• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Lycklig:
    Du kan vara i ditt hemmanät när du är utomlands, beroende på vilken operatör du har.

• Somnat

Barba:
    Usch, så otäckt! G föll ju på dagis förra veckan (han har dramatiserat "Ramlar!" varefter han lägger sig på golvet X antal gånger sedan dess) så jag har det i färskt minne. Glöm inte att symtomen kan komma upp till 6 timmar efteråt så kolla henne lite när hon sover om det hände hemma på eftermiddagen. Stackars lilla gumman!

Pysslig:
    Vad gör du här? Ge oss bebis NU!  

• Somnat

Barba:
    Bra! Jag blev lite orolig att du skulle tycka jag "skrev dig på pannan" eller så med min kommentar, men jag tror du förstår. Skönt att hon mår bra!

Pysslig:
    G mår toppen! Lycka till i morgon om du hinner in och läsa innan du lägger dig (och GÅ OCH LÄGG DIG om du gör det!

• Somnat

Det här känns ju som livsnödvändig info: Med uppdateringen av FL-appen kan man se smileys och bilder, men man får även en reklambanner längst ner. Och det går fortfarande inte att vända telefonen när man skriver. Det onda med det goda...

• Somnat

Johlinn:
    Ja, en dag ledigt är välbehövligt. Ge mig semester nu!

Vi hade en väldigt trevlig Midsommar. Inledde m lunch och jordgubbstårta hos Fiolina innan vi åkte vidare till en annan kompis (med STOR studsmatta) för grillning. 7 vuxna och 4 barn mellan 2 och 4 år var en ganska lagom, men högljudd, mix. Vi åt konstant mellan 11-20 och ändå blev det mat kvar?! G upptäckte en ny favvo också - Vispad grädde!

Fast eg inledde jag dagen med att jobba. Jobbar på ett STORT ställe. Mötte inte en själ förrän jag var på väg därifrån. Då mötte jag två kinesiska gästforskare m barn plus en MASSA packning. De stod och väntade på bussen för att åka hem. Ett sommartecken så gott som något!

• Somnat

Grattis till platsen, Hormonstinn! Hur är det ni löst barnomsorgen nu? Har ni fortfarande barnflicka?

Lycklig:
    Har du varit in på Uppdateringar i App Store i fånen (eller via datorn)? Finns inte uppdateringen listad där?

• Somnat

Lycklig:
    Jag ser aldrig uppdateringar automatiskt om jag inte gått in på App Store. Gör jag det, även om jag inte är inne på Uppdateringar, syns antal program som kan uppdateras när jag går ut.

Håller med om bannern. Man blir inte sugen på Sparbanken, iaf... Tur att den inte blinkar och har sig! 

• Somnat

G fyller 2 om några månader. Idag kom jag på att det kan vara en bra grej att spruta ner luftrensarsprey i blöjhinken. Bra jobbat! Typ...

• Somnat

Jo, det finns. Köpte för ett par månader sedan då G kräktes i bilen men kom inte på att använda det i hinken förrän nu. Det ska alltså vara en sådan som eliminerar (binder) lukt, inte bara ngt typ av luftfräschare. Nu kommer det inget förutom en svag doft av citron när man lyfter på locket, och luktar inget när man stänger. Och det är klart att det doftar citron och inte hallon, G är ju trots allt en grabb. Hö, hö, hö.

(Ja, men ska ignorera de sista meningarna)

• Somnat

Cissi:
    Alltså, det är vanlig Glade. Vårt exemplar kommer från Willys. Inte mer exotiskt än så... Men som sagt - sådan sort som även eliminerar lukt, inte bara tillför "lukta gott". De är lite dyrare. Tror flaskan gick loss på 32:- eller något sådant...

I helgen pratade vi om saker som luktade skunk och då sa Fiolina att man kan ställa ut skiten i solen också. Bra nu under sommaren när man åker bort. Och med skiten menar jag hinken. Inte blöjor med innehåll...

Marge:
    Vad är ni förena ena som vill ha koll på var er son ska vara i höst redan nu?! Jag sätter en femma på att ni inte får höra något förrän i mitten på aug då de kommer tillbaka från semestern, så får ni å andra sidan höra att "varför är ni inte här? Ni hade ju plats från igår!".

Igår hörde jag G säga "Pappas!" och när jag hittade honom satt han uppflugen på köksbordet där han hade satt på sig mannens läsglasögon. Sedan flyttade han ner glösögonen på nästippen (så som mannen har dem) och sa "Pappa!".  Haha. 

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13