30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Hanya:
Absolut inte! Det är det bästa namnet. Helt opartiskt, alltså!
Skönt att skruttan sover som hon ska igen.
Hanya:
Absolut inte! Det är det bästa namnet. Helt opartiskt, alltså!
Skönt att skruttan sover som hon ska igen.
Har ni nyktrat till nu?
Här har vi just läst "Är det dags" för tredje gången den här morgonen (G är inne på sin 4:e vid mina fötter). Den är verkligen SÅ bra tycker vi båda. Är han här?, frågar jag. NEJ!, ropar G. Och så blir han så lycklig att han klappar händerna när Han äntligen kommer. Fin bok!
Och i em ska jag snusa nyföding. Vilken toppendag!
Nu har jag snusat färdigt. Bebis alltså. Vad de är ljuvliga när de är alldeles nykläckta. Och så små! Jag gav henne en body i storlek 68 och mamman såg alldeles förskräckt ut. Ungefär som jag såg ut när hon gav nyfödde G en body i storlek 74... Och hon har ändå två sedan innan, så det är ju inte som att hon inte vet att de växer.
Sedan var vi på IKEA och köpte en trapppall till badrummet. Less på att hålla upp G varje gång det är dags att tvätta händerna. Och så åt vi köttbullar med sås till Gs stora förtjusning. Tyvärr somnade han i bilen från Värmdö till Kungens kurva, så nu är han inte så intresserad av att somna om...
Och jag skulle ju jobba lite, ja. Inte konstigt att jag sitter här!
Barba:
Nu förstår jag allt bakande...
Kate:
Glömde säga det tidigare: Roligt att se dig! (Och tack för boktips! )
Var det i den här tråden vi diskuterade var man kunde se jämnställdhetsbonusen i deklarationen? Kom vi fram till något?
Totte bakar är bannlyst här. Herregud - Inget bakpulver. Så kan vi inte ha det!!
Närå. G älskar Totte. Så pass att när jag tog undan de två böcker som det är dags att lämna igen till bibblan letade han rätt på dem och ville läsa.
Fio:
Du kan titta efter Är det dags på bibblan annars. De har den här, såg jag.
Lycklig:
Japp, G älskar IKEAs köttbullar... Jaja. Helt onyttigt är det väl inte.
På tal om IKEA så har de förresten börjat sälja tygfrukt/grönsaker/bakverk/frukostbricka a la Bombadill. 79:- för ett set. G fick grönsakssettet så nu står han och skär morötter med mig när vi lagar mat. Lite väl verkligt blev det när han fick tag på MIN skalkniv...
Idag bokade jag flygbiljetterna till mina föräldrar till jul. Det kostar ju en del när G har eget säte, så det fanns ingen anledning att vänta längre. Trodde dock att jag skulle komma riktigt billigt undan om jag dessutom bokade sommarens tågresa till Göteborg så här i god tid. Men attans vad dyrt det är att åka tåg! Jag tittade iofs bara på X2000 då de extra två timmarna på mindre bekväma stolar inte lockade nämnvärt. Fast nu lockar inte tåg öht. Det blir nog att hyra en stor bil istället. Vi har ju en Toyota Yaris utan A/C och det känns inte aktuellt att använda den till några bilsemestrar...
Jag har inte fått mitt slutskatteebesked så jag loggade in på Skatteverket av ren nyfikenhet. Jag ska få tillbaka 11000?! Jag trodde att man alltid fick kvarskatt som föräldraledig? Nåja. Säg den lycka som varar. Mannen skulle betala tillbaka 11000:-
Tack för info om jämnställdhetsbonusen! Då sitter jag lugn i båten.
Hej!
Är det någon i tråden som har en pojke född 2009, saknar födoämnesallergi i familjen och vill ha två biobiljetter?
Det är till en studie (inte min, så det borde vara ok att skriva här, tycker jag?) där vi var tillfrågade att vara med, men mannen är allergisk mot nötter och lite sånt. Man ska (anonymt) svara på frågor ang sjukvårdskostnader i familjen, om jag förstått saken rätt.
Inboxa mig om ni är intresserade.
(Har ni barn mellan 14-18 år så får ni också vara med... )