• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Ela skrev 2011-04-05 22:07:14 följande:
    Då är det ingen idé att du åker. Jag tar din plats.

Du är en riktig kompis!

Lime:
    Kl 2?!?

Olimpia:
    Vilken härlig helg ni verkar ha haft. En sådan som man kan leva länge på. Stackars M som har eksem som kliar så, tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av det. Eller tyvärr kanske man inte ska säga, men, ja...

Marge:
    På tal om barn och medicin - Fortfarande försiktigt optimistisk till Singulairen? Håller tummarna för att det funkar bra!

"Rita! Rita!" Ja, det kan ju vara roligt. Men varför är det bara roligt på bordet och inte på papperet? 
  • Somnat
    Piggley Wink skrev 2011-04-06 10:04:47 följande:
    Somna: Här är det roligast på väggen, bilen, fönsterbrädet och trappan Konfiskerade alla epennor så nu kan jag inte hitta dem själv 
    Smaaart! Eller, ja...  
  • Somnat

*har lagt till Bondgården som favorit på fånen*

G kallar fö min fån för "Voff!". Hans favorit är fortfarande klippen med valpen Kokos.

• Somnat

Cissi:
    Men det är viktigt att man som barn provar olika idrotter. Jag hittade inte jutsun förrän jag var 25, tex. (Tänk vad jag hunnit lära mig på bara två år! )

• Somnat
    ilja73 skrev 2011-04-12 20:48:42 följande:
    ego:
    O vaknade i går och var helt galen. Han ville ha nappen, fick nappen och slängde iväg den, skrek efter nappen igen, fick den och slängde den, ville ha frukt, ville absolut inte ha frukt, ville ha vatten, ville absolut inte ha vatten. Till slut var han nöjd med att sitta i mitt knä och lyssna på radio via TVn och titta på LG-loggan men när jag trodde att han somnat och försökte lägga honom började cirkusen igen. Han var nog vaken närmare 3 timmar. Tjohoo!
    Påminner om "Bäbis Ledsen":
    Titta Bäbis! Men hur är det fatt?
    Bäbis ledsen
    Vill inte ha nappen!
    Vill inte ha nallen!
    Vill inte dricka!
    Vill inte läsa!
    Vill inte äta!
    Vill UPP!
    Vill kramas. Vill bara kramas.
    Nu är bäbis glad igen

...eller ngt liknande..

Här har vi bindhinneinflammation. Först G förra veckan (och fortfarande) och idag fick även jag droppar. Ja, ja...
  • Somnat

"Aclock! Aclock!"

Haha. Det har tagit mig två morgnar att lista ut att det betyder "Utan lock!". Jag känner mig lite slö i huvudet..

• Somnat
    Ela skrev 2011-04-21 09:29:35 följande:
    Fan ta april!

T kräktes tidigt imorse...
    Har ni varit tydliga med att det faktiskt ÄR april?

Hoppas att det stannar med en kräkning. Inget man behöver som utarbetad småbarnsmamma. Speciellt inte till påsk.

Cissi:
    Jag har suttit och planerat packningen till påsk. Vi har ju väldigt liten bil och jag har insett att det kommer att bli svårt med två bilstolar. Kanske bäst att låta A vara kvar hos er på obsetämd framtid.. Vad säger du?
  • Somnat

Cissi:
    Tåget blir bra!

Persefone:
    Han är ju paxad. Men du kan få hälsa på honom när du vill!

• Somnat

Hej, hej!

Vi har varit i Mulle och Cissi-land över påsken. Det gick över förväntan att ha G med bland alla vita dräkter. Han älskade att titta på folk som tränade. Pekade och påpekade att de "Träna!" eller "Springa!", eller, när det var vapen inblandade, "Påk!". Det där med att böja orden eller använda fler än ett ord i en mening är inte riiktigt hans grej... Han hade en egen liten träningsdräkt som han sprang omkring i så det var inte speciellt svårt för honom att charma folk eller för oss att få barnvakt.

Igår var vi inbjudna till Cissi med familj. Första gången jag åt middag hemma hos någon på påsk på nästan 10 år... De bodde i alla fall jättefint. A var precis så söt som jag minns honom och G faktiskt ännu sötare i verkligheten än på bild. G höll dock på att äta den stackars familjen ur huset. Och när han inte fick mer mat på sin plats klättrade han upp på As stol och åt hans rester. Man blir så stolt...

På hemvägen hälsade vi på hos Gs farfar som faktiskt gick ut på en liten promanad med G, hämtade kameran och fotograferade honom och så. Undrens tid är inte förbi!

Nu ska jag och min träningsvärk slappa famför TV:n!  

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13