• Somnat
    Pysslig skrev 2012-03-13 21:14:30 följande:
    L låg på skötbordet för att jag skulle torka bort bajs.
    - Aj det gör ont där.
    - Oj gör det ont, vart då?
    - På snoppen.

Skrattande  Skrattande  Skrattande 

Intressant att hennes gör ont. G brukar slå hårt på sin när han ligger på samma ställe.  Verkar inte kännas dsto mer på honom...
  • Somnat
    cilla67 skrev 2012-03-15 09:12:51 följande:
    Somnat, apropå boardman! Stort tack! A blev jätteglad: Mamma, vad är det? Har jag fått nya kläder?! Vad fina!!! 
    That's my boy!
  • Somnat

Måste man ha Telia så kan jag rekommendera Halebop. Tillhör Telia, men är billigare. I alla fall om man som jag inte ringer speciellt mycket alls men sms:ar desto mer. Halebop har fri surf och fria sms. Jag gör av med c:a 500 MB/månad och då surfar jag ganska mycket, tex lyssnar jag på webradia på vg till/från jobbet. Hemma och på jobbet surfar jag dock trådlöst. Min telefonräkning är på c:a 350:- /månad i 24 månader inklusive avbetalningen av fånen

Hade jag valt abonnemang nu och inte varit i behov av Telia hade jag valt ngn av Tele2 eller 3s erbjudande som de kör nu, dvs ALLT för 350:- /månaden. Men det är ju för att jag inte kan tänka mig ett androidsystem utan anser att fånen är Guds gåva till smartphoneanvändarna och en fån, liksom en bra androidlur, kostar pengar. Det finns massor med saker som talat för appe jmf med android, men en är att barnapparna är fasen så mycket bättre i App store än på Android market.

• Somnat

Cissi:
    Om du måste ringa mycket hade jag definitivt hoppat på 350:- dealen. Det går inte att få ett bättre pris än så för en fån och samtidigt kunna ringa mycket. 

• Somnat

Stramalj:
    Kör dem i tvättmaskinen. Fintvätt 30 grader. Har du tvättpåsar så lägg ner dem där. Och så papper i ett tag efter att du tagit upp dem (typ gamla tidningar som inte längre svärtar) som drar ut det värsta. Låt dem dock inte torka helt med pappret i. Tar, som Carola skulle ha sagt, en eeeevighet.

G hade stora fötter tidigare, men de har nästan inte växt alls under vintern och är 15 cm långa. Storlek 25-26, mao.

• Somnat
    Stramalj skrev 2012-03-18 21:14:59 följande:
     Och att S har EXTREMT jävla stora fötter. 
    "Inte jävla", som min mamma skulle sagt i det läget. Men stora, ja...

Jag rekommenderar också Gore-Tex/allvädersskor (finns ju de märken, tex Kavat, som tar fram sin egen allvädersmodell med samma funktion som Gore Tex). Det är dyra som jag vet inte vad, men man får dem för runt 200:- på second hand eller Tradera och under de här åren när man inte vet om de håller mer än ett par månader storleksmässigt har jag satsat på det. Jag tycker det är lika viktigt att skorna har bra passform som att de ha bra funktion. På vindetskor ska det ju vara c:a 2 cm kvar när de börjar använda skon, men på vår-sommar-höstmodellerna räcker det med 1-1,5 cm. 

G har ett par gore tex-skor som vi varvar med fodrade gummistövlar till förskolan (som har skogs/naturtomt och därfr är geggig på sina ställen). Idag köpte jag ett par vanliga gummistövlar för 130:- på Coop och jag tycker inte det är värt att ge mer. Innan/till sommaren lär det väl bli någon tennissko/tygsko också och så ett par sandaler, så klart. Sedan är det höst och då börjar vi om igen!

Stramalj:
    Glömde säga att det finns impregneringssprej som man bör ha på efter tvätt. Speciellt anpassad för material som andas. Fråga på vilken sko/sportaffär som helst.
  • Somnat
    Stramalj skrev 2012-03-19 07:12:12 följande:
    Om man istället gör en okulär besiktning kan man se att både mor och far fortfarande är något större än K. 

Du är underbar!
  • Somnat

Älgen:
    Vi hade Coops stövlar förra säsongen och de höll sig fina (nåja, kanske inte längst ut på tårna...) och täta. Däremot försvann den ena innersulan, men det kan man knappast klandra Coop för. Eller? Dessutom har de rejäl grov sula så man undviker halkolyckor. Just nu kan man välja mellan lilarandigt i olika nyanser och typ beiga med London-inspirerat tryck (röda dubbeldäcksbussar).

Cilla:
    Visst är det irriterande att Vikingkängorna är så svåra att komma i?! När de är så pass rymliga i foten, menar jag. 

• Somnat

G har extremt hög fot, så han har problem att komma i alla Vikingmodeller vi testat, även om det fungerar bra när foten väl är nere. Kanske skulle gå lättare med skor än kängor, men då han  h. a. t. a. r  att prova skor så vet jag inte...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13