30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Johlinn:
Ja, "Alla!"- kramarna gör livet värt att leva!
Johlinn:
Ja, "Alla!"- kramarna gör livet värt att leva!
Barba:
Heja J!
Lycklig:
Det är som Ela säger. FK har inget med kort sjukfrånvaro att göra. Sjukanmäl dig till arbetsgivaren!
Vi är inte så avancerade efter dagis. Jag gillar inte lekplatser då jag har så svårt för det där kallpratet med okända föräldrar, så vi går till bibblan (byter böcker var tredje vecka eller så), tittar på "Skopa!" då de ju bygger om centrumet där vi bor och det finns gott om det mesta i stora bilar-väg, handlar (G är så söt när han lyfter upp varor på rullbandet) eller hänger på gården (det finns vatten lite överallt där. Det är roligt!). Är vi inne läser vi böcker, sjunger sånger, "Bygga högt torn!", tittar på Bamse, målar med vattenfärg, gör ngt med lera eller lagar mat. Och så gör han sina grejjer medan jag gör mina (vilar/tvättar/mailar) också, så klart. Jag är inte med honom jämt även om jag alltid är i närheten.
De flesta av er (läs: Alla förutom Fiolina) känner ju inte Herr Somna på Fejjan, så ni kan inte ha läst historien han la ut igår när jag skulle iväg och instruera. Till historien hör att vi tränar/instruerar ju-jutsu och G brukar vara med emellanåt. Mao ser han oss slåss, falla, bli attakerade med tillhyggen såsom påkar, etc. I början tyckte han inte alls om att folk slog på mamma. Så till den grad att han började gråta. Men han har vant sig nu. Kanske lite väl mycket... Till historien hör också att han kallar sig själv Bame.
Jag håller på att ta på mig träningsdräkten när G kommer in:
-"Mamma tjäääna!"
-"Ja, mamma ska och träna."
- "Mamma ramla. Banka påk!"
-"Mmm..."
Varpå G går fram till garderoben, plockar fram en (vadderad) påk och slår mig i huvudet medan jag knyter skorna.
-"Bame banka påk!!"
Hur är det man brukar säga..? "Som man bäddar..."
Är Two-way och Hi-way samma? Trodde Hi-wayen var smalare upptill?
Mrs Fisk:
Om det känns bättre så köpte jag årets overall på mellandagsrean förra året... Fast det var ju så sjukt så det har jag nästan förträngt. Men tack för upplysningen - påminner mig om att det är dags att lägga ut förra årets utstyrsel på Tradera...
(Och så har jag lagt till dig i mina listor på Fejjan, så nu kan du tjuvkika på kort. Inser dock att jag inte har så många nytagna, men, men... Jag kikade på D och han var en riktig sötnos. Men 110 i overall är ändå stooort!)
Mrs Fisk:
Nej, vi norrlänningar vet ju att det är bra med "lite" luft innanför som värmer...
Juni:
Jo, det är vi, för jag brukar se bilder på H när hon lever livet. Jag heter som ett skolämne i efternamn. Men det är inte säkert att du ligger i min bild/statusuppdateringsgrupp. Lägger jag till via telefonen kommer man inte med och det har jag inte tänkt på förrän nyligen.
Juni:
Jag brukade blanda ihop folk i trådarna (ffa Pysslig o Lycklig då de har rosa avatarer), så jag kastar ingen sten utan sitter lugnt o stilla...