• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Barbabok skrev 2011-03-27 21:01:45 följande:
    Jag har "fyndat" vårjacka åt J, Lindex har 25% på sina jackor (bara Internet, vet ej?) samt 10% på Online shopping till och med imorgon, så denna blev det, för 288 inkl. admavg. på 19kr då.
    Jacka - 100% Polyester
    ...å är man med i Lindex Club så får man ytterligare 50:- rabatt om man handlar för över 150:-. Kan leta upp internetkoden om ngn är intresserad.

G är inte intresserad av att välja kläder. Han vill helst gå naken...
  • Somnat

Fiji:
    Jag vet inte alls vad man gör. Men Pyttis förslag om familjerätten låter helrätt. Det finns ju en ålder när barn får bestämma själva om de vill träffa föräldern eller ej, har jag för mig. Annars behöver man väl kanske samla bevis eller något. Men det kan säkert familjerätten ge mer info om. Jobbig situation, i alla fall. Stackars barn!

• Somnat
    Ela skrev 2011-03-27 21:29:51 följande:
    Vi vet. Voff!

Fast han vill gärna ha skor på sig...?!

Hur är det med dig Ela - Fortfarande försiktigt optimistisk? 
  • Somnat

Vad har man för ursäkt att ha choklad hemma om man har ett helt normalviktigt barn? Som inte äter choklad...

/Tack på förhand.

• Somnat

Hanya:
    Det bästa just nu är att idag acceptera att det är som det är, och sedan vrida henne en kvart i taget dagarna som kommer. Tror jag. Det kan ju vara så att sommartiden sammanfaller med ngt inlärningssprång eller liknande som gör henne extra mammig. Då får man bara komma ihåg att det är en faaaas. Det går öööööver!

Men om man inte ätit middag ännu, kan man fortfarande äta choklad då?

• Somnat

Det blev förrätt och varmrätt. Nu blir det choklad och läsande av One More Slice. Mmmmm... Cheescake...

• Somnat

Är det förresten bara jag som blir förvirrad ang i vilken tråd man skrivit vad? Eller kommenterar i en annan än där man läste vad man kommenterar om? Jag måste fixa min dator...

• Somnat

Vi lyckades med konststycket att vända G på en dag och dessutom sover han till lite efter sex istället för strax innan sex som innan helgen. Jag vet att även bra perioder är en faaas. Men jag njuter!

Juni:
    Jag har också samma uppfattning som de andra - Det går att få av medicinska skäl. Jag har dock inte de behöven.

Håller dock med Marge om att det är konstigt hur kroppen förändras. Jag gick också upp sjuttinutton storlekar under graviditet/ammning (bristningarna som kom när mjölken rann till är inte att leka med och jag tyckte smärtan var i paritet med själva förlossningen) fast nu är brösten fortfarande lite större än innan. Och något, ehum, längre... Jag har iofs fortfarande mjölk fastän det var snart ett år sedan jag slutade amma. När försvinner det? Dessutom har jag fått något som liknar en normal menscykel nu, om än 35 dagar lång. Det är skitjobbigt att ha mens så ofta, ju! Och jag har fått mensvärk. Jag trodde iofs att mensvärk gjorde ont i magen, men min sitter i botten på bäckenet och känns bara när jag står. Då känns det som när man suttit på något hårt för länge. Som träsmak i rumpan, helt enkelt. Inte så ont. Mer irriterande. Jag klagar inte på det heller, jag tycker istället synd om er som har mens en gång i månaden och riktig mensvärk - Hur 17 står ni ut? 

• Somnat

Jag fick tillbaka mensen efter tre månader (när jag fortfarande hade öppna sår efter förlossningen), så ammning fungerade inte på mig. Graviditet var rätt effektivt, dock!

• Somnat
    asap skrev 2011-03-31 12:26:30 följande:
    Men då kan hon ju också köpa två mössor och sy ihop istället..
    Du kommer att klara dig ypperligt om kriget kommer...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13