• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Johlinn:
    "Home Economics" faktiskt. Jag kanske inte nämnt att jag har dubbelnamn?

Oyra:
    Det finns en 30+-tråd på Fejjan (tom puckon vet väl att FB är Fejjan. Eller? Oj, nu blev det komplicerat..) som bla Ela är admin på. Bli insläppt där så hittar du många o reaten hittar du bland inläggen till de du redan hittat

Pyttis:
    Kul!

• Somnat
    oyra skrev 2011-08-24 19:46:12 följande:
    Ela lär inte vara admin på Fejjan, eller har jag missat nåt? 
    Ela rules the world, har du missat det...
    "Du skall icke skriva och å samtidigt" ska bli min nya paroll!
    Billabong skrev 2011-08-24 20:10:18 följande:

Nej, Ela är ju top secret och finns inte ens på Fb, så hon är definitivt inte admin i gruppen där.

Jag ändrar min nya paroll till "Du skall icke gå och tänka samtidigt" Eller kanske "Du skall icke tänka. Punkt"

Undra vem jag blandade ihop Ela med nu...

Håller med om att gruppen är väldigt inaktiv, men det gör ju inte något så länge det är aktivitet här. Ett sätt att hitta folk, bara. Ett annat alternativ hade ju varit att ha en lista bland de trådar vi har här som kräver medlemsskap, men då skulle man behöva rådda med det och... Nej, jag skulle inte tänka, så var det ju!
    Billabong skrev 2011-08-24 20:10:18 följande:

Insåg nu när jag kollade upp gruppen att jag inte är vän med flera stycken där... Så jag kommer nog slänga iväg ett par förfrågningar. Tar inte illa upp om ngn nekar.      

NU förstår jag vem du är. Du blev godkänd bara för att vi hade så trevliga gemensamma vänner!
  • Somnat
    Blomsteröga skrev 2011-08-24 20:58:14 följande:
    Ateragram, Du han före jag tänkte samma sak
    Och du hann före mig. Jäkla middag att komma emellan!
  • Somnat
    Resande skrev 2011-08-24 20:59:05 följande:
    Tror vi har fler smygläsare än Tjet.
    Jo, det har vi ju. Sedan är man ju olika aktiv i olika perioder. Jag har haft en lång iFån-period, och då blir det mest korta inlägg om ens nått. Men man har ju full koll på vad som skrivs i alla trådarna. Bättre än när man sitter vid datorn för då börjar man skriva och så kommer man på ngt som man bara MÅSTE kommentera och så har all tid man har gått åt.

Men nu börjar snart min assistent, så då borde jag kunna kommentera från jobbet som folk igen! (Dvs lite som tidigare idag)
  • Somnat
    Ela skrev 2011-08-24 21:24:40 följande:
    Men hörrni. Allvarligt. VAD ska jag köpa till min man i födelsedagspresent? Han fyller år på tisdag och jag är strandad på Gotland med tre barn till och med söndag så jag har lite...kort om tid kanske...
    Men det var väl du som gav mig en massa bra förslag på "skämma bort honom"-grejjor. Han fick en behandling på Barber & Books (delvis för att jag älskade namnet) och ett par helkroppsmassager. Presentkorten satte jag in i "Boken om OKEJ" som jag råkade springa på. Han är svag för 80-talsmusik, mannen min. Vi har inte det gemensamt...
  • Somnat

Jag hade blivit glad åt en padda. Jag kommer tex att bli glad åt den padda jag planerar att ge till G...

Inne? Jag förstår inte frågan. Tur att det finns andra i tråden...

Själv hade jag velat ha den där provkörningen av en Ferarri som de gör reklam för på stan. Eller en weekendväska.  

• Somnat
    Ela skrev 2011-08-24 21:49:13 följande:
    No way att han får en weekendväska i alla fall!

*gräsänka*
    Lol
  • Somnat

Blomster:
    Runt 400:- är nog vad man får ge i ordinarie pris ute på stan. Lindex mfl brukar ha byxor för just under och jacka för just över 200:- Kanske är set lite billigare o så finns det ju ofta koder som gör att man kommer ner i pris. Men om man bara "plockar upp" ngt har jag 400:- som riktmärke för ett set. Vilket jag tycker är dyrt. Som tur är är min nya shoppingsport (dvs jag flrsöler hitta det jag vill ha så billigt som möjligt. Det slutar säkert med att summan blir lika hög i slutändan, för G lider ingen bruat, om man säger så) barnkläder. För 10 år sedan var det filmer. Tiderna förändras..

Och vad skulle man göra med sin tid om man inte tjuvläste?

• Somnat

Sarahkka:
    Vilka vinterkängor som är bra beror mycket på vilken sorts fot hon har, dvs smal eller bred. Svårt att råda när man inte vet det.

G har breda fötter. Förra året hade vi Kouma. Lätta att ta på, lätta att ha på sig, varma som 17 (det är var ungarna i Kiruna har, så..) och andas. Dock inte vattentäta, dvs bör inte has när det är slaskigt. Men är det plusgrader skulle jag rekommendera fodrade gummistövlar alldeles oavsett. I år har vi köpt Kavat. Kommer inte ihåg märket, men det är fodrade läderstövlar, dvs lite tyngre.

Har man breda fötter kan även titta på Viking vad gäller de mer etablerade märkena. Dock fungerar inte Superfit alls.

Jag har hört att Coops Friends-kängor är bra för det pris man betalar (300:-, 400:- för overallen, de har kommit in nu), men jag vet inte vilken typ av fot de passar. 

• Somnat

Grammis:
    De Vincentskor vi haft har vi gett bort allihop pga att de är så smala. Och Superfit, som sagt. Jag har dålig koll på de smala, men som sagt räknas inte Kavat o Viking dit.

Sara:
    Smart med keps! Dock tycker jag att barn i sydväst blir gudomligt söta. Iofs kan ju inte trådbarn bli sötare, så gör drm är ju keps utmärkt!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13