• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli
    phillie12 skrev 2011-05-10 20:58:37 följande:
    Jag tror stenhårt på dina embryon anljoos! Glad
    Tack :) Skönt att någon gör det... mitt tvivel beror på att det blev bara ett sånt nedslag för oss efter ÄP & ET. Fram till dess gick ju allt som på räls... inga biverkningar, och många äggblåsor. Så nu vågar jag liksom inte hoppas på något. Det enda jag klurar på är den där %-satsen som de nämde... på 46% chans. Om den gällde vårt specifika fall, med vår ålder, våra embryon osv. elller om det var generellt för de med vår ålder eller något annat kriterie som inte tog hänsyn till embryots kvalitet. Vad tror ni?
    Hade det varit VÅRT fall med de embryona som sattes in så är det ju ändå ganska stor chans och då kunde jag kanske våga hoppas lite iaf. Hade tänkt ringa, men har inte kommit mig för...
  • abovo
    anmaelli skrev 2011-05-05 15:19:16 följande:
    Vad härligt att ni lyckades på första försöket frugg! Jag hoppas vi är fler i tråden som ska få uppleva det :)
    Hur gammal var du då?

Får testa att föra in dem med den platta ända först nästa gång.

Kram!
    Jag var 27, min man 29. Vårt första försök misslyckades brutalt eftersom vi bara fick ut 1 ägg som inte befruktades. Nästa gång bytte jag till långa metoden och då fick vi ut 5 ägg varav 2 befruktades varav 1 delade sig som det skulle = vår underbara dotter! Varför jag får ut så få ägg vet man inte eftersom alla mina prover ser bra ut. Kan vara "bara otur" sa läkaren.

Vill också tala om att jag har en vän som för 7 år sedan satte in 2 "kassa" ägg (läkarnas ord) och dessa 2 kassa ägg är idag två söta pojkar! Håller mina tummar för dig, ge inte upp än!!!

Stor kram
  • Lillan15

Lycka till alla som RUVAR, och ni som väntar på ÄP/ET! Tänker på Er. Tänkte bara berätta en kortis om min situation. Fick ut 4 ägg. 2 befruktades, varav ett var dåligt, så jag fick tillbaka ett bra. Är nu i V. 35. Kramizar Solig 

• Meloti

VUL imorgon, nervös tänk om det inte hänr ett smack?

• anmaelli

Åh tack för positiva historier frugg & Toyota10! Det behövs :) Tänk om mina embryon blir 2 bebisar... det vore ju helt galet. Jag vet att chansen finns, även om den är liten.

Idag har jag till och från haft ordentlig mensvärk och haft hugg i nedre delen av magen. Känns lite tidigt att få mens redan väl? Hur räknar man, jag började med spray på dag 21, höll på i 3 veckor, sprutade i 2 ungefär så jag har eg ingen aning om när jag förväntas få min mens nu, nån som vet?

Kram!

Stor kram tebax!!

• anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-11 18:44:59 följande:
    VUL imorgon, nervös tänk om det inte hänr ett smack?
    Det tror jag absolut att det gör, imorgon vet du med säkerhet :) Varför tror du inte att det händer något?
  • Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-11 20:11:13 följande:
    Det tror jag absolut att det gör, imorgon vet du med säkerhet :) Varför tror du inte att det händer något?
    Jag tror jag är nojjig känns inte alls som detta kommer funka, men borde inte tänka så då % är skpliga juh!
  • anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-11 20:16:31 följande:
    Jag tror jag är nojjig känns inte alls som detta kommer funka, men borde inte tänka så då % är skpliga juh!
    Jag var inte ett dugg nervös förrän efter vårt lilla bakslag med embryon av dålig kvalitet.... så nu tänker jag nog mer realistiskt :) Berätta imorgon, men jag tror absolut att det går bra! Om inte annat får du bara fortsätta lite till!
  • Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-11 20:32:05 följande:
    Jag var inte ett dugg nervös förrän efter vårt lilla bakslag med embryon av dålig kvalitet.... så nu tänker jag nog mer realistiskt :) Berätta imorgon, men jag tror absolut att det går bra! Om inte annat får du bara fortsätta lite till!
    ja jag får tro att det går bra, den inställningen måste vi ju ha allihopa;)

Bra att du tänker så.

Man bara väntar på att allt ska vara klart så man kan få svaret och sen gå vidare hur det än blir.. TIDEN går allt för sakta ;)

Hörs imorgon sov gott kramis
  • anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-11 20:35:18 följande:
    ja jag får tro att det går bra, den inställningen måste vi ju ha allihopa;)

Bra att du tänker så.

Man bara väntar på att allt ska vara klart så man kan få svaret och sen gå vidare hur det än blir.. TIDEN går allt för sakta ;)

Hörs imorgon sov gott kramis
    Ja, tiden i hela IVF-svängen för alldeles för långsamt och värst är det efter insättningen fram till testdag... är på RD6 idag, puh!

Kram, sov gott & uppdatera imorgon hur det gått!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI