• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Piggley Wink skrev 2011-08-29 18:50:27 följande:
    Men fick inte coops vinterkängor jättedåligt i tester förra året?

Är coops overaller bra? Tror att N behöver en extra i år, han är förmodligen lite större än H var sin första dagisvinter. Vi har jacka och byxor samt overall i 80 samt 92... De ärvda emellan var rosa med blommor :/
    Kängorna har jag aldrig läst ngt test på. Går enbart på hörsägen. Men overallerna brukar få utnämningen "mest prisvärda". Iaf de senaste två åren. De är i bävernylon så de är slitstarka. Men jag har ingen egen erfarenhet av dem heller. Däremot har G deras vanliga stövlar. De är vattentäta så de kan jag rekommendera! Billiga är de, också.
  • Somnat

Gröna Villan i Älvsjö tycker jag är bra. De har både märkeskläder o från de större kedjorna. Och massor med leksaker/ spel.

Jag har inte varit på En gång till själv, men enl ryktet har de massor och billigt, men i princip bara uttvättade grejer fr stora kedjor. Och de tappar fort färgen, tycker jag...

Sarah:
    Viking har kängor i Gore Tex så de andas o är vattentäta. Och Kavat är ju i skinn, som sagt.

• Somnat

Norrland:
    Misstänkte att det var ngt sådant. Har ärvt av kusinbarnen (som tycker du bor i södra Sverige), så ngt måste den ju vara bra för. Fast kanske inget skriande behov här nere, då...

• Somnat

Just det, ja:
    Jo, vi har fixat overall. Blev PoP. Aldrig Bäst i test men alltid nland de bästa plus att reklamation aödrig är problem om det skulle behövas OCH andrahandsvärdet är bra.

Dramaqueen? Vet jag inte vad det är. Inte krokodiltårar heller. Hedersord!

• Somnat

Alltså, jag vet vad det är rent teoretiskt om jag skulle behöva använda konceoten ngn gång, men jag har aldrig sett det utföras i praktiken av min (nyss fyllda!) 2-åring. Nej, då!

• Somnat

Passar på att tacka Pysslig för Timberlandtipset även här! De fanns ner till storlek 25 (innermått c:a 15,5 cm) i butik. Jag skulle bedöma dem som väldigt normala i fotbredd. G kan ha dem, med de har inte överdrivet m svängrum vad gäller bredden. G kommer nog bara att kunna ha sina den här säsongen, så då gjorde det inget att de bara kostade 200:-...

• Somnat

Barba:
    Fast... Betalade du 188 plus 750/2 plus Vincentskorna kan du ju inte säga att det var dyrt... Bra barnskor kostar ju en del så jag tycker du gjort en bra affär.

Håller med om att 25 är stort. Gs sommarsandaler var i 23 och hade växtmån. Nu 4 mån senare sitter 25 i samma märke som ett smäck. Och jag har 36/37 så snart kan vi låna av varandra.

Nu bio!

• Somnat

Norrland:
    Fins Gneus för så små? Det gjorde det inte tidigare. Jag har hört att de är topoen för de större!

Vi hade Kouma förra året - Fastnade ingen snö där. Varma o lätta. Timerland vet jag inte. De vi köpt nu är bara höst/vår.

• Somnat

Alltså, ni får ursäkta stavningen. Hastar iväg inlägg från fånen. Hoppas ni förstår vad jag menar ändå...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13