30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Jag har inte alls fattat det här med allmän förskola - Vad är det egentligen? Är det något som är aktuellt bara om man har syskon? Eller något avgiftsfritt som alla mellan 3-6 år har rätt till? Dvs är det möjligt att ta ut bidraget (som jag inte vet vad det är, bara att det inte är högt) för att man vårdar sina egna barn, och så har man möjlighet att ha dem på förskola också? Eller är det bara en smidig grej för de som har småsyskon och ändå inte får ha mer än 15 h så då är det onödigt att betala något alls?
Eller är det kanske båda alternativen? Låter ju mest logiskt när jag tänker på det...
Fisken:
Det är väl så att förskolan sällan informerar om regler. Tror det var Cissi som av en händelse fick någon info om förskoletiderna för A när G var ny/på väg?
Jag har ju "fått" en ny telefon, så för att kompensera att jag sitter och petar på den började jag med julstöket igår. Fixade tre julstjärnor (lampor) till fönstren i vardagsrummet, beställde den första julklappen, inventerade julklappslagret (vi ger julklappar till syskonbarn och gudbarn med syskon) och köpte en julklänning till mig och julkläder till Gabriel. Och till er som tycker jag är knäpp så är det enbart för att jag hatar att stressa så jag brukar försöka ha allt julrelaterat klart innan december så jag kan ägna den månaden åt att dricka julmust och gå på alla evenemang som brukar äga rum då. Vilket påminner mig om att jag måste fråga om de firar lucia på förskolan.