• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Jag skulle rekommendera er att pröva tre med kontantkort först. Det är inte alltid täckningen är som utlovat...

• Somnat
    Gladhannapanna skrev 2011-05-01 18:21:15 följande:
    Somna: vi har redan dem som mobiloperatörer och är tillräckligt nöjda med täckningen där vi brukar vistas.
    Då skulle jag köra - De ligger ju bra i pris! Rent funktionellt vet jag dock inte hur det där med växeln funkar, men 3:s kundtjänst är relativt bra att ha att göra med när något struar (har bytt från 3 två gånger så jag har talat med dem en del... )
    johlinn skrev 2011-05-01 17:29:26 följande:
    Kyss sötis-E. håller fram den trasiga ballongen  och säger omväxlande  "låsa" och "nong"... Pappa kan inte laga den, inte mamma heller...
    Meh, här lär han sig prata en massa, men till vilken nytta? Fixa - NU!

• Somnat
    chiqita skrev 2011-05-01 21:52:14 följande:
    Någon som känner igen sig?

dl.dropbox.com/u/8855808/jag_kan_inte_sova.mp...
    Vad duktiga ni är!

Jag berättar inte hurvida jag känner igen mig, dock...

Lime:
    INTE starta mitt Tradera-beroende igen! Jag fick gå på de-tox efter att jag handlat Gs vinterkläder förra säsongen...

Igår bokade vi sommarens semester. Vi är lediga tillsammans fem veckor (juli + 1:a veckan i augusti). Första veckan är det träningsläger, andra veckan åker jag till Toscana, tredje veckan åker vi alla till London. Sedan hemma en vecka innan vi åker till syster i Göteborg. Jag bokade in oss på ett femstjärnigt hotell i London som jag lyckades hitta ett bra pris på. Jag antar att det kommer att bli lite mer hotell-häng än man är van vid på semestern och jag ville att det skulle vara trevligt. Priset var helt ok. Det var dock (fortsatt) INTE priset på tåget till Göteborg. G åker ju gratis men de vill ändå ha 5000:- för en ToR biljett?? Det är alltså 20% dyrare att åka tåg mellan Stockholm och Göteborg, än att flyga mellan Stockholm och London. Är det verkligen rimligt? Och nu ska de ha släppt sommarbiljetterna. Det är ju för tusan samma pris som när jag försökte boka för en månad sedan.

Så, nu har jag gnällt klart! Eller, vem försöker jag lura... Men nu ska jag jobba. 
  • Somnat

Kate:
    Jag har inte heller varit där sedan jag var 14. Men det är ju bara ett par år sedan, vad kan ha hunnit hända?!

Sedan hoppas jag att det var orimligheten i SJs priser o inte mitt skryt om vår semester som var det som framgick av inlägget. Sedan har jag inte för vana att bo på 5-stjärniga hotell, eller hotell öht, så lite skryt var det..

• Somnat

Jag kanske inte ska svära över SJ riktigt ännu:

"Köp sommarresorna nu! För resor under perioden 15/6-14/8 finns det extra många billiga biljetter. Biljetterna kan köpas tidigast 90 dagar innan avresa."

Big shame on me som bara läste de två första meningarna. Men inte är det väl bara jag som tycker att mening två och tre motsäger varandra om man redan nu är intresserad av att resa närmare den 14/8?

Sarahkka:
    Om du inte märkt någon skillnad mellan skorna betyder det att A har praktiska fötter och då är hon bara att gratulera. Gs fotvalv är så höga att snörskor fungerar bäst och så breda att lilltån skulle behöva kapas för att vissa modeller ens skulle kunna gå att få på.

Usch, vad hemskt det lät! Fick mig att tänka på den där scenen i Förväl min konkubin(?) när hon kapar av sin sjätte tå. Fy! 

F.ö häller jag alltid över Gs sugrörsdricka till hans hårda efterrättsmugg för att undvika kladd. Alla två gånger han har druckit sådan. Och det heter "Alla två". Det har G sagt och han är söt så jag litar på honom!  

• Somnat

Fiji:
    Usch, man blir ju orolig så snabbt när de inte får i sig vätska.. tur att glass fungerade.

Vi har tyvärr inte den lätta, snabbt övergående magsjukan på halsen. I morse kräktes han av vatten så nu är det vätskersättning var 5:e min som gäller. Stackarn gallskriker av hunger, men mat funkar ju inte... Nu är jag på väg hem för att lösa av.

• Somnat

Cissi:
    Jag har koll på att det varierar lite beroende på modell... Men de är runt 146-7 mm i storlek 23.

G har 132 mm långa fötter och alla i storlek 23 som vi provat har funkat toppen!

• Somnat

G är bättre, förresten. Har fått först vätskeersättning och sedan proviva med spruta var 5:e min hela dagen. Kräkningarna har gått över till, ja... Han tolererar sprutan men vill inte dricka själv. Skumt, men fungerar det så klagar inte jag. Nu hoppas jag bara att vi andra slipper bli smittade. Jag ska gradera nästa fredag...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13