• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli

Idag mår jag illa som fan! Ligger jag ner och inte anstränger mig går det bra, men vid minsta lilla ansträngning blir jag supervarm och illamående kommit som värst nu på em/kvällen. Känns tidigt att det skulle ha med en ev graviditet att göra, men det är inget jag känner igen. Blir nog tjuvtest imorgon eftersom vi är bortresta på söndag. Huggen och molvärken har fortsatt idag. Detta är jobbigt. Ha en trevlig fredag! Känns som min kommer bli jobbig

• anmaelli

En liten uppdatering från mig. Ligger sedan igår morse inlagd för överstimulering. verkar bli kvar några dagar till. Inatt spydde jag och mådde väldigt illa, idag har illamåendet varit lite bättre men har fortfarande svårt att äta och dricka. Jag är uttorkad och får dropp och sprutor mot blodpropp. Idag såg de iaf att hcg hade stigit så det kanske kommer nåt positivt i detta helvete... Kram till alla kämpar!

• lillamillan

Usch då, äter inget vidare. Hoppas du kryar på dig snart och art hcg fortsätter att öka!

• phillie12

Vad var det jag sa?! GRATTIIIIIIS!!! Det är ju nästan alltid ett plus på g när.överstimuleringen kommer så sent! Woho! Grattis igen!!!

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • anmaelli

Tack för ert peppande! Min mage är nu stor som en badboll, utan att överdriva! Hoppas att det ska vända snart för detta är hopplöst. Imorgon hoppas jag att de mäter hcg igen, så jag får veta igen om det är någon/något därinne. Läkaren sa att symptomen blir värre om det är tvillingar... Lite spännande mitt i alltihop såklart, kram!

• kattm
    anmaelli skrev 2011-05-16 20:49:54 följande:
    Tack för ert peppande! Min mage är nu stor som en badboll, utan att överdriva! Hoppas att det ska vända snart för detta är hopplöst. Imorgon hoppas jag att de mäter hcg igen, så jag får veta igen om det är någon/något därinne. Läkaren sa att symptomen blir värre om det är tvillingar... Lite spännande mitt i alltihop såklart, kram!
    Gud vad spännande, även om jag förstår att det måste vara jättejobbigt med smärtan och illamåendet. Hoppas verkligen, verkligen att det ger resultat. Bättre att bli överstimulerad och lyckas, än att må ok men misslyckas, säger jag som har tre misslyckanden i bagaget.

Själv väntar jag på min mens, för att kunna göra vårt första FET i nästa cykel. Min kropp vill dock inte samarbeta, och jag är idag på cykeldag 46 utan någon mens i sikte. Jag har tagit graviditetstest som så klart är negativa, vilket jag visste, bara för att min dumma hjärna börjar inbilla sig saker när mensen uteblir. Gah, vad jag blir trött på detta.
  • Meloti

Har gjort ÄP idag. gick kanon åkte hem direkt efter då jag inte kännt något, bara lite öm, men har ju sådan mensverk ivanliga fall så detta var inget.

På torsdag ska vi tillbaka, håller nu tummarna för att ingen ringer innan dess och meddelar tråkigt.

9 ägg blev det iaf!

• HaBaNiTa

Grattis till fin äggskörd Meloti ;) hoppas alla blir befruktade och att du får många till frysen och guldägget tillbaka :)

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI