30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Hörde inte riktigt vad Johlinn sa, men håller med...
Hörde inte riktigt vad Johlinn sa, men håller med...
Ja, puttandet/slagen går över, alltså. Inte det att ni gör saker för att förändra ett beteende som inte är optimalt...
G vill väldigt gärna krama det andra barnet. Ibland är det själva anledningen till att det barnet ligger på marken... Så vi jobbar väldigt mycket med att han ska stanna upp och förstå vad han gjort. Gärna genom att fråga det andra barnet. Förlåt kör vi inte med. Och kramandet behöver vi som sagt snarast försöka begränsa. Åh, vad det måste vara svårt att vara liten och inte förstå alla signaler som folk skickar ut...
Galia:
Vi får en del skor eftersom Gs moster jobbar i den branschen, men till G har vi under ett år: Gummistövlar, fodrade gummistövlar (när det är slaskigt men plusgrader), vinterskor, gore-tex skor, springskor (det är här håvorna kommer in så vi har alltid haft små Adidas el liknande. De har dock jård sula och jag anser att de är gsnska dåliga då), skinskor (av modellen Kavat no 1, för de är söta!)
Jag skulle inte posta där, jag skulle rätta ett stavfel...
Ett par tygskor (Converse, också presenter), och ett par sandaler med täckt tå.
Vi använde samtliga när G var 1-2 år, men kanske inte skinnskorna så jättemycket, de hade vi mest för att springskorna var sådär till dagis. Så har man en bättre sådan sko som man kan ha både på höst/vår och sommar så räcker det. Men jag tycker fortfarande att det behövs både tygskor och sandaler på sommaren, så man har att byta emellan.
Äh, va fan! *bitter förlorare*
Appa, pappa, stopp här nu. Jag ber att få påminna om att jag också var med i orginaldiskussionerna av Kollektiv Paradiset (för att få glädjas åt Älgens julpynt eftersom Herr S vägrar mig en egen Olle) och jag önskar behålla min plats i kön. Jag bor iofs inte innanför tullarna, men dock i Stockholms Stad...
Det verkar som man måste bidra med ngt till kollektivet. Jag kan... Eh... Tja... Sno provrör från jobbet. Vi kommer aldrig ha provrörsbrist! Jäj!
Stramalj:
Jag tror inte Jemema känner till er historia och att du hänger i en annan tråd. Och jag förstår verkligen att du är ledsen och frustrerad. Kanske speciellt nu efter den här magiska gången. Men ja... Kram, iaf!