppen!) utan vi har overallen när det börjar bli varmare. Så man slipper extrabyxor under. Iaf så är ju båda alternativen vattentäta. Och inte. Som tidigare beskrivits... Men fördelen mot galon är att funktionskläderna andas så kondensen som man upplever när man öppnar ett galonställ är borta. Temperaturen blir bättre, helt enkelt.

• Somnat

Lime:
    De är ganska långsmala i storleken, dvs räcker mycket länge för smala barn (går lätt att reglera byxorna). Det räcker att köra på den storlek de är långa. Nu växer de ju inte flera dm om året längre, heller. Fast det är ändå svårt att råda om storleken. G hade 80 förra säsongen (höst och vår) men den blev mest liten runt magen...  

• Somnat
    cilla67 skrev 2012-03-05 22:24:48 följande:
    G kommer nog kunna ha den i höst. 
    Om han kommer i den...
  • Somnat

Hur lång är unge herr A nu?

(Inte för att jag tror att alla mäter sina barn hela tiden, men... Vi mätte G i helgen eftersom han blev 2,5. Han är 93 cm, 14,4 kg. Med bajsblöja och kläder... )

• Somnat

Man tar inte köttbullar från en G, det ska man ha jäkligt klart för sig!

Blomster:
    Min G är 2,5. Eller Tre! Om man frågar honom...

• Somnat

Blomster:
    Jag säger som det är: Jag är 27! Fast nu käns det faktiskt lite ungt... Jag ska nog säga 33! I fortsättningen. Det är ju också sant...

• Somnat

Jag har också hört att PoPs Slim fit och Nova Star (som har både kraftig mudd OCH gummiband så man kan dra åt extra) är bra för tunnisar. Inget för de med tunn plånbok, men båda har bra kvalitet och finns ofta på Tradera. Nova Star ska aldrig reas, men går man in i fysiska butiker så brukar de göra det ändå. Jag har köpt Gs samtliga ex (byxorna passar nämligen de som inte är tunnisar också... ) för halva priset. Sedan får man drygt 100:- för ett par byxor när man säljer de vidare så i slutändan blir det inte så dyrt.

Nova Star ska inte förväxlas med andra byxor med  hög mudd, tex Kameleont. Kameleont har förvisso bred mudd, men den är inte kraftig och töjs dessutom i tvätten.

Blomster:
    Nä, man ska inte jämföra... Men Man gör ju det ändå. Huvudsaken är väl att man inte lägger någon värdering i det. Vilket jag inte upplever att någon här gör. Men bara som info så kan jag berätta att G stått på samma vikt i nästan ett år. Han har alltså tunnat ut eftersom han växt. Fast det syns inte när han har kläder på sig, för han är fortfarande relativt bredaxlad (både jag och mannen har tydliga axlar. Det är finare på män än på kvinnor... Nåväl...), det märks tydligast på benen. De där mysiga veckan are no more... 

• Somnat

Johlinn:
    Hur är det med skor (som jag vet ni behöver modifiera), får ni bidrag till det? Borde ju vara detsamma för byxor kan jag tycka. Tyvärr har NS även kraftiga muddar nertill så de kanske inte funkar av den anledningen, men annars är själva byxan väääldigt rymlig i själva benen.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13