30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Och Ela, nu är du min idol ännu lite mer!
Och Ela, nu är du min idol ännu lite mer!
Sweetie:
G (nyss fyllda 2, kille av medellängd) har 92 på sin PoP-overall den här vintern. Den är lite stor nu, men inte gigantisk. Tror det får bli en 98 på rean e jul, men ev håller den han har hela säsongen. Han hade 80 och 86 förra säsongen. Kanske hjälper det beslutet lite. Dock tycker jag att PoP funkar bra även om den är lång, pga det inre gummibandet. Ett luftlager värmer ju också bra...
Johlinn:
Elaka mamman! Stackars E!
Sarahkka:
De flest tillverkarna har modeller med dragkedja. Vissa sitter dock uppe på handryggen och har därför begränsad effekt. Man behöver också fundera på om man vill att handskarna ska gå över eller under overallen. Sedan är det väl ofta, men tyvärr inte alltid, så att "dyrare är bättre". Tex har Reima svindyra vantar, men många jag pratat med tycker barnen får kalla händer i dem.
Jada, jada...
Skulle du fråga vad jag ska sätta på G så svarar jag "under overallen, med dragkedja som går ner mot tummen, från Hestra eller Isbjörn (har inte bestämt ännu)". Men det är jag. Hans extravantar är iaf från Intersport. Kostade bara 100:- , har dragkedja men är knappast varmast/tätast.
På hösten har han dock galonvantar som går över overallen. Där behöver man inte tänka så mycket på kvaliteten - Det går hål i dem oavsett..
Är det någon som handlat "tjejkläder" på Lindex nyligen? Jag har inte handlat på Lindex på länge, men då var kläderna små i storleken så man behövde alltid ta en storlek större jämfört med tex PoP. Sedan var det ju den här jäkla grejen med att "tjejer inte behöver ha kläder med space i för de rör sig mindre än pojkar"-spektaklet som iofs borde medföra att jag bojkottar Lindex, men... Nu har jag hittat en fin färgglad tröja (http://www.lindex.com/se/barn/flick-86-122-cl/toppar-tunikor/6595107/Topp/?styleId=16151111) som jag vill ge G, men vilken storlek ska man köpa till någon som mäter 90 cm över havet och vars mamma inte tycker det är så fint med tröjor som sitter tight? 98 eller 104?
Det var mitt I-landsproblem idag, det. Nu ska jag ägna resten av kvällen att heja på Fiskens D! Heja D!
Ok!
Kalsonger, då? 86/92 eller 98/104? G har börjat potträna sig själv, så det börjar bli dags. Hemma går han nakenfis, men jag tror inte de är så pigga på det på dagis...
Jaha *hrm hrm* trodde de flesta här var runt 27. Oops
Närå -93 började jag 9:an så var alldeles för självupptagen (redan då) för att bry mig om vem som fick nobelpris.
Jag är också 27. Ibland blir hag lite imponerad av mig själv för vad jag hunnit med på de åren..
Milla:
Grattis på fädelsedagen!
Jag förstår att ni alla suttit som på nålar och väntat på att jag ska rapportera om mitt inköp. Det blev en 104:a. Visade sig att den var lika lång i ärmar och kropp som en 98:a på killsidan. Måste vara det där att det var en topp och inte i tröja. Suck.. Det enda roliga i historien var att två velourbyxor, en topp och en tröja kostade 227:-