30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Norrlandssyster skrev 2011-09-04 11:39:25 följande:
Somna: Dom ska tydligen komma i mindre str i vinter. Dessutom relativt bra pris. Webbutiken öppnar på måndag om jag förstått det rätt och då brukar dom ha ett paketerbjudande.
Tackar för tips om Kuoma.
På så vis? Jag relaterar ju bara till vad mina kusinbarn i Kiruna går omkring i, och där dominerar Gneis stort. Delvis för att de "gör sitt jobb", delvis för designen som barnen gillar och delvis för att företaget är baserat i Luleå (eller däromkring). Men de barnen går from i höst i skolan allihop och när jag hörde mig för om deras ytterkläder (med baktanken att fungerar det i Kiruna fungerar det i vilken vinter som helst) sa det att de bara fanns i större storlekar så jag la den tanken på vänt. Men då ska jag definitivt kolla in Gneis. Till nästa vinter...
Det är fö från Kiruna-barnen jag lärde mig att Kouma är grejen (då från mindre barn jag kollade in på "stan" som värsta fluktartanten...). Men i år är jag vild och testar Kavat istället...
Sarah:
Man biter ihop och tänker inåt, precis som du är inne på. Och är man sjuk allihop är det helt ok att gå ifrån reglerna lite, tycker jag. Titta på film/youtube-klipp så länge det är intressant, äta isglass (går ju att göra egen om man är rädd för sockret), äta pannkaka flera dagar i rad om det är det man är sugen på, etc. Man är ju sjuk och det är synd om en, för 17!