• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Asap - Kortare, visst. Men ska man ha verkligt åka av ska man ju till Gällivare/Kiruna/Pajala där det kryllar av dem...

Jag tycker fö att den mest klockrena beskrivingen av lesdadianismen går att finna i Populärmusik från Vittula. Där beskrivs religionen som ett livslångt motlut på en vandring mellan två norrlänska byar. Och precis, precis när man rundar ett hörn och känner Nu, nu är jag framme! så dör man...

min egen erfarenhet av lestadianer är starkt begränsad, men i de fall den existerar ändå god. Vi har nämligen en sak gemensamt - Vi har inga gardiner. I mitt fall beror det dock enbart på slöhet...  

• Somnat

G får 200 mL välling varje kväll. Och han dricker den fortfarande som när han ammade, dvs med tungan som skydd över tänderna i nederkäken. SÅ gulligt. Han älskar sin lelle. Tidigare fick han 250mL, men vi drog ner det för ngn månad sedan och han verkar inte bry sig. Ibland (även tidigare) ber han om mer, men är det slut är det slut. På något sätt känns det inte bra att spänna ut magen så mycket på en gång. Fast det är kanske bara inbillning..

• Somnat

Och jag säger också Tripptrapp. Vi böt väl i den vevan du nu beskriver. Var nog ett år sedan, dvs när G var 1,5.

• Somnat

Jemema:
    Börja med en billig. Vi har en 25:- IKEA-potta som fungerade utmärkt i ett år. Nu har dock G fått för sig att den har hårda kanter och vill inte sitta där utan föredrar designpottan som förvisso är sjukt snygg ,men totalt opraktisk. Iaf för de barn som har snopp... G har alltid vägrat att sitta på extraring, trots att vi har en och erbjuder. Så köp billigt och testa vad som går hem bäst!

• Somnat

Älgen:
    (Vad glad jag är att jag får kalla dig Älgen officiellt! )
    Håller helt med dig. Sedan G hade sin "pott-period" i höstas så vägrar han ens sitta där. Men det kommer. 3-åringen som jag tog hand om i USA vägrade iofs inte sitta på pottan, men gjorde inget där heller. När hon skulle börja på camp var hun tvungen att vara torr och camp-starten närmade sig med stormsteg. Till slut blev mamman desperat så hon tog av barnet blöjan, sa till henne att säga till när hon behövde gå på toaletten och efter det hade hon bara en olycka. Flickan var redo, helt enkelt.

Så det kommer. "Om inte annat så till de skaffar sig en seriös pojk/flickvän", som min labbass brukar säga. Ligger nog en hel del i det...

Men jag förstår att det är jobbigt att folk frågar. Som tur är har det inte hänt mig, för jag skulle bli sur..

• Somnat

Å inte "likamed", "större än". Ja, eg allt från "mattetecknen", tror jag...

• Somnat

Skaloverall is tha shit! Så lätt att bara "hälla ner" barnet i. Byxor o jacka är så bökigt när de inte hjälper till själva. Dessutom tycker jag overall är sötare och det är ju viktigt!

• Somnat

I ord är de dyra, men jag kloer off season. Betalade 400:- Klart värt!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13