30+ med första barnet 1-3 år, del 13
www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/30plustradar...
Lime:
Måste man gå via bvc om man ska få en celiaki-utredning, då? *noll-koll mamman*
Vi kör samma som Assar, men de korta. Har alltså overallen utanpå för att förhindra att de glider/dras av. Eller, ja... Vi ska köra. När snön kommer...
Galia:
Vi köpte våra (fast korta, då) på Naturkompaniet. Kanske finns längre (fast mindre, då då...) där eller på något annat ställe. För, ja - 3-4 år blir för stort. Vantar ska inte vara för stora, då blir de klumpiga och man vill ta dem av sig. I alla fall brukar jag känna så när jag får på mig mannens handskar...
Norrland:
men det går fortsatt bra att kalla dig Norrland? Tills jag vant mig, alltså? Såg förresten att du skapat en kalendertråd. Bra jobbat!
ALLA (fast främst de i Stockholmsområdet, då):
Det planeras lekdate den 11 december. Mitt i julruschen! Men det kommer gå bra ändå eftersom det är typ 3 månader mellan 4:e advent och julafton så vi kommer hinna göra allt då! Anmälan och övriga upplysningar finns i Fikatråden. Och med "övriga upplysningar" menar jag inte tid och plats, för det är inte bestämt.
Johlinn:
Heja E! Och Heja Es föräldrar som kämpat på så!
Jag ville bara tala om att jag är väldigt bra på att baka kanelbullar. I alla fall kanelbullar som luktar väldigt gott. *lämnar lite utrymme där nu kan komma med beröm*
Vi tog bilder till julkorten idag. Förra året när vi var hemma till jul fick vi tomtenissekläder av kusinbarnen. De var GIGANTISKT stora, kommer jag ihåg. När jag nu tog fram dem såg jag att det var storlek 86/92. Med andra ord är de korta både här och där... Det är tur att allt klär en skönhet!
Kloka ord om döden. Det är ett så svårt ämne även för vuxna, att göra det begripligt för ett barn känns så väldigt, väldigt svårt...
Och så känner jag mig som en väldigt ytlig människa som kommer in och berättar att jag har haft en jättebra dag...! Fick massor gjort på jobbet, satt i möte med två från administrationen på mitt jobb som berättade att de förstod av min chefs sätt att tala om mig att han har väldigt stort förtroende för mig. Kul!
På eftermiddagen fick jag ett mail av min "mellanchef" (jag rapporterar och bollar saker till honom, men han har inget chefsansvar för mig i ordets rätta bemärkelse) med en presentation av appar till fån/padda som kan vara nyttiga i jobbet (hur man lätt administrerar alla rapporter vi läser, etc. Han har skämtat om att han har beställt en padda till mig i några veckor, så efter mailet svarade jag honom att "Nu är det bara paddan som saknas! ". Då svarade han: "Du kan gå upp till administrationen och hämta en!" Jag trodde han drev med mig, men det gjorde han inte. Så nu har jag en egen (som håller på att uppdatera as I write )!
Det var jag som hämtade G, och efter att jag gjort det åkte vi till Skärholmen för att köpa party-attiraljer till helgen (läs: Strumpbyxor och halsband till mig). G fick leka med klossarna inne på Pop, men ville leka med tåget också. Det som finns på Pop i Gallerian i city, allstå... Lite svårt. Vi styrde kosan mot Madia Markt i Heron City istället så G fick leka med fontänen utanför (man kan styra hur vattnet sprutar med olika knappar) och jag köpa ett tangentbord till paddan.
Sedan åkte vi hem, och här fanns allt som jag beställt från ebay plötsligt i brevlådan. Hurra!
Och så lite träning på det. En intensiv och mycket, mycket trevlig dag!
Ska bara testa ett inlägg från paddan innan jag går och lägger mig...